2019-04-15, 08:28
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Varför kan de då inte uppvisa några som helst bevis för detta mer än ett brev på en hel A4 där 99% är svartmaskat?
Visa upp bevis? Varför? Under maskningarna, och i allt urlyft mtrl (ca 400 sidor) finns fler bevis. Dessa bevis har gjort att polisen är bortom varje tvivel säkra på gemensamt agerande. Tror du att det maskade brevet är det enda de har bara för att detta är det man visat? Polisen har ingen skyldighet att redovisa allt för oss. De har egna jurister, utredningsgrupper etc som granskat både innehåll och analyser. De behöver inte Flashback för att andas lättare. Ett godkännande från folket här är ingen kvalitetsstämpel på deras arbete. Skulle snarare tro tvärtom.
Citera
2019-04-15, 08:29
Medlem
Undrar ändå om inte någon av makarna utvecklade en psykos, som gick under radarn? Om de nu var, som PM:et låter förstå, ett ”tajt team”, var det kanske inte självklart att partnern, med nyter och frisk blick, skulle ifrågasätta påståenden och slutsatser mot ett gradvis sluttande plan.

Känner till ett fall där en trebarnsförälder utvecklade en post-partumpsykos. Den yttrade sig till att börja med i sömnlöshet och en ständig oro för de större barnen. Maken och förskola/skola tycks inte ha insett vad det rörde sig om. Mamman blev akut inlagd i samband med en rutinmässig efterkontroll, personer som kände henne hade uppfattat att hon talade osammanhängande och inte hade verklighetsorientering.
En helt vanlig familj med ”normalt” nätverk, bara en slump att hennes tillstånd noterades och hon fick hjälp.
Vilken som helst av makarna kan ha drabbats av något liknande.
Grafologs/Juridik är inte mina ämnen. Vad stilistik beträffar kan jag tycka att pm:t och avd 9:s noveller i ”början” av tråden uppvisar en del likheter.
Citera
2019-04-15, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Visa upp bevis? Varför? Under maskningarna, och i allt urlyft mtrl (ca 400 sidor) finns fler bevis. Dessa bevis har gjort att polisen är bortom varje tvivel säkra på gemensamt agerande. Tror du att det maskade brevet är det enda de har bara för att detta är det man visat? Polisen har ingen skyldighet att redovisa allt för oss. De har egna jurister, utredningsgrupper etc som granskat både innehåll och analyser. De behöver inte Flashback för att andas lättare. Ett godkännande från folket här är ingen kvalitetsstämpel på deras arbete. Skulle snarare tro tvärtom.
Det finns några som tror att övriga 400 sidor är helt ovidkommande och att det vara är meningarna som är omaskade som är polisens bevis. Det är lite lustigt faktiskt, mitt i all tragik.
Citera
2019-04-15, 08:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Hon skrev ju inget. Ointressant och ovidkommande det du frågar.
Ville hon ta livet av sig så hade hon skrivit ett brev till sin bror och föräldrar. Inte ett avskedsbrev till polisen. Skulle du skriva ett avskedsbrev till den som hittar dig el till dina anhöriga ?
Självklara svaret vore anhöriga.
Ja, det vore rimligt att tro att det finns ett privat/mer intimt/emotionellt brev eller meddelande - det andra är mer offentligt och formellt om deras gemensamma beslut.

Så de finns nog maskat material som styrker hennes skuld om det så är info via brev eller usb.

De ifrågasätter ju inte hennes skuld - vilket är bra för sorgeprocessens skull, att kommer vidare.
Synd bara att vissa ska strö salt i deras sår, vedervärdigt.
Senast redigerad av develi 2019-04-15 kl. 09:03.
Citera
2019-04-15, 08:38
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det vore rimligt att tro att det finns ett privat/intimt/emotionellt - det andra är mer offentligt och formellt om deras gemensamma beslut.

Så de finns nog maskat material som styrker hennes skuld om det så är info via brev eller usb.
Säkerligen finns många privata brev som skrivits. Förklaringsbrevet var en första försäkran. Den lämnades öppet. Datorn lämnades så att man lätt kom in direkt i deras malkonversation som förevarit. De försäkrade sig om att allt låg i ljuset. Sen finns det ju en hel del till i fu:n som visar att de var två skyldiga. Inte en.
Citera
2019-04-15, 08:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Undrar ändå om inte någon av makarna utvecklade en psykos, som gick under radarn? Om de nu var, som PM:et låter förstå, ett ”tajt team”, var det kanske inte självklart att partnern, med nyter och frisk blick, skulle ifrågasätta påståenden och slutsatser mot ett gradvis sluttande plan.

Känner till ett fall där en trebarnsförälder utvecklade en post-partumpsykos. Den yttrade sig till att börja med i sömnlöshet och en ständig oro för de större barnen. Maken och förskola/skola tycks inte ha insett vad det rörde sig om. Mamman blev akut inlagd i samband med en rutinmässig efterkontroll, personer som kände henne hade uppfattat att hon talade osammanhängande och inte hade verklighetsorientering.
En helt vanlig familj med ”normalt” nätverk, bara en slump att hennes tillstånd noterades och hon fick hjälp.
Vilken som helst av makarna kan ha drabbats av något liknande.
Grafologs/Juridik är inte mina ämnen. Vad stilistik beträffar kan jag tycka att pm:t och avd 9:s noveller i ”början” av tråden uppvisar en del likheter.
3 januari har de inga tecken på psykos eftersom testamete bevittnas gäller en sådan bedömning.

Vad är det du hänvisar till som jämförelse med "avd 9:s noveller"?
Vad har nu denna med reviews pm att göra?
Senast redigerad av develi 2019-04-15 kl. 08:45.
Citera
2019-04-15, 09:08
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Nu skall jag vara arrogant och rekommendera Emma o Armstark en sak. Ring ni Anevski. Vad väntar ni på ? Är ni rädda för att hon skall säga samma sak till er? El om ni inte vågar ringa läs Hannas obduktionsrapport en gång till. Den delen har Anevski med flit inte maskat. Hon kunde göra det men gjorde inte för hon vill att man skall dra sin egen slutsats. Det var det hon sa till mig. ” dra din egen slutsats”. Trots att hon är anställd hos polisen säger hon så. Hon borde väl säga att Hanna har mördat barnen.....
nej hon säger tvärtom. Kolla fub där har hon inte maskat. Där det står:
Hanna har blivit mördat. Precis som sina barn. Det finns en enda mördare och tyvärr är det Oskar. Synd om hans anhöriga men fakta är fakta
Lägg ner nu. Du HAR ingen fakta som säger något sådant. Hon är fysiskt bragd om livet. Men planerade alltihop tillsammans med sin man.
Citera
2019-04-15, 10:19
Medlem
Märker en ändrad ton till mig i ditt svar men tack för ditt svar.
Fetat. Jag glömmer inte det för jag VET inte det. Försöker göra mig en egen bild av det hela.
Ok. Då är det bara att vänta på att någon ringer runt till Hannas jobbarkompisar, fixar ett PM så har vi bådas versioner.
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Helt frankt - du glömmer att den person som uppgav sig ha uppgifter från Os arbetskamrater fått en redogörelse för den bild O förmedlat till sina kollegor. Det var den bild O ville lämna ut och låtit arbetskamraterna få se.

Det framkommer inget om varför föräldrarna påstås ha gjort allt tillsammans eller varför O beklagade sig så mycket på arbetet. Var en förälder styrd av den andre?

Inte heller står det något i pm-et om att föräldrarna författade några brev. Det påstås att O gjort det men nämns inget om att H skulle deltagit. Var har du hittat det?

Jag tyckte initialt att pm-et kunde beskrivit ett trovärdigt scenario hur det hela kunde ha gått till. Men i relation om vad som framkommit hur barnen mördats, att H är ihjälstrypt, det märkliga testamentet och den snustorra rubriken på avskedsbrevet samtidigt som just Os arbetskollegor i hyllningsinlägg visat sig vara riktigt fel ute, är jag inte så säker på att den uppgivna bilden från Os arbetskamrater som förmedlades i pm-et stämmer med verkligheten.
Men det är som sagt mycket troligt den bild O ville förmedla.
Citera
2019-04-15, 10:52
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Nu skall jag vara arrogant och rekommendera Emma o Armstark en sak. Ring ni Anevski. Vad väntar ni på ? Är ni rädda för att hon skall säga samma sak till er? El om ni inte vågar ringa läs Hannas obduktionsrapport en gång till. Den delen har Anevski med flit inte maskat. Hon kunde göra det men gjorde inte för hon vill att man skall dra sin egen slutsats. Det var det hon sa till mig. ” dra din egen slutsats”. Trots att hon är anställd hos polisen säger hon så. Hon borde väl säga att Hanna har mördat barnen.....
nej hon säger tvärtom. Kolla fub där har hon inte maskat. Där det står:
Hanna har blivit mördat. Precis som sina barn. Det finns en enda mördare och tyvärr är det Oskar. Synd om hans anhöriga men fakta är fakta
Det fetade: Det var ju en väldigt olycklig formulering av ACA till dig. Om hon vetat vilken slutsats du drar så hade hon nog inte sagt så. Du drar slutsatsen att det är enbart O som ligger bakom allt. Så är det inte. Och hade ACA fortsatt meningen med följande: "..... , dock har båda föräldrarna gemensamt beslutat sig för det förlopp som skedde", så kanske du nyktert kunna konstatera att det möjligen är så att en bragt alla om livet, men att den andre var djupt involverad även i detta.

Men eftersom vi enbart har ditt ord på detta, att en bragt alla om livet, och ingen kan verifiera det, så är det kanske inte så trovärdigt det heller.
Senast redigerad av Flashig78 2019-04-15 kl. 10:57.
Citera
2019-04-15, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Helt frankt - du glömmer att den person som uppgav sig ha uppgifter från Os arbetskamrater fått en redogörelse för den bild O förmedlat till sina kollegor. Det var den bild O ville lämna ut och låtit arbetskamraterna få se.

Det framkommer inget om varför föräldrarna påstås ha gjort allt tillsammans eller varför O beklagade sig så mycket på arbetet. Var en förälder styrd av den andre?

Inte heller står det något i pm-et om att föräldrarna författade några brev. Det påstås att O gjort det men nämns inget om att H skulle deltagit. Var har du hittat det?

Jag tyckte initialt att pm-et kunde beskrivit ett trovärdigt scenario hur det hela kunde ha gått till. Men i relation om vad som framkommit hur barnen mördats, att H är ihjälstrypt, det märkliga testamentet och den snustorra rubriken på avskedsbrevet samtidigt som just Os arbetskollegor i hyllningsinlägg visat sig vara riktigt fel ute, är jag inte så säker på att den uppgivna bilden från Os arbetskamrater som förmedlades i pm-et stämmer med verkligheten.
Men det är som sagt mycket troligt den bild O ville förmedla.

Redogörelsen pekar på att Oskar levt i egen tankevärld. Han trodde på allt han sa och behövde lätta sig men skulle ha gjort det hos en psykiatriker istället. En extremt hypokondrisk förälder också. Varför i herrans namn skrev han brev till kollegorna under hösten. Han hade väl annat att tänka på. Han var riktigt sjuk i huvudet skulle jag vilja kalla det.

Att Oskars kollegor visste att Hanna och han var tighta är ju bara Oskars uppgift och vad de såg på honom. Han kanske var besatt av Hanna och höll koll på henne?
Citera
2019-04-15, 11:24
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Redogörelsen pekar på att Oskar levt i egen tankevärld. Han trodde på allt han sa och behövde lätta sig men skulle ha gjort det hos en psykiatriker istället. En extremt hypokondrisk förälder också. Varför i herrans namn skrev han brev till kollegorna under hösten. Han hade väl annat att tänka på. Han var riktigt sjuk i huvudet skulle jag vilja kalla det.

Att Oskars kollegor visste att Hanna och han var tighta är ju bara Oskars uppgift och vad de såg på honom. Han kanske var besatt av Hanna och höll koll på henne?
Det finns många sätt att lämna världen på. Och att förbereda sin bortgång. Ett sätt att berätta sin historia om sitt frånfälle, och varför, är att skriva brev. De tog beslutet tidig höst. Därefter satt de då och då och författade brev till nära och kära, till vänner, till arbetskamrater. De ville inte att det skulle finnas minsta fråga kvar när de väl utfört handlingarna. Och så vitt jag förstått finns heller inga frågor kvar. Inte hos de som berörs. Jag tror inte de hade något intresse av att skriva ett öppet brev till allmänheten via Aftonbladet ex.vis. Frågan är om de ens begrep hur stort detta skulle slås upp.
Citera
2019-04-15, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det finns många sätt att lämna världen på. Och att förbereda sin bortgång. Ett sätt att berätta sin historia om sitt frånfälle, och varför, är att skriva brev. De tog beslutet tidig höst. Därefter satt de då och då och författade brev till nära och kära, till vänner, till arbetskamrater. De ville inte att det skulle finnas minsta fråga kvar när de väl utfört handlingarna. Och så vitt jag förstått finns heller inga frågor kvar. Inte hos de som berörs. Jag tror inte de hade något intresse av att skriva ett öppet brev till allmänheten via Aftonbladet ex.vis. Frågan är om de ens begrep hur stort detta skulle slås upp.

Personligen tycker jag det är att visa dessa sin stora respekt och
omtanke genom att personligen berätta varför och hur dom resonerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in