2019-04-15, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nu har du skrivit 19 tramsinlägg. Problemet är att invandrarna kostar för mycket. Stora stadskommuner betalar redan via det kommunala utjämningssystemet. Varför fattar du inte?
Jag fattar nog skall du veta. Storstäderna suger ut landsbygden så storstäderna måste betala mer om vi skall ha en levande landsbygd.
Har du bättre förslag på hur vi kan nyttja de flyktingar vi räddar undan krig och elände så låt höra.
Citera
2019-04-15, 18:32
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Som sagt ser fram mot ditt förslag på hur landsbygden skall befolkas. Norrland, utom kuststäderna, är snart dött.
Huvuddelen av flyktingarna är kristna från Syrien. Huvuddelen av flyktingarna är inte svarta.

Stämmer, huvuddelen är ej svarta. Likförbenat kommer inte resten heller bli jordbrukare då de sällan platsar på ett annat yrke heller.

Som jag sade i mitt förra inlägg så är jag övertygad om att folk kommer ge sig ut till landsbygden på grund av att städerna inte längre är trygga, tack vare just den invandring ni förespråkar. Det kommer inte stanna vid Rinkeby, Tensta, Gottsunda och stora delar av Malmö.
Citera
2019-04-15, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Varför "skall" landsbygden befolkas? Det finns en anledning till att den är avfolkad, det går inte att försörja sig där. Inte ens om man har 30 generationers erfarenhet i ryggen. Att några analfabeter från tredje världen skulle kunna försörja sig där är självklart en helt befängd tanke.
Du vill alltså ha en igenvuxen och folktom landsbygd. Ok kan köpa den synen
Citera
2019-04-15, 18:34
Medlem
BorgeHs avatar
Det är tråkigt att se hur snabbt dessa mindre bruksorter i Bergslagen och Mellansverige, som ofta är s-styrda, förfallit. De har alla trott på pratet om högutbildade "vinstlotter", läkare och ingenjörer från Syrien, som skulle ge fördelar till vårt land. Politikernas tro på sin egen godhet har förblindat dem.

Men vad blev det? Analfabeter från Somalia och Uzbekistan som i sakta mak promenerar mellan torget i Filipstad och ICA Kvantum. Dessa unga män spanar över omgivningen efter potentiella offer. De väntar och drömmer om något som aldrig kommer att hända. Lika sannolikt är det att de kommer att få napp när de står och tjuvfiskar i Skillerälven på sommaren.

Alla som kan flyttar ifrån staden och kommunen, kvar blir gamla svenskar och en ny omgång utlänningar som ersätter den grupp som varit där ett tag innan de flyttat till Malmö eller Södertälje. Sakta förfaller staden och omgivningen. Snart vet ingen längre vem Nils Ferlin var.
Citera
2019-04-15, 18:36
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
"Vad får jag för pengarna?", sa en svensk framstående företagare, och det är allt fler företagare och investerare som börjar resonera så i Sverige kan jag säga dig. Om de inte redan lämnat eller outsourcat hela företaget..

Det var inte en "framstående svensk företagare" utan det var en kostymkriminell före detta topp på massinvandringsvurmande svenska arbetsgivarföreningen. Den mannen hade fräckheten att klaga över att han betalat miljoner i skatt samtidigt som han och hans kumpaner orsakat skatteutgifter på tusentals miljarder för staten genom att lobba för den lönedumpande och samhällsnerbrytande massinvandringen. Hur är det funtat i huvudet på användaren Kosmos om han ser upp till en sådan uppenbar skurk? Den mannen är i precis lika stort behov av en fin repslips som ärkeförrädaren Ruinfeldt.

Den här tråden är full av typisk svensk idioti. Lågbegåvade SD-nötter som inte förstår att SD inte är för repatriering utan för integrering, dvs den totala motsatsen. Dum dummare Sverigedemokrat!

Bidragstroende borgare som tror att allt löser sig om vi slutar ge dem bidrag men låter dem stanna kvar här. Antar att den användaren hoppas på billig gossröv.

Jag ser att idioten som trodde att en konstitutionsdomstol är det som behövs för att styra upp nästan tre miljoner kaosblattar också är aktiv i den här tråden. Ni dumhuvuden måste fatta att ni inte förstår vad som händer i Sverige eller ens varför det händer. Det slutar bara med att ni sitter här i tråden och fantiserar hej vilt som ett gäng psykospatienter på mentalsjukhus.

Men turen är med er idag, för jag kan förklara detta för er på en så låg nivå att ni förstår. Det ni ser hända Sverige idag händer för att Tyskland förlorade andra världskriget. När tyskarna förlorade så förlorade också svenskarna för tyskarna slogs för svenskarna mot den ökända stam av MENA-parasiter vars barn och barnbarn sprider globalism och mångkultur idag.

Hade Hitler vunnit så hade Europa varit fritt från multikulti, globalism och judiskt tänkande, och allt det ni gnäller över hade inte existerat. Ingen feminism! Inget genusknaseri med transsexualisering av små barn! Men ändå, skulle man fråga er om rätt sida vann andra världskriget så skulle ni genast börja gapa om "Onda Hitler! Hemsk nazism! Stackars judar!" precis som ni blivit socialt programmerade att reagera utan att för en enda sekund undra över varför ni blivit programmerade att tänka på detta vis. Ni är NPC-memet givet kött och blod.
Citera
2019-04-15, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
Stämmer, huvuddelen är ej svarta. Likförbenat kommer inte resten heller bli jordbrukare då de sällan platsar på ett annat yrke heller.

Som jag sade i mitt förra inlägg så är jag övertygad om att folk kommer ge sig ut till landsbygden på grund av att städerna inte längre är trygga, tack vare just den invandring ni förespråkar. Det kommer inte stanna vid Rinkeby, Tensta, Gottsunda och stora delar av Malmö.
Så ditt förslag är alltså att vi skall se till att det är så djävligt att bo i stan att folk hellre flyttar ut till landsbygden. Jag tror skolorna och äldreboende för våra gamla hinner stänga innan du lyckas med din vision.
Citera
2019-04-15, 18:38
Medlem
rostigamazons avatar
Första kommunen som är på väg att gå i konkurs, tror S kommer tappa mycket röster nu, S lovade ju att vi skulle tjäna på invandringen.
Citera
2019-04-15, 18:38
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Skolorna får leva vidare för de barn som finns kvar. Äldrevården får finnas kvar. Vi måste få folk till glesbyggd om Sverige skall leva. De som väljer att bo i reservaterna, stan, får betala för en levande landsbyggd. En självklarhet

Men vad kommer hända när vi som bor i staden, inser att man inte får något för skatten, och *verkligen* börjar anstränga sig för att undvika skatt, eller helt sonika jobbar väsentligt mindre? För oavsett vad man röstar, höjs ju försörjningsbördan. Låt pengarna göra jobbet.

-En självklarhet.

En notis: Vad drog Elin "Utvisa inte våldtäktsmän" Ersson, jämfört med Tino "låt fakta och forskning agera beslutsunderlag" Sanandaji in på deras respektive kick-starter? Där syns verkligen "solidariteten".
Senast redigerad av muppliberal 2019-04-15 kl. 18:45.
Citera
2019-04-15, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Öppna gruvorna som beredskapsjobb, ge dem hackor och skottkärror. Skicka ned dem i hålet för en minimilön. Se om de stannar.

Det lär stå i den heliga skrift att kroppsarbete är att ses som ett straff.

Skogsbruk, bärplockning, och klottersanering. Finns massor att göra. Men den politiska viljan är att låsa in folk i bidragsberoende så att de fortsätter rösta rätt.
Citera
2019-04-15, 18:42
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag fattar nog skall du veta. Storstäderna suger ut landsbygden så storstäderna måste betala mer om vi skall ha en levande landsbygd.
Har du bättre förslag på hur vi kan nyttja de flyktingar vi räddar undan krig och elände så låt höra.
De allra flesta är ekonomiska flyktingar som inte har här att göra överhuvudtaget. Sedan är det mycket billigare att hjälpa övriga på plats. Den lilla del som blir kvar kan hanteras inom ramen för kvotflyktingsystemet.

Det finns vidare mängder av verksamheter inom statsapparaten som kan utlokaliseras över landet om det är viktigt med större spridning. Man kan till exempel flytta en myndighet till Filipstad för att skapa arbetstillfällen.
Citera
2019-04-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muppliberal
Men vas kommer hända när vi som bor i staden, inser att man inte får något för skatten, och *verkligen* börjar anstränga sig för att undvika skatt, eller helt sonika jobbar väsentligt mindre? För oavsett vad man röstar, höjs ju försörjningsbördan. Låt pengarna göra jobbet.

-En självklarhet.

En notis: Vad drog Elin "Utvisa inte våldtäktsmän" Ersson, jämfört med Tino "låt fakta och forskning agera beslutsunderlag" Sanandaji in på deras respektive kick-starter? Där syns verkligen "solidariteten".
Inget kommer att hända, penninghungern som gjorde att ni flyttade från landsbygden gör att ni jobbar på och betalar skatt ändå
Citera
2019-04-15, 18:43
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Första kommunen som är på väg att gå i konkurs, tror S kommer tappa mycket röster nu, S lovade ju att vi skulle tjäna på invandringen.

För varje svensk S-röst som tappas, kommer 2 nya bruna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in