Citat:
Ursprungligen postat av
shoot-out
Instämmer och tillägger att eftersom poliserna inte uppfattar om det är down Erik eller sina kollegor som mosar på med skottsalvor bör de omedelbart fråntas sina vapen och ägna sig åt att sortera gem i källaren på bergsgatan ect.
De har drabbads av eldpanik vilket många kan göra i stressade krigsliknande situationer men skillnaden är att dessa poliser genomgått en krävande och gedigen utbildning på PHS och ska vara de som kan behålla lugn och arbeta metodiskt vilket inte skett här och vid flertal andra tveksamma insatser. De utbildas till att vara stresståliga och omdömesfulla för att inte sänka sig till gm nivå vilket detta tydligt visar att de gjort.
Det där reagerade jag också på.
Ponera att polis får ett vapen riktat mot sig,skriker släpp vapnet,gm släpper vapnet. En bil smäller samtidigt till i gasen,eller nått annat ljud som får polisen att panikskjuta. Wtf.
Att sen fortsätta skjuta nästan 30 skott,varav de flesta skotten träffar allt runt omkring tyder på direkt olämpliga poliser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Varför köpte de leksakspistol i detta politiskt korrekta land, när inte ens jag köpte dylika leksaker när mina barn var små!
Den här leksakspistolen var tydligen köpt för många många år sen,på det tiden det inte såg ut som det gör nu i Sverige.
Har en bekant som är polis,hans barn fick leka med låtsaspistoler. Idag kanske han inte hade gett dom pistolerna,men för 10år sen var det inga problem.
Dock ska vi inte ge föräldrarna skulden,precis som vi inte ska ge Englas mamma skulden,dom är inte åtalade,eller hur?