2019-04-14, 13:15
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
IPCC som organisation är bara ett lite kansli. Det är forskare som de jag länkade till som skriver rapporterna.

Ja, har du något speciellt vetenskapligt du undrar över? Du verkar mer vilja föra debatten på personplan så då gör jag det. Det finns dussintals olika och motsägelsefulla sätt som "skeptikerna" anser att IPCC har fel, och innan du säger vilken av alla varianter du tror på har jag svårt att bemöta det vetenskapligt.

IPCC är väldigt enigt om att kärnkraft krävs i mycket större utsträckning än idag ifall vi människor skall klara av miljömålen. Du som läser dessa rapporter, håller du med eller är du en sådan miljömupp som struntar i vad vetenskapen säger?
Citera
2019-04-14, 13:20
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
IPCC är väldigt enigt om att kärnkraft krävs i mycket större utsträckning än idag ifall vi människor skall klara av miljömålen. Du som läser dessa rapporter, håller du med eller är du en sådan miljömupp som struntar i vad vetenskapen säger?
Vad har detta med tråden att göra? Personliga åsikter om en energikälla?

Tror de flesta som är rädda om klimatet är för kärnkraft i viss utsträckning. Xenonen får såklart svara för sig själv, men som sagt, svara gärna på kritiken istället för att barnsligt fråga "Men vill du ha kärnkraft då??".
Citera
2019-04-14, 13:24
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Vad har detta med tråden att göra? Personliga åsikter om en energikälla?

Tror de flesta som är rädda om klimatet är för kärnkraft i viss utsträckning. Xenonen får såklart svara för sig själv, men som sagt, svara gärna på kritiken istället för att barnsligt fråga "Men vill du ha kärnkraft då??".

Vilken kritik? Och vad du tror är nästan garanterat felaktigt, alla miljömuppar föredrar skitig kolkraft framför kärnkraft i ren affekt. Noll vetenskap grundas i deras känslostyrda idéer
Citera
2019-04-14, 13:33
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Jag känner igen din avatar. Du dyker upp i klimattrådar och rapar upp dina åsikter som om de vore fakta.

Googla "Arktis isar växer", så får du mängder med forskning som visar att isarna växer och vi är långsamt på väg mot en ny istid.

Googla "Arktis isar minskar", så hittar du mängder med forskning kring detta, med den stora skillnaden att forskarna alltid hänvisar till 1980 då isen var gigantisk.
Detta är det stora problemet med klimatalarmister.
De använder olika år som referens beroende på vad de vill bevisa.

När det gäller Arktis isar så ser vi att minskningen håller på att plana ut och istället börja öka.
Men visst, tittar vi enbart på toppåret 1980 så ser läget allvarligt ut.
Citera
2019-04-14, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Jag har pluggat biologi på universitetet och har vänner som forskar i arktiska ekosystem och hur de påverkas av klimatförändringarna, medans du läser Breibart, din nolla. Jag skiter i vänsterns ordbajserier, men jag äcklas precis lika mycket av konservativa skeptikerpapegojar. Det är ren lotteri att ni inte blev marxister istället, pantskallar.

Kul för dig.
När skall klimathoten slå igenom, eller flyttar man bara fram datumen så att bidragen förblir intakta?
Med tanke på din kunskapsnivå får du gärna elaborera, hur mycket lägger man ner rent ekonomiskt för att sia om framtiden?
Citera
2019-04-14, 13:40
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Vilken kritik? Och vad du tror är nästan garanterat felaktigt, alla miljömuppar föredrar skitig kolkraft framför kärnkraft i ren affekt. Noll vetenskap grundas i deras känslostyrda idéer
Sorry, trodde Xenonen bad dig definiera vad du misstrodde IPCC över. Även miljöpartiet har numera medlemmar som börjar gå över till sunt förnuft, och tro att kärnkraft är något...... kanske inte "bra", men nog bra att det är nödvändigt. Inte insatt i svensk politik alls, men kom ihåg en titel om det iaf.

Hittade källan också. Varsågod. Tänk vad snäll jag är. https://www.svt.se/opinion/vi-ar-flera-miljopartister-som-vill-ha-mer-karnkraft

Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Googla "Arktis isar växer", så får du mängder med forskning som visar att isarna växer och vi är långsamt på väg mot en ny istid.

Googla "Arktis isar minskar", så hittar du mängder med forskning kring detta, med den stora skillnaden att forskarna alltid hänvisar till 1980 då isen var gigantisk.
Detta är det stora problemet med klimatalarmister.
De använder olika år som referens beroende på vad de vill bevisa.

När det gäller Arktis isar så ser vi att minskningen håller på att plana ut och istället börja öka.
Men visst, tittar vi enbart på toppåret 1980 så ser läget allvarligt ut.
Nä. Inte upp till mig att få fram dina kassa källor. Jag har å andra sidan länkat flera artiklar som menar att läget på nordpolen inte är som det brukar. Men ignorera dem du och fortsätt dravla. *Spolar*

En till källa för sakens skull. Den är lättsmält, precis som isarna. https://www.youtube.com/watch?v=qo3cznpfIpA
Citera
2019-04-14, 13:45
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Sorry, trodde Xenonen bad dig definiera vad du misstrodde IPCC över. Även miljöpartiet har numera medlemmar som börjar gå över till sunt förnuft, och tro att kärnkraft är något...... kanske inte "bra", men nog bra att det är nödvändigt. Inte insatt i svensk politik alls, men kom ihåg en titel om det iaf.

Hittade källan också. Varsågod. Tänk vad snäll jag är. https://www.svt.se/opinion/vi-ar-flera-miljopartister-som-vill-ha-mer-karnkraft

Nä. Inte upp till mig att få fram dina kassa källor. Jag har å andra sidan länkat flera artiklar som menar att läget på nordpolen inte är som det brukar. Men ignorera dem du och fortsätt dravla. *Spolar*

En till källa för sakens skull. Den är lättsmält, precis som isarna. https://www.youtube.com/watch?v=qo3cznpfIpA

Tack för sakligt inlägg men att det skulle finnas miljöpartister som är för kärnkraft det låter osannolikt. Mycket hjärta och lite hjärna brukar vara grundtesen som håller vad gäller dem.
Citera
2019-04-14, 13:53
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Så, ingen källhänvisning till "1-2C varmare"? Faktum är att det inte varit "2C" varmare på bra många hundratusentals år. Åtminstone inte i klimatet, så mycket är jag säker. Problemet med "1-2C" är att det är absurda mängder energi, och alltså skulle vikingarna undergå samma klimatförändringar vi ser idag, med "en gång per 100 år"-stormar var och varannat år. Men något sådan kan du bokstavligt talat inte bevisa.

Angående vad en enskild forskare sagt i ett enskilt land är helt enkelt inte intressant eller relevant. Jag slösurfade fram den faktan för något år sedan, och han har sedan dess förvisso bett om ursäkt. Men det enda han åstadkom var att skada debatten. Inte på vetenskapliga meriter, utan för att dumbommar som du tar det som ett "bevis" för att alla forskare har fel, när det i själva verket finns bra många fler forskare än en, och extremt mycket mer forskning än den här killgissningen.

Och ja, vi räddade definitivt ozonhålet genom att byta kylskåp världen över. https://www.pbs.org/video/ozone-hole-how-we-saved-the-planet-ttwe2l/

Problemet med sättet du har att argumentera är i slutändan "Jag har hört...!". Du verkar ha hört mycket, men har källor på få saker. Här är ett inlägg jag skrev igår som tar upp de flesta "Jag har hört...!"-påståendena.

https://www.youtube.com/watch?v=ugwqXKHLrGk

Med ett varmare Arktis och Antarktis så blir det mindre temperaturskillnad och därmed mindre stormar, det är skillnaden i varm och kall luft som föder stormar och vi har mindre stormar och mindre bränder nu. Och det är tack vare temperaturhöjningen som vi har haft sen den lilla istiden slutade i mitten av 1800 talet.

Gå in på swebbtv och kolla lite interjuver med Lars Bern.
https://www.youtube.com/watch?v=XM7aRw8R-KI
Där har du lite och titta på. Han förklara bland annat hur det kommer sig att forskarna är "överens" om klimatalarmismen.
Han förklarar även vad PPM betyder, det kan vara bra att veta när vi oroar oss för den hemska co2 halten som håller på att ta död på planeten.

Så dom bytte kylskåp i Indien, Kina och Afrika också? eller var det Sverige som räddade jorden från undergång?
Citera
2019-04-14, 14:05
Medlem
MDrives avatar
Imorgon sker massiva protester världen över, av gruppen Extinction Rebellion, som växt enormt mycket sedan starten våren 2018. Inlägget är från Sky News, och folk i inlägget pratar om att de inte egentligen vill utföra protesterna, bara det att "det är ont om tid nu, och läget är desperat". Det finns alltså stora mängder människor som redan tror på klimatförändringarna och tar dem på gravt allvar.

https://www.youtube.com/watch?v=8TbD20EqwVI

Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Med ett varmare Arktis och Antarktis så blir det mindre temperaturskillnad och därmed mindre stormar,

Så dom bytte kylskåp i Indien, Kina och Afrika också? eller var det Sverige som räddade jorden från undergång?
Hahaha, vilket löjligt inlägg. Du hittar alltså på saker om att arktisk skulle kyla ner världens luft? Hahahaha, åhahajaja.

Jag länkade artikeln eller vad det var. Vi förbjöd en viss typ av gas som används i kylskåp världen över, ja. Det räddade ozonhålet, inget annat.
Citera
2019-04-14, 14:22
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Är det samma "dom" som tar upp miljöproblemen?

Nej, självklart inte. Problemen med inlägg som dina är att du inte gjort någon som helst bakgrundsforskning. Du "tror" bara, och rapar upp dina åsikter som om de vore fakta.

Jag kan rövkn***a dina argument upp och ner för riksdagens trappa, men det kommer inte spela någon roll. Om 2 veckor kommer du göra samma uttalande igen i en annan tråd, i syfte att trigga någon att "argumentera" med dig.

https://www.youtube.com/watch?v=wmVkJvieaOA
Mina argument? Det är väl snarare klimatförespråkarna som får komma med argument.

Man har en aktiv agenda och blundar för alla data och fakta som kan motsäga tesen.
Citera
2019-04-14, 14:32
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Mina argument? Det är väl snarare klimatförespråkarna som får komma med argument.

Man har en aktiv agenda och blundar för alla data och fakta som kan motsäga tesen.
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Så sa dom om oljan också. "Snart är den helt borta."

Det är massa skitsnack för att öka "åtgärderna" (skatterna) så att staten kan dra in mer pengar till flyktingar.

Om vi höjer kemikalie- och flygskatten lite till så kommer Arktis inte smälta bort helt om 25 år
Här är originalinlägget. Absurda konspirationsteorier om att "dom" sagt både det ena och det andra. Du har ett monumentalt arbete framför dig om du vill skapa en tes om att "Forskare har haft fel förut" och binda ett ämne om någon oljegrej, som jag menar är omöjlig att förutse på ett rent vetenskapligt sätt, och binda den till påståendet "Därför har klimatforskarna också fel".

Så kom igen. Vilken data? Källa källa källa.
Citera
2019-04-14, 14:33
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Imorgon sker massiva protester världen över, av gruppen Extinction Rebellion, som växt enormt mycket sedan starten våren 2018. Inlägget är från Sky News, och folk i inlägget pratar om att de inte egentligen vill utföra protesterna, bara det att "det är ont om tid nu, och läget är desperat". Det finns alltså stora mängder människor som redan tror på klimatförändringarna och tar dem på gravt allvar.

https://www.youtube.com/watch?v=8TbD20EqwVI

Hahaha, vilket löjligt inlägg. Du hittar alltså på saker om att arktisk skulle kyla ner världens luft? Hahahaha, åhahajaja.

Jag länkade artikeln eller vad det var. Vi förbjöd en viss typ av gas som används i kylskåp världen över, ja. Det räddade ozonhålet, inget annat.

Tror du att luften över våra poler är varma eller hur fel tänker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in