Citat:
Ursprungligen postat av
Castlevania
Sorry om jag gick hårt åt mot dig, hade fått i mig lite innanför västen så att säga. Blev irriterad. Har spelat hockey på lägre nivå, men kan så klart inte sätta mig in hur det är att spela 82 matcher under en säsong. Men talar som ett fan här som vill se hockey innan det blir sommar. Tycker 3 veckors återhämtning räcker som det var tidigare. Men jag verkar vara ensam om den åsikten i denna tråd. Frågan är om kommande VM-länder tar efter den sena starten nu. Hur kommer exempelvis Schweiz att göra nästa år.
Det är ingen fara
Anledning till att VM senareläggs beror nog inte på att spelarna ska få vila mera utan snarare att mer lag är utslagna då och med det mer NHL-spelare.
Det blir ju lite av ett problem om man åker ur NHL i grundserien och VM sedan startar allt för sent också.
Så det är inte spelare som tackar nej utan ofta är det klubben.
Citat:
Ursprungligen postat av
DEPRESSIV
Jag tar gärna med en hyfsat ung SHL målvakt som tredjeval. Kanske att de bör få stå någon match mot någon blåbärsnation där vi vinner 95+ matcher av 100.
Tyvärr är det dåligt med yngre målvakter som kan agera som 3:e målvakt.
94orna Dansk och Högberg känns inte jätteheta. Ev. Högberg. 95, 96 och 97 finns ingen. Både Johansson, Söderström och Sandström har gått bakåt i utvecklingen, 98an Filip Gustafsson har haft en tung säsong i Nordamerika och yngre än det håller ingen, varken Ersson, Eriksson Ek, Åhman eller Olof Lindblom.