2019-03-08, 07:18
Medlem
Jag var inloggad i tre veckor. Två dejter och två ligg, varav en träffar jag fortfarande, var resultatet. Jag var inte speciellt aktiv, då jag börjar tröttna rejält på nätdejting. Dock har jag aldrig prövat Tinder och Vet inte om den är bättre.
Citera
2019-03-16, 19:31
Medlem
Någon som använder badoo?
Tänkte bara fråga om det kostar just 150 credits för er också att skriva till någon?
Gratis att skriva till vissa och för resten är det just 150 credits, hos mig.
Brukade vara alltifrån 25, 50, 75 och uppåt.
Nu är det just 150 credits hos alla, inte mer inte mindre
Citera
2019-03-23, 19:10
Medlem
Hur många medlemmar har Badoo i Sverige?
Citera
2019-03-24, 04:09
Medlem
Waldschrats avatar
Fråga: Måste man verkligen betala om man vill se sina likes?

Annars kan man säga om den här sidan: Horror has a face. Singelmammor, söndertatuerade kroppar, silikon, tjockisar, ankläppar, groteskt fult sminkade kvinnor, andra sorteringen. Brrrrr

Går kanske en sötis på 30 profiler.
Citera
2019-04-13, 18:39
Medlem
Om någon skapar en falsk profil och utger sig för att vara mig t.ex, kan då denna personen ”verifiera” kontot med bild då?

För jag börjar misstänka att en jag träffar, som påstår sig inte ha badoo, inte är helt ärlig. Det finns ett konto på badoo som utger sig för att vara denne personen men personen säger sig inte ha badoo. Och det mesta i kontot är äkta uppgifter förutom nån liten enstaka grej som skiljer lite men inte mycket.

Jag lade märke till att konto var verifierat med både bild och facebook. Är detta möjligt att göra om man nu gjort ett falskt konto?
Citera
2019-04-14, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Om någon skapar en falsk profil och utger sig för att vara mig t.ex, kan då denna personen ”verifiera” kontot med bild då?

För jag börjar misstänka att en jag träffar, som påstår sig inte ha badoo, inte är helt ärlig. Det finns ett konto på badoo som utger sig för att vara denne personen men personen säger sig inte ha badoo. Och det mesta i kontot är äkta uppgifter förutom nån liten enstaka grej som skiljer lite men inte mycket.

Jag lade märke till att konto var verifierat med både bild och facebook. Är detta möjligt att göra om man nu gjort ett falskt konto?

Tror inte det går. De plockar väl foton direkt från FB. Så svårt att bluffa. Går att se om du går in på dennes FB ser du om bilderna är samma.
Citera
2019-04-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Tror inte det går. De plockar väl foton direkt från FB. Så svårt att bluffa. Går att se om du går in på dennes FB ser du om bilderna är samma.
Hur går verifieringen till?

Jag har för mig att man var tvungen att apa efter någon bild de visade?
Går den att lura ifall man inte liknar bilden man har som profilbild?
Citera
2019-04-15, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Hur går verifieringen till?

Jag har för mig att man var tvungen att apa efter någon bild de visade?
Går den att lura ifall man inte liknar bilden man har som profilbild?

Ja just det, minns detta.
Men kanske ändå går att bluffa enkelt om man vill. Om bilden är tillräckligt lik.
Många på Badoo hade varken Fb eller annan extra verifiering.

Många skumma och upptagna där.
Citera
2019-04-16, 07:08
Avslutad
Har svårt att rekommendera Badoo. Provade att regga mig där för några år sedan. Bara fejk-profil då de flesta var super-modeller, både killar och tjejer.
Citera
2019-04-19, 03:56
Medlem
asdhundrafogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Fråga: Måste man verkligen betala om man vill se sina likes?

Annars kan man säga om den här sidan: Horror has a face. Singelmammor, söndertatuerade kroppar, silikon, tjockisar, ankläppar, groteskt fult sminkade kvinnor, andra sorteringen. Brrrrr

Går kanske en sötis på 30 profiler.

Haha spot on beskrivning för badoo. Känns som att badoo är mer en dejting app för lite äldre eller problematiska yngre människor
Citera
2019-04-22, 14:04
Medlem
Milford.Cubicles avatar
De flesta på badoo verkar vara killar som älskar bilar
P.s. fick gratis premium när jag klickade på avsluta kontot.
Funderar på att ta bort min sida
Citera
2019-05-05, 23:44
Medlem
Är inte bara ny på badoo utan nätdejting överhuvudtaget. Hur ska jag tolka det om en tjej skickar en bild mitt under en chatt-konversation, alltså inget naket utan en ansiktsbild? Hur bör jag svara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in