2019-04-14, 19:01
Medlem
Vryzass avatar
Den där återvandringen ser inte så illa ut just nu va?
Citera
2019-04-14, 19:02
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruva
Staten kan inte orsaka kommuner kostnader på det här sättet. Folk som har fått asyl måste gå på statsbudgeten intill dess att de får, om de får, jobb.
Vaddå inte kan? Det som händer följer lagen.

Tillägg: Och kommunerna tvingas låna pengar för att klara kostnaderna.
Senast redigerad av Totius 2019-04-14 kl. 19:06. Anledning: Tillägg
Citera
2019-04-14, 19:16
Medlem
DDRTVs avatar
Är väl precis som 75% av individerna i Filipstad röstat röstat för. Tycker det är rätt åt Filipstadsborna och de borde vara nöjda med vad de uppnått. De får väl höja skatterna och dra in på en del andra aktiviteter inom kommunen. Vad är Filipstadsbornas medmänsklighet, individen får står tillbaka lite ekonomiskt och arbeta längre för att ta emot ännu fler, precis som de röstat för.

Finns säker många poster som kan tas bort inom kommunramen, höjs skatten, låt politikerna inhysa flyktingarna, etc.

Öppna Era hjärtan !
Senast redigerad av DDRTV 2019-04-14 kl. 19:23.
Citera
2019-04-14, 19:16
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
[/b]
Japp , det är den bistra verkligheten. Men vi som nämnde faran för några år sedan blev hårt kritiserade som rasister. Ganska många av befolkningen kunde räkna ut detta utan akademiska poäng. Men inte de styrande. Jag är rätt sugen på att säga ...vad var det jag sa.

Mycket har handlat om att på lokal nivå följa partilinjen från Stockholm. De vill ju inte bara behålla jobbet utan även göra karriär.

Det andra är att i Stockholm visa att SD har fel. För ideologiskt måste SD ha fel. Och har SD fel så måste öppna hjärtan och inga murar vara rätt.

Resultatet ser man i Malmö. Och nu i Filipstad. Vi lär snart få se det sprida sig. Slummen runt Järvafältet kan inte svälja mer, behovet av svart arbetskraft begränsat. Så klart de stannar och njuter av boende och bidrag så länge de kan.

Det är här två års regeln är viktig och hyreskontrakten juridiskt vattentäta så de går att avhysa och att de sedan får hitta sin egen väg ut i livet.
Citera
2019-04-14, 19:22
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
och svenska kvinnor har till stor del drabbats av ökenfeber, pga alla primitiva våldsbenägna och ”överlägsna” klanbarbarer (t.o.m. lärare t ex. kan inte hindra benen att sära på sig, så länge vi talar om barbarer med kriminella polare).

är det verkligen så? finns det någon statistik på exogama förhållanden i sverige och huruvida de har ökat i frekvens? min känsla är att ökenbarbarerna har svårt att bilda långvariga förhållanden med svenska kvinnor.

att det finns batikhäxor som kärat ner sig i ensamkommande mongoler bestrider jag givetvis inte, men de är relativt få till antalet och får därför ses som en anekdotisk företeelse i det här sammanhanget
Citera
2019-04-14, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jo det är klart att de kan. Allt vältras över på kommunerna. Det är bara att tugga i sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Vaddå inte kan? Det som händer följer lagen.

Tillägg: Och kommunerna tvingas låna pengar för att klara kostnaderna.
Jo, jag förstår att det är så här och att det är lagligt. Jag menar att staten inte ska kunna göra så här. Först ge folk asyl och sedan ta springnota. Hoppas det rätar ut eventuella frågetecken för er.
Citera
2019-04-14, 19:33
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:
Jo, jag förstår att det är så här och att det är lagligt. Jag menar att staten inte ska kunna göra så här. Först ge folk asyl och sedan ta springnota. Hoppas det rätar ut eventuella frågetecken för er.

Det är inte staten som gör detta, individer röstar för massinvandring och därav får vi politiker som tar in MENA folket som ni röstat för. Även om staten betalar så finns kostnaden och skatten behöver höjas. Låt de kommuner som röstat mest för ta emot flest då detta skulle vara lönsamt.

Öppna ditt hem och ditt hjärta !
Citera
2019-04-14, 19:35
Medlem
Arnstads avatar
Citat:

Visst, man kan tycka att det inte borde vara så här. Men vad gör det för skillnad? För min del rätar det inte ut några frågetecken. Det finns ju ingen anledning att ropa att det inte borde vara så här, när det är just så det är. Helt enkelt meningslöst.
Citera
2019-04-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Det är inte staten som gör detta, individer röstar för massinvandring och därav får vi politiker som tar in MENA folket som ni röstat för. Även om staten betalar så finns kostnaden och skatten behöver höjas. Låt de kommuner som röstat mest för ta emot flest då detta skulle vara lönsamt.

Öppna ditt hem och ditt hjärta !
Försök hålla två bollar i luften samtidigt. Den första att vi faktiskt har kostnader. Den andra hur dessa kostnader ska fördelas. Det är poänglöst att svara att vi inte ska ha några kostnader på frågan hur kostnaderna ska fördelas.
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Visst, man kan tycka att det inte borde vara så här. Men vad gör det för skillnad? För min del rätar det inte ut några frågetecken. Det finns ju ingen anledning att ropa att det inte borde vara så här, när det är just så det är. Helt enkelt meningslöst.
Varför skriver du då i den här tråden som handlar just om en artikel som pekar på att det inte borde vara så här? Varför ägnar du möda åt något som du tycker är meningslöst?
Citera
2019-04-14, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Nonsens. Polacker har aldrig haft ett dåligt rykte i Sverige.

Innan murens fall 1989 var utbytet av människor mellan Sverige och Polen (och andra östblocksländer) ytterst begränsat. Så att måla upp bilden av polacker som paria i Sverige är en historieförfalskning som pk-folket tar till för att få oduglingar från Afrika och Mellanöstern att framstå i bättre dager.

Polacker som kommit till Sverige har alltid varit arbetsamma (då inkluderar jag naturligtvis inte zigenare från regionen). I början, när de ekonomiska skillnaderna var stora, så dök det upp polska bärplockare. Men i takt med att Polen och andra östländer fick det bättre ställt ekonomiskt, så har denna typ av säsongsarbetare kommit från allt avlägsnare länder: först Rumänien, därefter Moldavien, Thailand o.s.v..

Kontakten mellan grannländer Tyskland och Polen, med gemensam landgräns, har följt samma mönster. Först ett inflöde av enklare skolad arbetskraft till väst, men efterhand som en utjämning av välståndet skett så har detsamma gällt de människor som passerat gränsen från respektive sida.

Dagens problem med fattiga östeuropéer, stöldligor från öst o.s.v. härrör inte från vår omedelbara granne på andra sidan Östersjön utan det rör sig om personer som kommer längre ifrån.

Ett typexempel på en sådan person är Rachmat Akilov, den svagbegåvade terroristen som det falska kräket Özz Nujen och hans familj, via de kontakter som systern knutit i sitt jobb som snyltande asyladvokat, lejt som svartjobbare för arbeten på familjens fastigheter på Gotland.
Jag är född i Norrland, Luleå, sedan har jag bott i Stockholm, Katrineholm och Norrköping o på dessa platser har polacker varit illa sedda.
Jag tycker personligen inte illa om polacker.
Citera
2019-04-14, 19:52
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Försök hålla två bollar i luften samtidigt. Den första att vi faktiskt har kostnader. Den andra hur dessa kostnader ska fördelas. Det är poänglöst att svara att vi inte ska ha några kostnader på frågan hur kostnaderna ska fördelas.
Varför skriver du då i den här tråden som handlar just om en artikel som pekar på att det inte borde vara så här? Varför ägnar du möda åt något som du tycker är meningslöst?

Det är meningslöst att ropa att det inte borde vara så här, när det är så här. Däremot så finns det en poäng i att beskriva tokigheter som faktiskt följer på politiska beslut. Det kanske kommer sig av att just du röstat på ett parti som vill ha det så här, eller åtminstone är ansvarigt för detta. Eller så trodde du inte att detta skulle bli konsekvensen.
Citera
2019-04-14, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Medan ni svenskar numera är lägre stående än somalier. Muslimerna är ju ert herrefolk numera så buga som den lilla hora du är.
Personligen tycker jag inget folk är skit. Det finns skitfolk hos alla och bra folk hos alla. Alla människor är likadana
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in