2019-04-15, 17:28
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag säger inte att medias uppgifter går stick i stäv med dina funderingar. Tvärtom är du och media inne på exakt samma linje här, dvs. att SD skall vara gärningsmannen.

Ni börjar alltså med ett antagande om att det skall finnas skäl att misstänka en viss person, och utifrån det antagandet bygger ni sedan upp en fantasivärld med egna "indicier" kring den personen. Tydligen har ni nu alltså helt olika uppfattning om vilka de här indicierna skall vara, men det går ju lika bra för er ändå. Inser du inte att ni lika gärna hade kunnat bygga upp en sådan här bild kring någon annan?

Och hur f-n skulle det se ut om media hade en annan gärningsman än den som är misstänkt?

Tänk dig själv om NA skulle börja spekulera om än den ena och än den andra som vi gör här på FB.

OT: Välkommen tillbaka Notknapparen, du har varit saknad. Hoppas du haft en fin semester! 🌞
Citera
2019-04-15, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu vet jag inte om jag hänger med?

Om både LWs och SDs mobiler synkat i mastuppkopplingar i området under flykten (givet att han är gm), de skiftar från en mast till en annan som visar på rörelse vid samma tidpunkt. Kanske har de olika abonnemang och operatörer, vilket kanske innebär att olika master är involverade. Då kan även vinklarna för mottagningen vara olika, vilka kan försvåra analysen? Borde inte vara omöjligt ändå att få rätsida på det, även om masterna inte täcker området med större precision?

Hur skulle han kunna bortförklara att mobilerna rörde sig samtidigt åt samma håll under samma tid?

Han kan ju påstå att han i BOs område fick sällskap av en helt främmande person (vars mobilrörelse utredarna inte kunnat se eftersom han inte hade egen mobil med sig). Denna skumma person kan ha haft BOs mobil på sig utan MGMs vetskap givetvis. Själv var MGM enbart ute på sin promenad i området.
Citera
2019-04-15, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det stämmer. EGT hävdade först att SD och LE knappast umgåtts efter misshandelsanmälan, men ändrade sig sedan till att de haft sex 2 veckor före mordet.

Vem delar med sig av så privata uppgifter om det inte är så att någon vill "plantera" info?
Citera
2019-04-15, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det stämmer. EGT hävdade först att SD och LE knappast umgåtts efter misshandelsanmälan, men ändrade sig sedan till att de haft sex 2 veckor före mordet.
Det som ramlar ur truten på EGT är vad hen för tillfället tycker passar bäst för att förvilla oss. Hen har t.ex envist hävdat att det krävs klättring för att nå fyndplatsen.
Citera
2019-04-15, 18:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Han kan ju påstå att han i BOs område fick sällskap av en helt främmande person (vars mobilrörelse utredarna inte kunnat se eftersom han inte hade egen mobil med sig). Denna skumma person kan ha haft BOs mobil på sig utan MGMs vetskap givetvis. Själv var MGM enbart ute på sin promenad i området.

Ja, det skulle man kunna kalla slira på sanningen!
Men skulle utredningen eller Tingsrätten tycka att det verkade trovärdigt?

Jag förmodar att det inte räcker med att berättelsen inte är trovärdig (tänker på Mats Alm nu). Jag utgår från att man hur som helst måste kunna visa att det inte finns någon rimlig chans att det är någon annan som är mördaren.

Om han nu skulle hitta på en sådan Mållga, då är han inte ensam om detta.
Det finns gärningsmän som trots flera förslag på Mållgor åkt fast.

Jag hoppas att detta hemska brott får en lösning.
Det finns trots allt några vittnen.
Vad de har sett/inte sett, vid vilka tidpunkter observationerna har gjorts, det vet vi inte.
Det kan också finnas vittnen som "inte sett något". Dvs har varit ute med hunden, tittat ut vid ett tillfälle, kommit hem sent. Inte sett något vid viss tidpunkt. Sådana observationer är också viktiga.

Det är intressant att enligt MV är observationen att någon väntade utanför LW framsida är 100 % säker.
Finns det övervakningsbilder?? Eller finns flera vittnen?
Vet man något om denna person?
Klädsel, kroppsbyggnad, röst, gångstil?

Stämmer det med en Mållga? Stämmer det med SDs utseende?
Citera
2019-04-15, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det skulle man kunna kalla slira på sanningen!
Men skulle utredningen eller Tingsrätten tycka att det verkade trovärdigt?

Jag förmodar att det inte räcker med att berättelsen inte är trovärdig (tänker på Mats Alm nu). Jag utgår från att man hur som helst måste kunna visa att det inte finns någon rimlig chans att det är någon annan som är mördaren.

Om han nu skulle hitta på en sådan Mållga, då är han inte ensam om detta.
Det finns gärningsmän som trots flera förslag på Mållgor åkt fast.

Jag hoppas att detta hemska brott får en lösning.
Det finns trots allt några vittnen.
Vad de har sett/inte sett, vid vilka tidpunkter observationerna har gjorts, det vet vi inte.
Det kan också finnas vittnen som "inte sett något". Dvs har varit ute med hunden, tittat ut vid ett tillfälle, kommit hem sent. Inte sett något vid viss tidpunkt. Sådana observationer är också viktiga.

Det är intressant att enligt MV är observationen att någon väntade utanför LW framsida är 100 % säker.
Finns det övervakningsbilder?? Eller finns flera vittnen?
Vet man något om denna person?
Klädsel, kroppsbyggnad, röst, gångstil?

Stämmer det med en Mållga? Stämmer det med SDs utseende?

Ingen skulle tro GM om han drog en sådan historia men för honom vore det ett halmstrå.
Den som stod utanför BOs hem ja, förhoppningsvis i någon belysning, kanske man har någon diffus beskrivning på. Hur nyfikna är grannarna? Hur angelägen var GM att inte synas?
Citera
2019-04-15, 18:34
Medlem
Citat:
MGM har tydligen slängt mobilen lite närmare ett annat hus än sitt eget i hopp om att kunna skjuta skulden på någon annan.
..fast då helt glömt bort att tänka på att det DNA som h*n lämnat på LW:s mobil, skulle komma att typ "användas emot" sig själv?

-Tja, det var ju synd att mördaren inte följde en sån ogenomtänkt plan.
Då hade den här tråden inte behövt bli så här väldigt lång.
Citera
2019-04-15, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Där slog du huvudet på spiken och det är därför vi är i händerna på jokermän av olika sorter.

Jag skrev tidigare att jag letade efter MV-inlägg med "tunga" avslöjanden och som sedan bekräftats av utredningen. Det finns dock ett stort problem med en sådan "granskning". Det sipprar ju inte ut något från utredningen som kan bekräfta eller dementera MV-påståenden. Då kan man skriva , "du ligger nära sanningen", som åtminstone ger sken av viss insyn.
Med tanke på det jg fetat:
Finns det öht nånting av MV:s påståenden och skriverier som kunnat bekräftas?
Citera
2019-04-15, 18:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vem delar med sig av så privata uppgifter om det inte är så att någon vill "plantera" info?

Nej, det låter inte trovärdigt tycker jag.

Dels tror jag inte på att de har haft sex i närtid.
Det är en helt egen känsla av att LW inte velat ha SD så "nära", efter anmälningarna.
Vem var det som sa något om att hon inte ville åka ensam i bil med honom efter det? Var det Sherlock? Så skulle hon ha sex "ensam" med honom.

Dels är det som du säger en väldigt privat uppgift, något som man möjligen enbart kan säga till sin absolut närmaste vän. Något som man inte vill ska komma ut. Helst inte i tråden

Om man absolut inte vill att ALLA ska veta varför hans DNA kan finnas på henne.

Senast redigerad av notknapparen 2019-04-15 kl. 18:42.
Citera
2019-04-15, 18:47
Medlem
Citat:

När man till och med säger sig ha sett MGM:s könsorgan och
beskrivit det, så är man nog relativt frikostig med att dela
med sig av de mest privata detaljer...

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-04-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
..fast då helt glömt bort att tänka på att det DNA som h*n lämnat på LW:s mobil, skulle komma att typ "användas emot" sig själv?

-Tja, det var ju synd att mördaren inte följde en sån ogenomtänkt plan.
Då hade den här tråden inte behövt bli så här väldigt lång.

Det fanns säkert flera olika DNA avsatt på BOs mobil. Inte nödvändigtvis GMs.
Citera
2019-04-15, 19:17
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Med tanke på det jg fetat:
Finns det öht nånting av MV:s påståenden och skriverier som kunnat bekräftas?
Inte vad jag känner till.

Problemet är att polis och åklagare är knäpptysta så vi får luta oss mot våra informatörer: MV, EGT och i viss mån JM (så länge han förgyllde tråden)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in