Citat:
Ursprungligen postat av
Berra168cm
Jo, men frågan är ju, varför polis nr 1 klarar av att göra en sådan djuplodande analys av Erics "vapen" samtidigt som han inte noterar något i övrigt om Eric (annat än att "han var stor", vilket är rätt märkligt, då han knappast lär ha varit längre än 165cm eller liknande).
Jag köper att poliserna blir skärrade att det urartar till skottkaos (vilket jag iofs tycker borde åtalats för ock).
Däremot köper jag inte tillrättalagda efterhandskonstruktioner (säger inte att det är det men finns som sagt en del som talar för det) och oviljan att stå upp för att det här gick helt åt helvete.
Den faktiska längden behöver inte alltid vara samma som den upplevda. Eric var bred iaf, och vi vet inte om Eric tex hukat sig, böjt sig framåt medans han rört sig?
Sen ang vapnet igen, jag tror verkligen inte man kunnat göra detaljerad granskning
där & då, men det räcker att uppfatta att det är vapenliknande ihop med att personen inte lyssnar på polisens ganska dramatiska högljudda och upprepade uppmaning.
Resultatet blir ju akut.
Särskilt beaktat info patrull fått på väg in, gällande objektmarkören som personskyddet satt.
Vapen-detaljen upplever jag vara en minnesbild polisen har, som senare plockas fram för granskning, men som där & då istället var avgörande för skottlossningen.
Det låter som han försökt se vapnet, snarare än detaljer på/kring Eric.
Jag kommer granska förhören och PM stenhårt när jag får fupen, och jag kommer absolut säga till om jag finner något som tyder på sammansvärjning.
Till skillnad från dig, ser jag dock inget sådant ännu.