2019-04-14, 10:21
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det behöver iofs inte innebära att det ligger något brottsligt bakom att du hittade honom på Lexbase. Kan vara ett tvistemål eller annat.

Jo den möjligheten finns men jag är skeptisk.

Finns det nån i Norrköping som orkar gå till Tingsrätten på Måndag och hämta ut domen på Jaafar?
19*40*02-*457
*=8
Citera
2019-04-14, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Fan vad guld du är! Men herre jävlar, har en explosion slagit ut en hel soffa genom fönstret?! Det var det jag undrade lite, hur kraftig explosion det var - vissa sprängämnen kan ju orsaka stor skada på liten yta, men denna har nog nästan sprängt hål på taket/golvet på våningen ovan, baserat på att rutorna på P3 är trasiga.
Edit: Eller kanske inte?

Ja, man börjar fundera hur det går med integrationen egentligen - någon explosionsartad utveckling verkar inte finnas på sikt. Låt oss nu hålla händer och sjunga "we shall overcome".

Jag stod och ropade till en granne i det huset och han sa att de har stängt av el och vatten - om jag förstod det rätt är det en vattenläcka i källaren också

Såhär ser det för närvarande ut i mitt trapphus:
https://i.imgur.com/aurMRWQ.jpg
https://i.imgur.com/T2aOxEH.jpg
Citera
2019-04-14, 10:32
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bistrofyllot
Jag stod och ropade till en granne i det huset och han sa att de har stängt av el och vatten - om jag förstod det rätt är det en vattenläcka i källaren också

Ser ut att vara en riktigt bra puff
hur var nu hade de flyttat sin verksamhet in i lokalerna eller höll de på att ställa i ordning?
om man kikar på deras facebook sida ser det ut att enbart bara araber som kunder
Citera
2019-04-14, 10:35
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:

Ahh, tack. Nu stillades min nyfikenhet - inte "så kraftig" explosion ändå, det var ju positivt på sitt sätt. Tolkar det då som att explosionen utlösts vid golvet ... kanske flera utlösningspunkter? Tänker på den totala oreda (till vänster, salong-stolar är väl fastbultade i golvet) samt demolerad vägg till "guldbutiken"

Underhållande att ni har avbildning av hällristningar på väggarna, och så utvecklas samhället såhär.
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Vad gör ett område "utsatt"?
Är det husen?
Är det gatorna, gräset, människorna, eller vad fan gör området så jävla utsatt?
Jag tror väl att det är gräset i synnerhet, sedan måste det vara människorna. Finns det en kraftigt förhöjd risk att de boende begår brott, så blir området "utsatt". Då är det synd om dem som inte är kriminella, och de blir då "utsatta" i området.
Senast redigerad av psykoshippien 2019-04-14 kl. 10:39.
Citera
2019-04-14, 10:38
Medlem
Citat:
Aj då, var ju självklart inte meningen att det skulle bli så små bilder. Dessvärre har jag ingen systemkamera men det här är nog mer rätt:

https://imgur.com/a/WL5y2nA

Tack för bilderna. Den laddningen har varit extremt överdimensionerad, jävlar !!!!
Citera
2019-04-14, 10:44
Medlem
Guld saxen och grannbutiken som är guldsmed butik har visst samma ägare, mycket mycket svart klippning på detta frisör (kvitton är sällsynta vad jag förstått hos denna frisör) och guldsmedsbutiken vägg i vägg tar alla "kunder" som vill sälja guld(stöldgods) som de andra seriösa guldsmederna ratar, det är vad som sägs inom dessa kretsar, det ryktet finns långt utanför stan. Så ingen rök utan eld som det sägs.

Det finns nog en rätt stor kennel begravd hos dessa babbar. Skatteverket var är ni!!!
Citera
2019-04-14, 10:59
Medlem
Europes avatar
Jösses, sprängningarna har verkligen blivit dagliga i Sverige. Jag ska inte ens längre ironisera över politrukernas kampanjande om hur tryggt det är.

Bra bilder av bistrofyllot. Snyggt jobbat.
Citera
2019-04-14, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taklampsfot
Tragiskt att sånt här sker.
Hur mycket kriminalitet är det i Norrköping? Är det en stad att flytta till om man vill slippa multikulti?
Bor I Norrköping sedan två år nu. Runt universitet och utmed strömmen i centrala staden är det fina områden. Resten är 50/50 White trash och babbar. Det är alltid många polispatruller ute och varje lokal (gym, badhus, universitet) verkar ha patrullerande väktare under öppettiderna. Inte en bra stad om du vill slippa multikulti, då gäller Danderyd och liknande. Det är ingenting som stör mig, staden är även otroligt fin och unikt byggd runt strömmen!
Citera
2019-04-14, 11:17
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
En kompis till mig som bor en bit bort på gatan hade sett två vita killar smyga utanför guldbutiken 04.00 på morgonen... Han tänkte inte mer på det men sen en liten stund efter hördes en jäkla smäll. Vad tror vi, kan det ha nånting med saken att göra? Han såg inga ansiktsdetaljer och tänkte inte på kläderna, det enda han såg var att killarna var vita till 99% etniska svenskar.

Definitvit något som ska meddelas åt polisen hur som helst. Så får de utreda relevansen
Citera
2019-04-14, 11:18
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
En kompis till mig som bor en bit bort på gatan hade sett två vita killar smyga utanför guldbutiken 04.00 på morgonen... Han tänkte inte mer på det men sen en liten stund efter hördes en jäkla smäll. Vad tror vi, kan det ha nånting med saken att göra? Han såg inga ansiktsdetaljer och tänkte inte på kläderna, det enda han såg var att killarna var vita till 99% etniska svenskar.
Ahh, ett vit makt attentat!!! Haha - jadu, inget signalement, mer än att det var ariska? Skål.
Citera
2019-04-14, 11:30
Medlem
Med tanke på bilderna, med inredning på gatan, så står det ganska klart att explosionen var inne i butiken, inte mot fronten som är vanligare.

Antingen har ngn gjort sig besväret att bryta sig in och placera laddningen, vilket är väldigt mycket mer riskabelt om man bara vill ge ett message. Så det tror jag mindre på.

Eller så förvarades ngt explosivt i lokalerna.
Utrustning för verksamheten? Dold bombfabrik? Gasläcka?
Citera
2019-04-14, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Med tanke på bilderna, med inredning på gatan, så står det ganska klart att explosionen var inne i butiken, inte mot fronten som är vanligare.

Antingen har ngn gjort sig besväret att bryta sig in och placera laddningen, vilket är väldigt mycket mer riskabelt om man bara vill ge ett message. Så det tror jag mindre på.

Eller så förvarades ngt explosivt i lokalerna.
Utrustning för verksamheten? Dold bombfabrik? Gasläcka?

Frisörsalongen hade redan delvis provisoriska rutor (Någonting dittejpat) då någon hade varit framme och smashat några rutor häromdagen.

Men, ja, det utesluter väl inte att de förvarade explosiva varor där inne.
Senast redigerad av bistrofyllot 2019-04-14 kl. 11:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in