Citat:
Ursprungligen postat av
MDrive
Det stämmer, men för vem som helst som hållit koll på klimatdebatten endast en endaste gång sedan 2004
vet för fan att klimatet förändrar sig extremt mycket snabbare pga. mänsklighetens aktiviteter? Således, att använda det påståendet i en debatt om klimatförändringar är falskt. Det är ett helt separat fakta från debatten, och det enda stället det hör hemma är i en 8-årings lärobok. "Okej lilla gubben. Klimatet ändras otroligt långsamt över eoner. Nu går vi vidare till 2+4=6".
Du tog det tydligen bokstavligt, och försöker som sagt använda det för att påstå att de förändringar vi ser idag är naturliga, vilket inte går att bevisa längre.
Kort och gott spyr du dig bara ur falska påståenden för att göra debatten skev, i hoppet om att lura någon stackars Flashbackare som inte vet bättre, eller är för ung.
https://www.youtube.com/watch?v=wmVkJvieaOA
Jag tycker det är bra att vara lite skeptisk.
Jag kan mycket väl ändra åsikt angående senare i livet.
Jag är fullt medveten om att människan har påverkat klimatet.
Eftersom det är bevisat att vi släpper ut co2 i luften. Det är inget att disskutera.
Men hur co2 påverkar jorden är det jag inte är säker på.
Co2 är en av många växthusgaser, och ca 96% av all co2 producerar jorden själv.
Vi skulle alltså rubba hela balansen med våra 4%
Co2 har inte alltid varit konstant utan även det har gått lite upp och ner.
Och ser man på den info vi har tillgänglig så ser man att co2 inte nödvändigtvis måste vara den bidragande orsaken till att vårat klimat blir varmare.
Börjar man titta lite på vad solen har för sig, ja då kan man börja se ett samband mellan solens aktivitet och den uppvärmningen vi har..
Men jag erkänner, jag kan ha helt fel om allt. Jag är bara en skeptisk nisse

Har inte all den kunskapen som behövs för att veta något till 100%
Inte ens dom som forskar om detta vet till 100% hur allt fungerar.