2019-04-14, 10:52
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay
han ser ju ut som en grottmänniska
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Svartmålningen ... får man ta en stooor nypa salt
Ja vad ska man tro, ett riktigt ärketroll eller bara nedkletning av media, verkar ju rätt ocharmig, ur DN 190414 sid 21: "Ecuadors utrikesminister José Valencia ... klagar också på Assanges dåliga uppförande och hävdar att han kletat in väggarna i sitt rum med avföring. Han anklagas också för att ha mobbat personalen, spelat fotboll och åkt rullskridskor inne på ambassaden. För sex år sedan träffade en högt uppsatt redaktör på den amerikanska dagstidningen New York Times Julian Assange på ambassaden i London. Han beskrev Assange som en uteliggare [och] luktade som om han inte hade tvättat sig på flera dagar”.
Citera
2019-04-14, 11:21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Intressanta frimurardokument på länkarna nedan. Speciellt det första. Otroligt intressant som referens.

https://file.wikileaks.org/file/masonic-cipher-grand-lodge-faam-district-of-columiba.pdf
https://file.wikileaks.org/file/newfoundland-masonic-lodge-annual-report-2007.pdf
https://file.wikileaks.org/file/scottish-freemason-officers.xls
https://file.wikileaks.org/file/uk-masons-yearbook-2007.pdf

"Tråkig loge: Inga dödskallar, inga svärd i initieringsriten. Bara medlemmar som lallar omkring i salen Och sedan skall medlemmarna vara sitt eget land trogen, mossigt och tandlöst!

Inte alls som i min loge, där initieringsriten är betydligt mer hemtrevligt brutal! Och sedan får vi svära eden genom att lägga vår hand på "Sion den vises protokoll" och försäkra att vi är trogna Israel och kung Salomon i evigheters evighet

Vi i vår loge har stor makt! Se bara på Flashbacks rapporteringsikon. Dess pyramidform och mystiska tecken är det vi som ligger bakom!"

För den som inte förstod ironin i det ovanstående: Jag bara skojar lite.

Kul om Assange snöat in på sådant!
Senast redigerad av Ola Schubert 2019-04-14 kl. 11:28.
Citera
2019-04-14, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Ja vad ska man tro, ett riktigt ärketroll eller bara nedkletning av media, verkar ju rätt ocharmig, ur DN 190414 sid 21: "Ecuadors utrikesminister José Valencia ... klagar också på Assanges dåliga uppförande och hävdar att han kletat in väggarna i sitt rum med avföring. Han anklagas också för att ha mobbat personalen, spelat fotboll och åkt rullskridskor inne på ambassaden. För sex år sedan träffade en högt uppsatt redaktör på den amerikanska dagstidningen New York Times Julian Assange på ambassaden i London. Han beskrev Assange som en uteliggare [och] luktade som om han inte hade tvättat sig på flera dagar”.
Vad som är sant i detta kan man fråga sig, men ”husarrest” på obestämd tid kan nog vara psykiskt nedbrytande.
Citera
2019-04-14, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solitarylabyrinth
Förklarar gärna i detalj vad du menar för jag såg två intervjuer med honom från ambassaden och har inte en blekaste aning vad du gastar om.
Vem som helst skulle kunna tappa förståndet inburad i en ambassad under 7 år
Citera
2019-04-14, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Vem som helst skulle kunna tappa förståndet inburad i en ambassad under 7 år

Förklara i efterhand nu vad han istället skulle ha gjort?

Tajmingsmässigt låg han före och han skulle faktiskt ha rest båtvägen vidare till okänt destination.
Senast redigerad av avskildhet 2019-04-14 kl. 12:11.
Citera
2019-04-14, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe

Svartmålning och rena lögner givetvis. Allt för att presidenten ska kunna säga att han slängde ut Assange för att han bröt mot ambassadens påhittade "regler".
Läs till exempel en artikel från Cassandra Fairbanks, den journalist som senast besökte honom i ambassaden. Där framstår det att han fortfarande är skärpt och inte något bajssmetande grottmongo som Moreno försöker utmåla honom till. Det såg man ju när han blev utsläpad ur ambassaden, att han höll i en bok. Det är så han har hållit sig sysselsatt under alla år.

Vidare, om dessa rykten vore sanna, varför har vi inte hört något om det tidigare? Det vore väl guld för mainstream-media att rapportera på det, men ändå har det inte skett. Uppenbarligen för att det aldrig hände.

Assange var inget problem förrän Ecuador fick en ny president. Det är alltså Ecuadors regim-förändring som är orsaken till att han blev utkastad, inte hans eget beteende. Ekonomin är rätt dålig i Ecuador och de fick nyligen ett IMF-lån, efter att Moreno haft många möten med USA. Han har alltså sålt ut Assange för att få lånet godkänt.
Senast redigerad av TheStriptease 2019-04-14 kl. 12:12.
Citera
2019-04-14, 12:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Ekonomin är rätt dålig i Ecuador och de fick nyligen ett IMF-lån, efter att Moreno haft många möten med USA. Han har alltså sålt ut Assange för att få lånet godkänt.

Såå.. Basically kan man säga att Moreno valde att offra EN individ till förmån för att göra livet lite bättre för flera miljoner individer..

Då är han ju inte värre än de som anser att Skråmos barn (med Göteborgsdialekt), bör stanna i Syrien.
Citera
2019-04-14, 12:57
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag kan allt och lite till om herrklubben Frimurarna, men.. vet fortfarande inte hur de relaterar till Assange-fallet?

Det är ju väldigt bra om du är informerad och påläst, många är det dock inte. Hur det relaterar till Assange? Tja, det är ju ett av innehållen som han tydligen vill att folk ska läsa och ta del av. Det är ju en Wikileaks länk.

Citat:
Lyckligtvis är de flesta barn av Väst idag både nyfikna och vill vara pålästa.
Min närmsta 8-åring visste vad Illuminati var t ex, helt utan hjälp från mig, något som jag själv inte fick kännedom om förrän jag passerat 20..

That's progress.

Även detta är mycket bra. Hoppas ditt barns kamrater är lika intresserade, många är det dock inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
"Tråkig loge: Inga dödskallar, inga svärd i initieringsriten. Bara medlemmar som lallar omkring i salen Och sedan skall medlemmarna vara sitt eget land trogen, mossigt och tandlöst!

För dig kanske.

Citat:
Inte alls som i min loge, där initieringsriten är betydligt mer hemtrevligt brutal! Och sedan får vi svära eden genom att lägga vår hand på "Sion den vises protokoll" och försäkra att vi är trogna Israel och kung Salomon i evigheters evighet

Vi i vår loge har stor makt! Se bara på Flashbacks rapporteringsikon. Dess pyramidform och mystiska tecken är det vi som ligger bakom!"

För den som inte förstod ironin i det ovanstående: Jag bara skojar lite.

Kul om Assange snöat in på sådant!

Jo jag förstod ironin men inte om du själv verkligen är frimurare. Är du frimurare, Ola? Du kanske precis försökte nämna det lite kryptiskt men samtidigt skoja bort det.
Citera
2019-04-14, 13:13
Medlem
wwrs avatar
Assange arbetar på uppdrag av USA?

Mycket tyder på att Assanges gripande var samordnat med den svenske spionen Ola Binis gripande i Ecuador. Både Assange och Bini verkar ha amerikanska uppdragsgivare. De har utfört en samordnad operation för att destabilisera Ecuador. Det är i alla fall en möjlig tolkning. Den beskrivs här:

http://www.snowleopard.info/global/global_01/wikileaks-assange-ecuador-bini/

Relevanta trådar

Ola Bini
(FB) Vem är egentligen Ola Bini?

Julian Assange
(FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige
(FB) Julian Assange gripen

Wikileaks/false flag
(FB) Wikileaks/Assange - en bluff?
Senast redigerad av wwr 2019-04-14 kl. 13:17.
Citera
2019-04-14, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Såå.. Basically kan man säga att Moreno valde att offra EN individ till förmån för att göra livet lite bättre för flera miljoner individer..

Då är han ju inte värre än de som anser att Skråmos barn (med Göteborgsdialekt), bör stanna i Syrien.

Om du tror att skuldlättnaden på 4,2 miljarder går ut på att göra livet bättre för miljoner människor och att de miljarderna istället inte försvinner ner i Moreno-juntans fickor så är du bra naiv.

Moreno är inte särskilt poppis heller. Nere på 17% eller så i opinionen har jag för mig.

Återigen så är tomma, ytliga och oärliga känsloargument allt ni har att komma med.
Citera
2019-04-14, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Mm låter ju kanske inte lika logiskt om du slutar ta dina mediciner och slänger foliepappret. Ecuadors regering är idag högerorienterad och nära vän med USA, (ja alla är judar och rymdödlor faktiskt)

Ecuadors regering är idag center-vänster. PAIS alliance, det styrande partiet:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/PAIS_Alliance

Låter det där höger?
Citera
2019-04-14, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Klart dom spionerar, en rysk spion blev ju exempelvis ertappad på bar gärning härom veckan i Stockholm. Amerikanska spioner finns i hundratal i Mellanöstern där de försöker infiltrera terrororganisationer. Deras identitet röjdes dock av landsförrädare såsom Assange och blev därav dödade. Assange bör ställas inför riksrätt och sedan arkebuseras för sitt förkastliga beteende

Ser att du försiktigt dansar omkring det där med Spy Files Russia som jag tog upp i går. Wikileaks har avslöjat saker om Ryssland. En hel del saker faktiskt. Hur mycket ni bombliberaler än inbillar er motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in