2019-04-14, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Kan ju va så att inget vet. Har han student och kanske hade eget run/lägenhet så är det inte svårt att gå under radarn.
När vi nu igen, för femtioelfte gången, valsat runt med alla tänkbara teorier kring morden vill jag återknyta till detta ditt inlägg och stämma in i det skriver. Varför krångla till det?
En mördare, som tillfälligt uppehåller sig i Linköping. Annars skulle han påträffats.
En mördare i akut vansinne, uppmuntrad av mördarskyltar i stadens centrum.
En mördare med minnesluckor, en vanlig Svensson, som gått vidare i livet.
Citera
2019-04-14, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
När vi nu igen, för femtioelfte gången, valsat runt med alla tänkbara teorier kring morden vill jag återknyta till detta ditt inlägg och stämma in i det skriver. Varför krångla till det?
En mördare, som tillfälligt uppehåller sig i Linköping. Annars skulle han påträffats.

En gärningsman som begick ett mycket brutalt dubbelmord och sedan råkade ha minneslucka i samband med brottet? Låter inte som en vanlig Svensson i mina öron.
Citera
2019-04-14, 11:11
Medlem
Citat:
Fast är inte just det där tillkrånglat? Att han är tillfälligt i Linköping, är akut vansinnig och blir triggad av skyltar. Jag menar att i samtliga de tre fallen är motsatsen troligare. Han bor i stan men kanske är student. Han har M som target och är i någon mening vansinnig men inte i någon psykos eller liknande. Skyltarna har troligen inte med detta att göra alls.

Men oavsett, spekulationer är lite överspelade, och har väl egentligen så varit i 10 år Kungen plockar honom bland de 26.
Citera
2019-04-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Fast är inte just det där tillkrånglat? Att han är tillfälligt i Linköping, är akut vansinnig och blir triggad av skyltar. Jag menar att i samtliga de tre fallen är motsatsen troligare. Han bor i stan men kanske är student. Han har M som target och är i någon mening vansinnig men inte i någon psykos eller liknande. Skyltarna har troligen inte med detta att göra alls.

Men oavsett, spekulationer är lite överspelade, och har väl egentligen så varit i 10 år Kungen plockar honom bland de 26.
Vore så skönt! Är vi inte trötta på allt väntande? Varför jag håller fast vid det jag skrev i mitt förra inlägg beror bl a på att alla andra förklaringsmodeller inte givit nåt. Dessutom har jag träffat en dubbelmördare, helt normalt fungerande svensk medborgare, utan minne av det han gjort.
Citera
2019-04-14, 11:30
Medlem
Lösningen av detta är nu en fråga om statistik, eller tur/otur om man så vill. De 26 är tämligen väl utvalda med hjälp av ålder och kön. Tyvärr har polisens kommunikation gett upphov till flera missförstånd. Men efter många om och men verkar man ha sin väl utvalda grupp där GM sannolikt ingår. Tror den långa tiden för att avverka dem är medvetet angiven högt av olika skäl. Dessutom vill väl Kungen njuta av upploppet. Ta korta steg, njuta av vinddraget och titta på publikens hyllningar innan han springer eller går över mållinjen. Jag betalar gärna för att han tar en extra natt på Scandic i Helsingborg och tar förhöret dagen efter. När han träffar GM så kommer han känna det i hela kroppen, så fort han ser honom.
Citera
2019-04-14, 12:40
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Lösningen av detta är nu en fråga om statistik, eller tur/otur om man så vill. De 26 är tämligen väl utvalda med hjälp av ålder och kön. Tyvärr har polisens kommunikation gett upphov till flera missförstånd. Men efter många om och men verkar man ha sin väl utvalda grupp där GM sannolikt ingår. Tror den långa tiden för att avverka dem är medvetet angiven högt av olika skäl. Dessutom vill väl Kungen njuta av upploppet. Ta korta steg, njuta av vinddraget och titta på publikens hyllningar innan han springer eller går över mållinjen. Jag betalar gärna för att han tar en extra natt på Scandic i Helsingborg och tar förhöret dagen efter. När han träffar GM så kommer han känna det i hela kroppen, så fort han ser honom.

Ledsen att spräcka dina bubbla, men det är inte Staaf själv som åker runt i Sverige.
Citera
2019-04-14, 13:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Är du själv så inblandad att du sitter fast?

Vad är det som får dig att tro att du vet vem mördaren är? Har han berättat något för dig? Sorry, jag skulle fråga jordgubbsflickan.
Citera
2019-04-14, 13:09
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
yes, nu ska det tjatas om jordgubbsflickan igen. Det är idag över 2.5 år sedan jordgubbsflickan fick slut på sina mediciner och hittade in i den här tråden. Sedan dess, under 2.5 år, har hon som den enda i världen vetat vem mördaren är. Dock har ingenting konkret eller kontrollerbart kommit fram under dessa år. Det är så många varningsklockor som ringer.

Jag skulle vilja utmana jordgubbsflickan att berätta något som vi kommer att kunna kontrollera när mördaren åker fast, för det är rätt så nära vågar jag säga. Ge oss till exempel antal bokstäver i hans förnamn eller antal bokstäver i hans mammas förnamn. Det är knappast något som kan avslöja honom.

Det var ett bra förslag.
Citera
2019-04-14, 13:13
Medlem
JackFoleys avatar
Kan inte gärningsmannen skriva i den här tråden och berätta varför han gjorde det och vad han gör idag.
Citera
2019-04-14, 14:55
Medlem
Jordgubbsflickan skulle även kunna vara en tjej som sålde jordgubbar utanför Ica samma år 2004. Hon kan vara i samma ålder som mördaren o misstänka vem det är, den här filuren kan ha varit kund hos ICA men bytt affär efter morden. Tystnaden från jordgubben säger att antingen så ljuger hon eller så ljuger hon lite lagom. Någon psykolog är hon inte iallafall, men sälja jordgubbar kunde hon 2004 säkert 50 liter per dag. Trevlig söndag alla glada 🤗
Citera
2019-04-14, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackFoley
Kan inte gärningsmannen skriva i den här tråden och berätta varför han gjorde det och vad han gör idag.

Det hade ju varit riktigt trevligt. Jag tror inte han läser här faktiskt, i så fall är han en kall jävel. Borde vilja glömma o förtränga sånt där. Är ju inget vanligt krogslagsmål han kört.
Citera
2019-04-14, 15:22
Medlem
Citat:
Vore så skönt! Är vi inte trötta på allt väntande? Varför jag håller fast vid det jag skrev i mitt förra inlägg beror bl a på att alla andra förklaringsmodeller inte givit nåt. Dessutom har jag träffat en dubbelmördare, helt normalt fungerande svensk medborgare, utan minne av det han gjort.

Är nog som Corner skriver att det finns inte mycket mer att spekulera i nu. Personer här i tråden har nog tagit upp dom uppslag kring dubbelmordet som finns. Lite synd, var ju jäkligt gott att köra lite idéer om morden. Många som haft bra teorier genom åren. Men kanske finns nån skarp hjärna här som har nåt nytt uppslag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in