Det vet vi inte. Barn- och ungdomspsykiatrin i Stockholm skulle teoretiskt kunna sitta på journaler som är bombmaterial om de läcker. Jag tror inte att hon är "psykiskt handikappad", men hon skulle mycket väl kunna vara ett vandrande apotek i nivå med Ben Johnson.
Skulle någon läkare/anställd läcka Gretas journaler så är risken att hon skulle bli symbol för någonting helt annat än klimatet, nämligen hur samhället systematiskt drogar ner barn.
Om hon får en inbjudan till usa hur kommer hon dit ?
Det går faktiskt fortfarande att åka båt. Nästa tur med Queen Mary 2 går från Hamburg 21 juni.
Tämligen dyrt och diskutabel miljövinst, men i alla fall...
Det går faktiskt fortfarande att åka båt. Nästa tur med Queen Mary 2 går från Hamburg 21 juni.
Tämligen dyrt och diskutabel miljövinst, men i alla fall...
According to the carbon offset company Climate Care, passenger ships release more carbon dioxide into the atmosphere per passenger mile than long haul flights.
Fantastiskt att en massa tangentbordshjältar gång på gång skriver att Greta är ett mongo, när deras eget intellekt inte räcker till för att förstå att det är helt genomskinligt att de är rasande över att hon är en miljon gånger kändare än de någonsin kommer att vara och inte för att de inte tror på klimatförändringar
Senast redigerad av Redoxreaktion 2019-04-15 kl. 11:18.
Tack för länken till Ny Teknik. Jag hade mina misstankar att det kunde vara på det sättet. Från miljösynpunkt är dessutom moderna kryssningsfartyg troligen bättre än Queen Mary 2.
Flera av de stora resebolagen annonserar ut kryssningarna som flytande nöjesfält – men under ytan gömmer sig en annan bild, enligt en ny mätning.
Ett danskt konsultföretag för marin verksamhet, HOK Marineconsult, har tagit fram siffror som visar att en kryssningsbåt orsakar upp till tre gånger så mycket koldioxidutsläpp per passagerare och kilometer som ett flygplan. Resultaten bygger på genomsnittliga utsläpp från 157 kryssningsfartyg i olika storlekar.
Rapport om koldioxidutsläpp från kryssningsfartyg
Enligt Hans Otto Kristensen, som ligger bakom beräkningen, utgår siffrorna från oljeförbrukning och hastigheter som rederierna själva har rapporterat in fram till 2014, men som han anser är representativa än i dag.
– Jag blev själv förvånad över att nivåerna var så pass höga. Kryssningsfartygen har nästan levt sitt eget liv och få har egentligen brytt sig om deras utsläpp av koldioxid. Det är ett gammalt problem, men det är först på senare tid som branschen har börjat ta tag i det, säger Kristensen till TT.
Ny Teknik 2018-11-28
Slog upp "In Business" delen i en blaska i en annan del av planeten och vad möts man utav där om inte Greta och hennes kampanj. När hon trendar i tredje världen så handlar det om fler likes än sveriges befolkning på en dag.
Fatta.