2019-04-15, 17:58
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nu har du skrivit 19 tramsinlägg. Problemet är att invandrarna kostar för mycket. Stora stadskommuner betalar redan via det kommunala utjämningssystemet. Varför fattar du inte?
Därför att hen blivit intalad att det handlar om humanism att försöka integrera 100.000 analfabeter, istället för att ge 10 miljoner analfabeter mat och slippa lidande i sitt hemland. Då får det kosta vad det kosta vill.

Om Sverige hade lagt sin dårbudget från integration mot FN, så hade FN kunnat täcka maten för alla flyktingläger i hela världen. Men det ger ju inga martyrpoäng som en nyttig vitidiot, som vill ösa guld på något omöjligt (att få en analfabet att någonsin fungera i ett högteknologiskt, kallt samhälle).

"Barn svälter i Yemen!". Ja, förutom att USA och Saudiarabien bombar skiten ur landet, så valde vi att lägga den världssvälten på "annat". Som att husera totalt ointegrerbara stackare på att massproducera barn mot bidrag, i ett högteknologiskt samhälle som de aldrig kommer klara av att integrera sig i.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-04-15 kl. 18:01.
Citera
2019-04-15, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Ok, du tycker så.
De skall bo dör, du och övriga stadsbor skall betala dem.
Hur är ditt förslag för att rädda landsbygden. Svenskar är för bekväma för att bo där. De skall in i städer, ju större städer desto bättre. Landsbyggden utarmas därmed men lyssnar gärna på ditt förslag till räddningen av landsbyggden.

Är det ens en ide att diskutera landsbygd med dig?

Det som sker nu är bara nedskräpning i naturen, och utarmning av landsbygden. Vi ser det på hur allemansrätten missbrukas, och vi har redan vattenbrist. Om du vill landsbygden väl måste det till politik som gynnar svenskt jordbruk och skogsbruk. Det handlar inte då om analfabeter och fåraherdar som gosar med de stackars lammen.

Att koncentrera problem till obygden löser inte problem. Man ökar problemen. Det enda positiva för oss som inte konfronteras med eländet dagligen, är att det handlar om Filipstad, där jag tack och lov inte bor. Det är ett lotteri där högsta vinsten är än så länge oförstörd bostadsort.

Tänk att folk gläds åt en öppen konsumbutik!
Citera
2019-04-15, 18:01
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Ok, du tycker så.
De skall bo dör, du och övriga stadsbor skall betala dem.
Hur är ditt förslag för att rädda landsbygden. Svenskar är för bekväma för att bo där. De skall in i städer, ju större städer desto bättre. Landsbyggden utarmas därmed men lyssnar gärna på ditt förslag till räddningen av landsbyggden.

För det första så bor jag i landsbygden och för det andra så ser jag ingen anledning till varför jag ska betala för människor som inte har i landet att göra från första början. Dock tycker jag det vore till nytta om sådana som du fakturerades för alla kostnader invandringen medfört, inkluderat skadestånd för alla offer för våldtäkt och rån som skett tack vare er.

Jag tror däremot att folk kommer börja flytta ut i landsbygden då städerna sakta men säkert blir otryggare.

Menar du att afrikanerna ska ut i landsbygden för att jobba med jordbruk? Du menar på samma sätt som i Rhodesia(dagens Zimbabwe) där i grund och botten det var vita som stod för de svartas försörjning precis som i Sydafrika. När de vita bönderna avvisades och mördades så har landet lidit av svält tack vare att svarta inte klarar av att sköta ett jordbruk. Det gick så långt att de var tvungna att välkomna tillbaka de vita bönderna för att få tillbaka produktionen.
https://mg.co.za/article/2018-04-20-00-the-return-of-zims-white-farmers

Det är nog dags att revidera din syn på verkligheten lite.
Citera
2019-04-15, 18:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nu har du skrivit 19 tramsinlägg. Problemet är att invandrarna kostar för mycket. Stora stadskommuner betalar redan via det kommunala utjämningssystemet. Varför fattar du inte?
Mata inte trollen.
Citera
2019-04-15, 18:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Väldans vad folk verkar oroa sig för alla utlänningar som går på socialbidrag. Antal hushåll på socialbidrag är runt 200 000 kr och kostar runt 11 miljarder kr per år. Knappast någon hårresande summa jmf med vad allt annat kostar i samhället. Men visst gör det en stor skillnad ekonomiskt när folk inte betalar in skatt till systemet och samtidigt kräver offentlig service, men frågan är hur mycket service som medborgare ute i landet kan räkna med redan idag.

Problemet är väl mer att den svenska offentliga sektorn med alla svenskar som ska avlönas med höga löner ska betalas på något sätt. Dessa kräver alltmer resurser och levererar sämre resultat, där har vi det stora problemet.

Vilka är det som utnyttjar denna offentliga sektor sedan? Det är just utlänningar i max som besöker vårdcentralen för att någon unge har lite snuva och sedan nöjer sig inte heller med att prata med en sjuksköterska utan det måste vara en läkare. Utländska kvinnor som begår kejsarsnitt fastän de inte behöver det (kostar multum) men får det. Deras anledning är att det efter ett kejsarsnitt går snabbare att bli gravid igen...

För Filipstad och alla dessa städer handlar det således inte bara om kostnaden för socialbidrag. De här invandrarna är de som dränerar totalt sett alla resurser. Det de har koll på är just detta vad max man kan begära i allt. Det är därför det faller ihop för svenska välfärdssystemet är anpassat till svenskar som inte utnyttjar det i onödan.
Citera
2019-04-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walk
Inom den absolut närmsta framtiden (~5, max 10 år), säkerligen!
Men det handlar om att få ut folk i jobb först och främst för att minska kostnaden på det allmänna.

Nästa steg måste ju bli att på något sätt skapa förutsättningar för småföretagande, för att göra inkomsten frikopplad från det allmänna. Det är såklart svårt när mängden potentiella konsumenter är såpass låg, men jag tror ändå att i det långa loppet är det faktiskt det ENDA alternativet, inte bara i Filipstad, utan överlag.

Vad vet jag, skattelättnader i X månader/år vid nystart av företag inom sektorer som bedöms vara relevanta, kanske?

Så att de konkurrerar ut jobb som finns på andra håll och som klarar sig utan förändringar?
Citera
2019-04-15, 18:14
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Mata inte trollen.
Sant. Problemet är bara att det är vanliga argument som framförs. Politiker, journalister, offentliga makthavare och PK-folk i största allmänhet använder samma typ av debila argument. Och resultatet ser vi sedan länge i Filipstad och i en massa andra kommuner. Det är helt obegripligt att de aldrig tycks lära sig att åtminstone försöka använda meningsfulla argument eller hålla käften.
Citera
2019-04-15, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
För det första så bor jag i landsbygden och för det andra så ser jag ingen anledning till varför jag ska betala för människor som inte har i landet att göra från första början. Dock tycker jag det vore till nytta om sådana som du fakturerades för alla kostnader invandringen medfört, inkluderat skadestånd för alla offer för våldtäkt och rån som skett tack vare er.

Jag tror däremot att folk kommer börja flytta ut i landsbygden då städerna sakta men säkert blir otryggare.

Menar du att afrikanerna ska ut i landsbygden för att jobba med jordbruk? Du menar på samma sätt som i Rhodesia(dagens Zimbabwe) där i grund och botten det var vita som stod för de svartas försörjning precis som i Sydafrika. När de vita bönderna avvisades och mördades så har landet lidit av svält tack vare att svarta inte klarar av att sköta ett jordbruk. Det gick så långt att de var tvungna att välkomna tillbaka de vita bönderna för att få tillbaka produktionen.
https://mg.co.za/article/2018-04-20-00-the-return-of-zims-white-farmers

Det är nog dags att revidera din syn på verkligheten lite.
Som sagt ser fram mot ditt förslag på hur landsbygden skall befolkas. Norrland, utom kuststäderna, är snart dött.
Huvuddelen av flyktingarna är kristna från Syrien. Huvuddelen av flyktingarna är inte svarta.
Citera
2019-04-15, 18:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Som sagt ser fram mot ditt förslag på hur landsbygden skall befolkas. Norrland, utom kuststäderna, är snart dött.
Varför "skall" landsbygden befolkas? Det finns en anledning till att den är avfolkad, det går inte att försörja sig där. Inte ens om man har 30 generationers erfarenhet i ryggen. Att några analfabeter från tredje världen skulle kunna försörja sig där är självklart en helt befängd tanke.
Citera
2019-04-15, 18:18
Medlem
Nödropet från Filipstad?

S fick 42,2% och V 7,2% i Riksdagsvalet, drygt hälften av rösterna. I kommunvalet fick dom egen majoritet.

Som man röstar får man leva, även i Filipstad.
Citera
2019-04-15, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Är det ens en ide att diskutera landsbygd med dig?

Det som sker nu är bara nedskräpning i naturen, och utarmning av landsbygden. Vi ser det på hur allemansrätten missbrukas, och vi har redan vattenbrist. Om du vill landsbygden väl måste det till politik som gynnar svenskt jordbruk och skogsbruk. Det handlar inte då om analfabeter och fåraherdar som gosar med de stackars lammen.

Att koncentrera problem till obygden löser inte problem. Man ökar problemen. Det enda positiva för oss som inte konfronteras med eländet dagligen, är att det handlar om Filipstad, där jag tack och lov inte bor. Det är ett lotteri där högsta vinsten är än så länge oförstörd bostadsort.

Tänk att folk gläds åt en öppen konsumbutik!
Så är det i inre Norrlands avfolkningsbygd.
Har inte fått något förslag om hur vi skall lösa avfolkningen av landsbygden.
Citera
2019-04-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Varför "skall" landsbygden befolkas? Det finns en anledning till att den är avfolkad, det går inte att försörja sig där. Inte ens om man har 30 generationers erfarenhet i ryggen. Att några analfabeter från tredje världen skulle kunna försörja sig där är självklart en helt befängd tanke.
Det är ju ochså en tanke. Vi låter landsbygden växa igen och förfalla så kan ni stadsbor gasa ihjäl er i bilarnas avgaser. Tur vi har Miljöpartiet som kan hålla igång storstäderna.

Ok vi flyttar in invandrarna i storstäderna så har ni närmare till dem när ni skall försörja dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in