2019-04-13, 23:46
Medlem
Al Jaseera resonerar kring Assange! Den Engelske snubben tar upp faktumet som nämts tidgare
här i tråden att åklagare Margareta Ny sprang den Engelske åklagarens ärenden medvetet att förhala förhöret med Assange och att hon senare medgav detta och förväntade sig att bli JO och JK anmäld.

https://www.youtube.com/watch?v=3e20w0E0eww

Assange advokat om fallet:
https://www.youtube.com/watch?v=1Ijm0KNEx4o
Senast redigerad av PutinsPutain 2019-04-14 kl. 00:29.
Citera
2019-04-13, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nja men uttalandet kommer från Ecuadors ambassadör. Har du bildbevis på att karln är frisk i huvudet? Skärpning nu

Nja men du kan ju läsa hela mitt inlägg vetja där jag menar att Moreno kastar Assange under bussen för att rädda sitt egna arsle. Media hakar godtyckligt på. Den här mannen har de velat karaktärsmörda och kasta så mycket skit de bara kan på länge. Och nu har de äntligen den möjligheten.

Och du kan ju själv ta och låsa in dig på en ambassad i sju år och sedan se hur pass frisk i huvudet du skulle vara.

Så skärpa till dig lite kan du ju själv ta och göra tycker jag.
Citera
2019-04-14, 00:02
Medlem
Hur många övergrepp och våldtäkter är han misstänkt för?
Några anklagelser måste ju vara preskriberat nu.
Kanske blev det lite för hård bondage med nån stackars städerska på ambassaden.
Citera
2019-04-14, 00:13
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puukkopoikki
Arkebusera kräket!
Varför?

Ärligt talat tycker jag inte han gjort något fel..mer än att det är fel på lagarna i respektive land. Men detta kan man diskutera hur länge som helst om. Han har otur där. USA är USA..även om dom gjort fel i sin krigföring vill dom inte att det ska komma ut..och Sverige har världens strängaste och godtyckliga våldtäktslagar.

Hans beteende på ambassaden vet vi inte mycket om ännu...så det lämnar jag därhän.
Senast redigerad av Steff83 2019-04-14 kl. 00:18.
Citera
2019-04-14, 00:35
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Nja men du kan ju läsa hela mitt inlägg vetja där jag menar att Moreno kastar Assange under bussen för att rädda sitt egna arsle. Media hakar godtyckligt på. Den här mannen har de velat karaktärsmörda och kasta så mycket skit de bara kan på länge. Och nu har de äntligen den möjligheten.

Och du kan ju själv ta och låsa in dig på en ambassad i sju år och sedan se hur pass frisk i huvudet du skulle vara.

Så skärpa till dig lite kan du ju själv ta och göra tycker jag.

Karln fick amerikanska spioner dödade, han våldtog, han smatade bajs. Summa summarum ;karln bör låsas in på psyk på livstid
Citera
2019-04-14, 00:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Karln fick amerikanska spioner dödade, han våldtog, han smatade bajs. Summa summarum ;karln bör låsas in på psyk på livstid

Du har verkligen svalt propagandan med krok, lina och flöte. Gulp!

Att Assange medvetet fick amerikanska spioner dödade är ett sådant ohederligt och lågt känsloargument att jag får kväljningar. Det här fan nästan på samma pinsamma nivå som när den kristna ultrahögern i USA och pengakåta föräldrar på 80-talet beskyllde Ozzy Osbourne för den där ungens död. Eller att Marilyn Manson är ansvarig för Columbine. Eller att det var WOW som fick Breivik att spåra ur.

Fick Assange ryska spioner dödade när han och Wikileaks dumpade Spy Files Russia också eller?

Som sagt. Det är du som borde skärpa till dig och höja ribban ifrån ohederliga och oärliga känsloargument som bara lurar den mest hjärntvättade 40-talisten vid det här laget.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-04-14 kl. 01:04.
Citera
2019-04-14, 01:00
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Vi har inte så mycket val. Det är det minst dåliga alternativet för den övriga fria världen.
Är man fri om man inte har nåt val?
Citera
2019-04-14, 01:00
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Al Jaseera resonerar kring Assange! Den Engelske snubben tar upp faktumet som nämts tidgare
här i tråden att åklagare Margareta Ny sprang den Engelske åklagarens ärenden medvetet att förhala förhöret med Assange och att hon senare medgav detta och förväntade sig att bli JO och JK anmäld.

Säkert en ren tillfällighet.
Assnage har gjort sig många fiender, många som inte gillar att de har blivit avslöjade, inte minst Ecuadors nye president Lenin Moreno. Om det var taktiskt av Assange får man diskutera. Snubben är i alla fall konsekvent och styrs av ideologisk trohet.

Svartmålningen av Assange i media och bisarra anklagelser om vad han har gjort inne på ambassaden får man ta en stooor nypa salt. Normalt hör det till god publicistisk sed att låta den andra parten bemöta anklagelser. Eftersom Assange inte tillåts ha kontakt med någon annan förutom sin/sina advokater, och därmed inte kan bemöta kritiken, borde media åtminstone bemöda sig om lite återhållsamhet.
Citera
2019-04-14, 01:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Är man fri om man inte har nåt val?

“It's all about money, not freedom, y'all, okay? Nothing to do with fuckin' freedom. If you think you're free, try going somewhere without fucking money, okay?”

- Bill Hicks
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-04-14 kl. 01:17.
Citera
2019-04-14, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Lust att sammanfatta härligheten i en kort och koncis text för alla forumläsare som inte har bandbredd nog att kunna ta del av videoposter?

Jesse Ventura defends Assange, attacks Bush and Cheney

Gov. Jesse Ventura tells Rick Sanchez on RT America that:
“Julian Assange is a hero because the government doesn’t want you to know the truth.”
He lists the war crimes exposed by WikiLeaks and hopes that Assange’s extradition to the US will be met with “mass protest.”

Koncist menade JV att avslöjande av krigsförbrytelser inte ska ställas inför rätta. Utan dom som begick krigsförbrytelser ska det.

Samt att yttrandefriheten är i fara när rättsfarsen är avkunnat i dom mot Assange.
Senast redigerad av avskildhet 2019-04-14 kl. 01:31.
Citera
2019-04-14, 01:50
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Referens till VAD?

Att frimurarnas medlemsmatrikel är offentlig och att Wikileaks av någon anledning tycker att den hör hemma i ett arkiv som antyder att filerna är hemliga och skumma?

Är du läskunnig, troll? Jag skrev ju att den första var mest intressant, d v s hur en initiering i den amerikanska frimurarorden (oftast Scottish Rite) genomförs? Har du ens läst länken?

För övrigt. Assange kommer varken att avrättas i USA eller får ett tresiffrigt livstidsstraff. Man kommer inte göra en martyr av honom eftersom eliten inte tjänar på det. Man vill fortfarande flyga under radarn och därmed kommer man göra Assange till en oviktig person. Några år i fängelse för att sedan släppas ut för gott uppförande runt 2025 och sen är det bra. Mänskligheten kommer att fortsätta sin gilla gång och allt Wikileaks avslöjat kommer att falla i glömska bland massorna. Tänk alla barn som är i grundskolan nu. De kommer inte veta ett skit vad som inträffat i början av 2000-talet, om de inte är nyfikna och vill vara pålästa. Vilket de inte kommer att vara eftersom hjärntvätten är massiv. Man har sedan länge sett till att barn inte ska bli intresserade av "konspirationer". Givetvis kommer vissa slinka igenom men vi blir färre och färre genom åren.
Senast redigerad av I-van-Toer 2019-04-14 kl. 01:56.
Citera
2019-04-14, 10:48
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Är du läskunnig, troll? Jag skrev ju att den första var mest intressant, d v s hur en initiering i den amerikanska frimurarorden (oftast Scottish Rite) genomförs? Har du ens läst länken?

Jag kan allt och lite till om herrklubben Frimurarna, men.. vet fortfarande inte hur de relaterar till Assange-fallet?

Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
De kommer inte veta ett skit vad som inträffat i början av 2000-talet, om de inte är nyfikna och vill vara pålästa.

Lyckligtvis är de flesta barn av Väst idag både nyfikna och vill vara pålästa.
Min närmsta 8-åring visste vad Illuminati var t ex, helt utan hjälp från mig, något som jag själv inte fick kännedom om förrän jag passerat 20..

That's progress.
Senast redigerad av Trolltestet 2019-04-14 kl. 10:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in