2019-04-13, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det beror på vad vi får loss i övrigt, men ska vi ha in Krüger så har vi två centrar i fjärdekedjan. För där är var jag sätter båda dessa herrar. Så nja.
Om Krüger kommer så kan vi ta bort Jl.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ser målvaktssidan så här:

1-2: Lundqvist, Lehner, Markström, Nilsson, Ullmark, Enroth, Hellberg osv.
3: Joel eller Adam.
Vilka är Joel och Adam? Frå SHL? Har dålig koll på dessa.

Citat:
Nej inget A-VM eller OS från hans sida tidigare. Var väl nära 2017 men kom inte med.
Han är defintivt mer än redo att lira VM 2019 när vi skall vinna återigen!
Citera
2019-04-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Vilka är Joel och Adam? Frå SHL? Har dålig koll på dessa.

Joel Lassinantti i Luleå och Adam Reideborn i Djurgården. SHL:s 2 bästa målvakter, 26 och 27 år. Bra rutin för dessa två att vara med som tredjemålvakter.
Citera
2019-04-13, 23:38
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Hur ser listan ut nu? Dags att uppdatera!

Ja
J.Markström
E.Gustafsson
R.Dahlin
A.Larsson
R.Hägg
E.Pettersson
O.Lindblom
A.Kempe
M.Kruger
M.Kempe

Nej
H.Lindholm
J.Silfverberg
R.Rakell
M.Zibanejad

Kanske
OEL

Hjälp mig fylla på!
Nej på Klefbom och Johan Larsson.
Citera
2019-04-13, 23:42
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Vilka säsonger spelade du 82 matcher i NHL farfar?

Sorry om jag gick hårt åt mot dig, hade fått i mig lite innanför västen så att säga. Blev irriterad. Har spelat hockey på lägre nivå, men kan så klart inte sätta mig in hur det är att spela 82 matcher under en säsong. Men talar som ett fan här som vill se hockey innan det blir sommar. Tycker 3 veckors återhämtning räcker som det var tidigare. Men jag verkar vara ensam om den åsikten i denna tråd. Frågan är om kommande VM-länder tar efter den sena starten nu. Hur kommer exempelvis Schweiz att göra nästa år.
Senast redigerad av Castlevania 2019-04-13 kl. 23:47.
Citera
2019-04-13, 23:49
Medlem
knurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Frågan är om kommande VM-länder tar efter den sena starten nu. Hur kommer exempelvis Schweiz att göra nästa år.

Är det inte IIHF som bestämmer sånt?
Citera
2019-04-13, 23:57
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knurra
Är det inte IIHF som bestämmer sånt?

Tror det är upp till arrangörslandet, men den som har annan info får gärna dela med sig.
Citera
2019-04-13, 23:58
Bannlyst
Citat:
Joel Lassinantti i Luleå och Adam Reideborn i Djurgården. SHL:s 2 bästa målvakter, 26 och 27 år. Bra rutin för dessa två att vara med som tredjemålvakter.
Jag tar gärna med en hyfsat ung SHL målvakt som tredjeval. Kanske att de bör få stå någon match mot någon blåbärsnation där vi vinner 95+ matcher av 100.

Joel har de senaste fem säsongerna (SHL) 92,2 i räddningsprocent.

Reoideborn (SHL) har de senaste säsongerna i snitt en räddningsprocents på 91,68%.

Om vi får Lunkan alternativt Lehner är de försteval i min mening. Andreval för mig blir Nilsson, Hellberg, Läck, Enroth, Markström osv.
Citera
2019-04-14, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Sorry om jag gick hårt åt mot dig, hade fått i mig lite innanför västen så att säga. Blev irriterad. Har spelat hockey på lägre nivå, men kan så klart inte sätta mig in hur det är att spela 82 matcher under en säsong. Men talar som ett fan här som vill se hockey innan det blir sommar. Tycker 3 veckors återhämtning räcker som det var tidigare. Men jag verkar vara ensam om den åsikten i denna tråd. Frågan är om kommande VM-länder tar efter den sena starten nu. Hur kommer exempelvis Schweiz att göra nästa år.

Det är ingen fara

Anledning till att VM senareläggs beror nog inte på att spelarna ska få vila mera utan snarare att mer lag är utslagna då och med det mer NHL-spelare.

Det blir ju lite av ett problem om man åker ur NHL i grundserien och VM sedan startar allt för sent också.

Så det är inte spelare som tackar nej utan ofta är det klubben.

Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jag tar gärna med en hyfsat ung SHL målvakt som tredjeval. Kanske att de bör få stå någon match mot någon blåbärsnation där vi vinner 95+ matcher av 100.

Tyvärr är det dåligt med yngre målvakter som kan agera som 3:e målvakt.

94orna Dansk och Högberg känns inte jätteheta. Ev. Högberg. 95, 96 och 97 finns ingen. Både Johansson, Söderström och Sandström har gått bakåt i utvecklingen, 98an Filip Gustafsson har haft en tung säsong i Nordamerika och yngre än det håller ingen, varken Ersson, Eriksson Ek, Åhman eller Olof Lindblom.
Senast redigerad av 400Ben 2019-04-14 kl. 00:11.
Citera
2019-04-14, 00:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Söderberg var med för ett par år sen.

Se på fan, det hade jag förträngt. Har för mig att han var rejält lack på Mårts av nån anledning och nobbade landslagsspel under hans tid. Men det var ju ett tag sen nu .

Citat:
Det där är skitsnack. Dock stoppar de spelare som precis kommit tillbaka från skador nyligen och är sårbara, men en liten skada i December betyder inte att VM är uteslutet.

Nej, inget skitsnack. Jag har följt oändligt många VM och suttit och hoppats på förstärkningar från NHL och blivit både besviken och förvånad över till synes friska spelare som stoppas på grund av icke kommunicerade skador eller skador tidigare under säsongen. Och jag tror definitivt att USA och Kanada har lättare att få loss sina spelare än vad vi har. Vad gäller de spelare jag nämnde så rör det sig antingen om färska skador som Strålman och Hedman eller långvariga sådana som i fallet Karlsson, så där är jag helt övertygad om att de blir stoppade av sina klubbar helt oavsett vad de själva vill.
Citera
2019-04-14, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Nej, inget skitsnack. Jag har följt oändligt många VM och suttit och hoppats på förstärkningar från NHL och blivit både besviken och förvånad över till synes friska spelare som stoppas på grund av icke kommunicerade skador eller skador tidigare under säsongen. Och jag tror definitivt att USA och Kanada har lättare att få loss sina spelare än vad vi har. Vad gäller de spelare jag nämnde så rör det sig antingen om färska skador som Strålman och Hedman eller långvariga sådana som i fallet Karlsson, så där är jag helt övertygad om att de blir stoppade av sina klubbar helt oavsett vad de själva vill.

Jodå det är skitsnack!

Förra VM:et spelade Adam Larsson och Hampus Lindholm som både under säsongen drogs med skador.

Du skrev "NHL brukar alltid stoppa (svenska) spelare som varit skadade tidigare under säsongen, även om de är tillbaka i spel."

Jag har bevisat snabbt 2 fall att du har fel.

Forsberg, Hörnqvist och Zibanejad också. 5 fall förra VM.
Senast redigerad av 400Ben 2019-04-14 kl. 00:31.
Citera
2019-04-14, 00:32
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Upp med hackan. Ni har Barkov och alla era stjärnor i Europa

Kommer Barkov så vinner vi
Citera
2019-04-14, 00:36
Bannlyst
Citat:
Tyvärr är det dåligt med yngre målvakter som kan agera som 3:e målvakt.

94orna Dansk och Högberg känns inte jätteheta. Ev. Högberg. 95, 96 och 97 finns ingen. Både Johansson, Söderström och Sandström har gått bakåt i utvecklingen, 98an Filip Gustafsson har haft en tung säsong i Nordamerika och yngre än det håller ingen, varken Ersson, Eriksson Ek, Åhman eller Olof Lindblom.
Jag tänkte på Joel och Adam som ev. tredjemålvakt.

Säg t.ex:

1. Lundqvist eller Lehner
2. A. Nilsson, Hellberg, Markström, Enroth, Läck
3. Joel eller Adam
Senast redigerad av DEPRESSIV 2019-04-14 kl. 00:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in