Citat:
Dina försök att hitta stöd för en helt egen SD-teori i sådant som vi inte har en aning om (det fetade) är intressant. Det antyder väl att du inte litar mycket på medias uppgifter om vad som kan ha varit besvärande för SD, eller hur?
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Medias uppgifter vet väl alla att man får vara försiktig med.
Men vad menar du i medias uppgifter skulle gå stick i stäv med mina funderingar?
Om man utgår från dina spoilers:
Vad gäller anmälningarna som vi ältat i evigheter redan, så tror jag eftersom det inte gick att bevisa vad som hade hänt, betyder det inte att inget har hänt. Jag tror såsom jag skrivit tidigare, att knoggnuggningen var en misshandel som inte hade att göra med vare sig att SD inte ville äta bullar eller ha ut LW ur bilen (det är förmodligen hans version). Jag tror att knoggnuggningen var av frustration av att inte kunna hantera en situation på ett normalt sätt när han kände sig pressad. Jag tror också att knoggnuggningen var värre än vad man tänker sig. Hon har pressats ner med huvudet och suttit i ett skruvstäd och knoggnuggats så hårt att örhänget skadades.
Kidnappningen, var ju den första brottsrubriceringen, innan kroppen hittades. Svartsjukedrama vill jag inte kalla det egentligen, eftersom jag tror att det hela inte handlar om äkta kärlek. Det handlar om förlorad makt. Om det är SD som är mördaren vill säga. Men man kallar det svartsjuka till vardags.
Flykten till USA, den tror jag inte på. Jag tror att det var en planerad resa som råkade infalla precis i tid.
Inte heller de nerblodade kläderna tror jag på. Kanske fanns det några kläder i bilen som hade några fläckar. Kanske var det typ ketchup, kanske var det blod efter geocaching. Inget har bekräftats som har kunnat säkert knytas till mordet. Då skulle han sitta på sannolika.
Den lilla grå trädgårdstanten, hon har med all sannolikhet bara kunnat peka ut en person som hon har sett utanför sitt fönster. De uppgifterna kan inte ha kunnat peka ut just SD, men kan innehålla tidsuppgifter och annat som kan matchas med ett händelseförlopp.