2019-04-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slobodandimitri
De sköt genom dörren. Tre kulhål

Nja, enligt uppgift så fastnade kulorna i yttersta stålskiktet av dörren. Oerhört allvarligt ändå, satt i en triangel precis i bröstkorgshöjd.

För jäkligt!
Citera
2019-04-15, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Sveriges folkvalda arbetar hårt för en normativ mångkultur vilket innebär att mångkulturen ska vara en del av ALLA delar av Sverige ska välsignas av så mycket mångkultur som möjligt.

Integration innebär ju som bekant att två olika anpassar sig lika mycket för att hitta en ny standard.

Vad för egenskaper är det vi Svenskar ska anamma? Värderingar, våldskommunikation, hygien, samhällsförakt. Jag skulle rekommendera den samhällsföraktande delen tillsammans med införskaffande av självförsvar.

Så folk skjuter varandra av mångkulturella skäl? Tillåt mig att tvivla starkt på det. Tesen att de skjuter varandra i förorten över tvister gällande knarkförsäljning till en ekonomiskt välbeställd medel/överklass är mer sannolikt.’

Spola helgknarket så påverkas stora delar av problemet.
Citera
2019-04-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primalstar
Nja, enligt uppgift så fastnade kulorna i yttersta stålskiktet av dörren. Oerhört allvarligt ändå, satt i en triangel precis i bröstkorgshöjd.

För jäkligt!

2 fastna
1 gick igenom

https://imgur.com/a/jgTmSvF
Citera
2019-04-15, 17:33
Medlem
Så tråkig utveckling Snart hamnar en som inte är med i leken i vägen för kulorna. Hoppas det inte händer. Tragiskt för både offret och gärningsman, inte mycket glädje och frid där inte..
Citera
2019-04-15, 17:42
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ge dig. I "Sjöstan" representeras på sin höjd kulturberikarna av barn från Korea som massa akademiker importerat efter att ha misslyckats med livsplaneringen och är för sönder-stressade för att få barn på naturlig väg.

Dessutom har det ju redan dykt upp namnuppgufter i tråden.

Jag vet mycket väl att det är ett "vitt" område, eftersom jag vistas mycket där.
Men jag var fullt seriös, med mitt inlägg.

De som tror att gängkriminaliteten håller sig till utanförskapsområden har INTE koll!
Den beger sig även till finare områden, och fiskar efter byten (och har uppgörelser).

1. Var det verkligen klargjort att namnet som figurerar i tråden stämde? Det uppfattade inte jag.

2. Vem stod bakom skjutvapnet?
(Tänk lite längre, du tror alltså det inte har med knark och sådana uppgörelser att göra för att skjutningen skett i Hammarby sjöstad?)
Senast redigerad av dialektiker 2019-04-15 kl. 18:18.
Citera
2019-04-15, 17:47
Medlem
ägaren till dörren det skjuts på bör ju polisen ta en närmare titt på... knappast rent mjöl i påsen där inte.
Citera
2019-04-15, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
2 fastna
1 gick igenom

https://imgur.com/a/jgTmSvF

Har sett ngn liknande bild. Möjligt, men uppfattade som om en kula var borttagen av kriminaltekniker för undersökning. Har svårt att tro att en av dem hade tillräcklig genomslagskraft med tanke på hur de andra två fastnat i stålskiktet. Men osvuret är nog bäst.

Återigen otroligt allvarligt och för jävligt att det ens sker oavsett bakomliggande orsak.
Citera
2019-04-15, 17:55
Medlem
Citat:
Har sett ngn liknande bild. Möjligt, men uppfattade som om en kula var borttagen av kriminaltekniker för undersökning. Har svårt att tro att en av dem hade tillräcklig genomslagskraft med tanke på hur de andra två fastnat i stålskiktet. Men osvuret är nog bäst.

Återigen otroligt allvarligt och för jävligt att det ens sker oavsett bakomliggande orsak.

En av dom gick igenom. Trust me.. säkra källor.
Citera
2019-04-15, 18:16
Medlem
Detta ar upprorande! Pa en sa fin plats, dar alla ar svenskar och har det gott stallt. Skamligt sager jag!!! Polisen bor ta tag i detta genast! detta ska inte ens kunna handa pa en sa fin plats. Det ar ju marmor i manga av dessa portar!!!
Citera
2019-04-15, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6j46xr/stor-polisinsats-i-hammarby-sjostad

Citerar Abladet: – Det här brukar inte hända här, det känns otäckt, säger en granne till Aftonbladet.

Finfint område !!!!

i malmö ljuger polisen och säger att det inte pågår några mord, skottlossning eller detonationer. när det inte finns något att stjäla i gettot letar man sit ut där vita med jobb bor för att hitta något att stjäla. det räcker att man råkar köra förbi med sin bil för att det ska locka salafister och smutslimer.
Citera
2019-04-15, 19:29
Medlem
psflaxs avatar
Citat:

För jäkligt!

Normalt sett hamnar oftast tre kulor i en triangel...
Citera
2019-04-15, 20:02
Medlem
Såhär skriver BO fru på den lokala Facebookgruppen:

Va roligt att du talar med osanning här. Min man är absolut inte kraftigt kriminellt belastad. Han har en dom, som inte ens syns på lexbase längre. Du är välkommen på kaffe när som eftersom vi bor på samma gård så kan du få se att vi är vilken normal familj som helst, med BARN, som nu är livrädda. Vi har ingen hotbild och någon har skjutit i fel dörr. Så jag skulle uppskatta, om du tar och koncentrerar dig på din egen huvudvärk och inte smutskastar oss som är offer.

https://www.facebook.com/groups/sjostaden/permalink/10157072308208187/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in