2019-04-14, 17:28
Medlem
Overminds avatar
Detta året kraschar Sverige! "Grattis Sverige" hälsar Fredrik Reinfeldt!

Skall bli sjukt jävla spännande år detta!
Citera
2019-04-14, 17:28
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetbest
I Filipstad röstade i senaste valet till Riksdagen ca 75% för massinvandring. Jag tycker synd om de som inte gjorde det men tyvärr är en överväldigande majoritet av svenska folket positiva till att

1) avskaffa välfärdssamhället
2) öka mängden vålds- och egendomsbrott
3) avskaffa statens våldsmonopol till förmån för en mer klanbaserad våldsutövning
4) gå från ett sekulärt samhälle till ett dominerat av islam

Varför det är på det sättet är för mig en gåta men svenska folket har i flera val tydligt klargjort att man vill gå den vägen. Att nu vända på utvecklingen är nog för sent, är jag rädd. Det finns varken vilja eller medel.

Jag är glad att jag är gammal och inte har några barn. Som den ateist jag är önskar jag ändå att det skulle finnas ett särskild plats i helvetet reserverad för de föräldrar som via valsedeln dömer sina barn och barnbarn till denna framtid. Och ett ännu jävligare helvete för avskum som Reinfeldt m fl.

Precis. Och alla som drömmer om storskalig repatriering kan ju fortsätta drömma. Skulle det ens föreslås skulle NATO:s och EU:s trupper snart landstiga.
Svennebanan har redan röstat sig själv i minoritet i alla åldrar upp till 30, nu ska vi bara vänta på att mohamadanerna ska skaffa lite barn i några generationer, medan svenskarna utbildar sig till skatteslavar och dör av. Tar 20 år innan gatubilden överallt kommer domineras av muslimer. Kommer inte finnas en fredad vrå knappt, i hela landet.
Senast redigerad av Nihiliserad 2019-04-14 kl. 17:39.
Citera
2019-04-14, 17:29
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Jag som trodde att alla avfolkningsproblem löstes så länge man fyllde på med lågutbildade människor från Mellanöstern. Vad konstigt att det inte hjälper även fast de går på bidrag och är kriminella. Kanske öka bidragen lite så det kommer in mer pengar.

Preciiis, mer bidrag och svennefientlig propaganda, så blir det nog bra snart!
Citera
2019-04-14, 17:44
Medlem
Belavias avatar
Hur fan tänker dom äckliga kommunpolitikerna?? Känns som de tänker såhär..

"Vi tar hit en jävla massa flyktingar så får vi lokala politiker nationell strålglans, god PK-status och massa klirr i kassan de närmsta två åren via statliga bidrag.

Att vi sänker hela jävla kommunen, slaktar den lokala kulturen/stämningen på bruksorten, samt tvingar in hela ortsbefolkningen i kollektiv depression på några års sikt, det skiter vi högaktningsfullt i. Vi politiker tjänar ju storkovan på det här"
Citera
2019-04-14, 17:48
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
De få lokalpolitiker jag känner är flertalet Socialdemokrater. Jag tror ingen har eftergymnasial utbildning. Saknar kvalificerad yrkes erfarenhet. Alla är de troende på godhet och för att hjälpa stackar flyktingar här och nu. Samt även uttrycka sitt stöd till yrkestiggeriet. Det hela tycks följa en manual.

Folk var skeptiska till hemdatorstöd och fiberdragningen i Sverige. Nu skördas frukterna i nya företag. Det som politikerna nu sår i eftersatt integration kommer drabba oss med full kraft om 20 år och agera blysänke in i evigheten.

Nu är Filpstad först ut på banan. Om ett år är det 10. Två år tjugo. När de vidlyftiga lånen från ett antal kommuner till kommuninvest inte kan betalas så kommer den nationella ekonomiska krisen vara ett faktum.

Japp , det är den bistra verkligheten. Men vi som nämnde faran för några år sedan blev hårt kritiserade som rasister. Ganska många av befolkningen kunde räkna ut detta utan akademiska poäng. Men inte de styrande. Jag är rätt sugen på att säga ...vad var det jag sa.
Citera
2019-04-14, 17:49
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Det krävs en enorm förändring för att vända den negativa utvecklingen, vem blir Sveriges Donald Trump att utföra det ?

Vad skulle Trump kunna göra åt ett land med en majoritetsbefolkning som gör alla områden de bosätter sig i till ”utsatta områden” (fulla med bilbränder, skolbränder, ruggiga våldtäkter, mord, klanmaffia, jihadterrorister, shariagalningar, knarklangare osv?).

Det landet är detta, om 20 år. Redan idag är de i majoritet upp till 30 års ålder. Deras importkusinfruar föder fler barn, deras kvinnor undanhålls svenska män, och svenska kvinnor har till stor del drabbats av ökenfeber, pga alla primitiva våldsbenägna och ”överlägsna” klanbarbarer (t.o.m. lärare t ex. kan inte hindra benen att sära på sig, så länge vi talar om barbarer med kriminella polare).

Haha, svenskar är så korkade, för 10 år sedan fanns det en liten chans att reversera detta, nu är det för sent. Även om invandringen stoppar i morgon är
demografiska krafter i rullning, som kommer att förvandla hela landet till Malmö (minus skrytbyggen och bidragshjälp från välmående, ej konkursmässiga kommuner).
Citera
2019-04-14, 17:55
Medlem
https://www.svd.se/lo-basen-flyktingar-kan-ge-sverige-superekonomi

The internet never forgets..
Citera
2019-04-14, 17:55
Medlem
yz44s avatar
Det är inte det första nödropet och sanneligen inte det sista. Eftersom det "demokratiska" valet är över kan vi åter förvänta oss en störtskur av ökande skatter på allt de kan hitta på. Den "nya" bortförklaringen som nu får stå som värd för diverse höjningar är det "heliga" klimatet, som absolut inte får ifrågasättas. Någon mer som känner igen mönstret här, intensiv propaganda ivrigt påhejad av msm där minsta ifrågasättande leder till omedelbart fördömande. Alla som har fler än en cell kvar i hjärnkontoret inser att klimatet är en betydligt mer komplicerad fråga än vad vädret är, så de som säger sig förutsäga klimatet på lång sikt måste tas med en stor nypa salt med tanke på hur långt och exakt vädret går att förutsäga. Att FN är inblandade är heller inget som ökar förtroendet då de har de mest konstiga saker för sig in om bl.a. mänskliga rättigheter där det tydligen är enbart israel som missköter sig i hela världen. Med andra ord, FN är en politisk organisation med politiska mål, fakta har inget med saken att göra.
Citera
2019-04-14, 17:56
Medlem
Ej från Filipstad.

Tragiskt! Dessa små städer brukar ha el har haft en trivsam atmosfär med gamla trivsamma hus från 1800 tal - 1920-tal, ett och annat trivsamt gammalt kondis, tjusigt men nedgånget anrikt stadshotell, nåt bygdemuseum och gedigen arbetarhistoria. Helt enkelt små städer som turister gärna besöker. Ferlin kom väl från Filipstad? Då finns det kulturhistoria också.
Nån som vet hur det ser ut i Filipstad?
Citera
2019-04-14, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Detta året kraschar Sverige! "Grattis Sverige" hälsar Fredrik Reinfeldt!

Skall bli sjukt jävla spännande år detta!

Vilken tur att FR fått ett jobb hos Bank of America om det skulle behöva lånas pengar
https://newsvoice.se/2016/03/fredrik-reinfeldt-blir-radgivare-for-bank-of-america-merrill-lynch/
Senast redigerad av pe11e 2019-04-14 kl. 18:03.
Citera
2019-04-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walk
Det är givetvis tragiskt, och som Anna skriver är inte Filipstad ens unikt i sin situation.

Min kanske enda fråga: När ska de politiker, organisationer, myndigheter och privatpersoner som drev igenom det här be om ursäkt till de som hela tiden sagt att det hela är galenskap?

Det enklaste är väl att Sandviken betalar...oh wait, det var inget.

Det finns som jag ser det två vägar ut.
Den ena är att slänga ut de skitmänniskor som migrerat hit. (Notera då att det finns normalt/bra folk som migrerat hit)

Det andra är i princip att stimulera privat företagande. Att anställa alla på Arbetsförmedlingen eller Samhall fungerar bara under valår för att justera statistik, i längden är det en enorm förlustaffär eftersom de kostar mer än de genererar i ett statligt icke-jobb.
Så identifiera bristyrken, motivera dem att plugga upp betyg/examen och stimulera folk i allmänhet att utbilda sig, speciellt på orter som är lite på dekis så att säga.

Avskaffa socialbidraget och inför jobbgaranti istället, alla som vill ha jobb ska få det hos kommunen, lönen motsvarar så klart socialbidrag och inte mer.
Det kommer bli väldigt rent och fint om alla socialbidragstagare går ut och plockar skräp.
Citera
2019-04-14, 18:12
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Här sitter folk och upprörs. Varför inte bidra med något själva?

Jag kan förstå om några av er är rullstolsburen eller sjukpensionär.

Men resten, bidra med något positivt? Ut och samla skräp? Engagera er i en förening? Starta ett löplopp?

Haha, att de inte tänkt på det i vår nya importbefolknings hemländer. Då skulle de vara hur rika, fria, demokratiska, sekulära och fridfulla som helst; inte några könstympningar, hedersmord, klanvendettor, jihad, sharia, osv; utan produktiva, punktliga, lågmälda, smarta och med fokus på att alla ska komma överens och hålla samman, som er svenskar.

Tur dock att du förstår hur man gör något åt konkurskommuner fyllda med förmedeltida, korantokiga u-människor, som inte kan läsa, som skyller alla sina problem på Västvärlden, som löser konflikter med våld, mord, blodspengar, och gänguppgörelser på öppen gata, och är helt nöjda med detta och att fuska med bidragsförsörjning och begå brott etc, på sidan.

Vi talar om människor som till stor del är mindre jämställda än vikingarna, förmedeltida i sina värderingar, aldrig har varit en del av en folklig nation/stat; utan bara varit lojal med sin religion och klan. Folk som på många sätt levt som gräshoppor etc, skövlar alla sina resurser utan att tänka på de ska finnas kvar, etc, etc, etc. Bara att få dem att inte skräpa ner och förstöra lägenheterna och villorna de bor i, är i många fall en tillräcklig ”utmaning”.

Men skönt att veta att det räcker med att minoriteten svenskar i framtiden går ut och plockar skräp etc, för att Sverige fortsatt ska vara ett tryggt och välmående välfärdsland som inte dikteras av religion och klan-styrka/korruption, som i alla andra länder där det redan nu bor en majoritet av framtidssvenskarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in