2019-04-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Hmm svår fråga...Jag skulle inte säga sanningen om de bara vill " prata" med mig om vad jag vet.

Jag kan helt ärligt inte säga hur jag skulle göra faktiskt.

Beror på...

Klart som fan att du pratar med polisen, dom är ju inga nobelpristagare. Staaf blir glad. Kan han vifta lite på svansen när han åker hem från polishuset om du vet vem mördaren är.
Citera
2019-04-13, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Det är inte ”vanligt” att ha fallenhet för att hämna i psykos.

Du snackar massa skit och lindar in dig i dina egna lögner.

Svara på mitt förra inlägg istället.

Vem har pratat om hämnd? Inte jag i alla fall.

De här morden har inget motiv, utan är verket utav en man som är i svår psykos.

Förresten ..din härskarteknik fungerar inte på mig.
Senast redigerad av jordgubbsflickan 2019-04-13 kl. 20:02. Anledning: Stavfel
Citera
2019-04-13, 20:01
Medlem
yes, nu ska det tjatas om jordgubbsflickan igen. Det är idag över 2.5 år sedan jordgubbsflickan fick slut på sina mediciner och hittade in i den här tråden. Sedan dess, under 2.5 år, har hon som den enda i världen vetat vem mördaren är. Dock har ingenting konkret eller kontrollerbart kommit fram under dessa år. Det är så många varningsklockor som ringer.

Jag skulle vilja utmana jordgubbsflickan att berätta något som vi kommer att kunna kontrollera när mördaren åker fast, för det är rätt så nära vågar jag säga. Ge oss till exempel antal bokstäver i hans förnamn eller antal bokstäver i hans mammas förnamn. Det är knappast något som kan avslöja honom.
Citera
2019-04-13, 20:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det är inte ”vanligt” att ha fallenhet för att hamna i psykos.

Du snackar massa skit och lindar in dig i dina egna lögner.

Svara på mitt förra inlägg istället.
Angående vad som är vanligt resp. ovanligt. Det är ovanligt att ett barn huggs ihjäl på öppen gata. Det har hänt ett fåtal gånger förut i Sverige, och vad jag vet har gärningsmannen inte i något av dessa fall bedömts vara psykiskt frisk.

Det är också ovanligt att en kommun sätter upp skyltar som uppmanar till att döda barn, skyltar som enligt erfarna rättspsykiatriker helt klart kan ha utlöst en psykos.

I det här fallet inträffade alltså dessa två extremt ovanliga saker samtidigt, och dessutom på samma ställe.
Senast redigerad av Draifos 2019-04-13 kl. 20:27.
Citera
2019-04-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Vem har pratat om hämnd? Inte jag i alla fall.

De här morden har inget motiv, utan är verket utav en man som är i svår psykos.

Förresten ..din härskarteknik fungerar inte på mig.

Skulle naturligtvis stå ”hamna”, inte ”hämna”. Ursäkta felstavningen. Jag skiter i vad du tycker om min retorik.

Har för vana att vara ödmjuk och trevlig på detta forum. Men du är en enerverande idiot som sitter och påstår massa skit.

Det är ett barn som blivit mördat. Visa respekt och sluta sitt och ljug.

Om du inte ljuger så kan du skaffa en ryggrad och stå upp för någonting ädelt för en gångs skull. Ange gärningsmannen.
Citera
2019-04-13, 20:17
Medlem
Ska man avslöja att man vet vem mördaren är, är det nog läga att göra det nu för snart åker han dit! Synd på belöningen....
Citera
2019-04-13, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Angående vad som är vanligt resp. ovanligt. Det är ovanligt att ett barn huggs ihjäl på öppen gata. Det har hänt ett fåtal gånger förut i Sverige, och vad jag vet har gärningsmannen inte i något av dessa fall bedömts vara psykiskt frisk.

Det är också ovanligt att en kommun sätter upp skyltar som uppmanar till att döda barn (skyltar som enligt erfarna rättspsykiatriker helt klart kan ha utlöst en psykos).

I det här fallet inträffade alltså dessa två extremt ovanliga saker samma dag, och dessutom på samma ställe.

Ja det är mycket ovanligt att ett barn dödas utanför bostaden. Jag tycker det är ok att låta jordgubbsflickan köra, är ju det som är roligt med den här tråden, är ju ändå flashback. Ska man vara förnuftig så kan man bara hänvisa till det polisen vet och sen vara tyst och vänta på DNA resultat. Alla är ju nyfikna på om någon här vet något.
Citera
2019-04-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
yes, nu ska det tjatas om jordgubbsflickan igen. Det är idag över 2.5 år sedan jordgubbsflickan fick slut på sina mediciner och hittade in i den här tråden. Sedan dess, under 2.5 år, har hon som den enda i världen vetat vem mördaren är. Dock har ingenting konkret eller kontrollerbart kommit fram under dessa år. Det är så många varningsklockor som ringer.

Jag skulle vilja utmana jordgubbsflickan att berätta något som vi kommer att kunna kontrollera när mördaren åker fast, för det är rätt så nära vågar jag säga. Ge oss till exempel antal bokstäver i hans förnamn eller antal bokstäver i hans mammas förnamn. Det är knappast något som kan avslöja honom.
Du kommer inte få något sådant. Eftersom personen inte vet något.
Citera
2019-04-13, 23:00
Medlem
JackFoleys avatar
Citat:
Har du någon länk som kan bekräfta det? Sett det skrivas många gånger i denna tråd att det förhåller sig på det viset, men tror inte jag sett någon källhänvisning vid något av dessa tillfällen.
Jag vet att jag sett i intervju med polisen att han säger att man säkrat gms dna på kniv och mössa. Hade man säkrat olika dna så hade man dessutom sagt det. Man kan ju se skillnad på dna. Kniven har tre personers dna, offrens och gm. Att man vet att det är gms blod är för att han skadade sig på kniven själv (den har inget parerskydd) och att mössans dna stämmer med det tredje dna't på kniven. Det är helt galet att tro att det skulle röra sig om fyra personers dna eller att polisen inte skulle kunna se skillnad på dna. Förstår inte alls hur du tänker.
Citera
2019-04-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackFoley
Jag vet att jag sett i intervju med polisen att han säger att man säkrat gms dna på kniv och mössa. Hade man säkrat olika dna så hade man dessutom sagt det. Man kan ju se skillnad på dna. Kniven har tre personers dna, offrens och gm. Att man vet att det är gms blod är för att han skadade sig på kniven själv (den har inget parerskydd) och att mössans dna stämmer med det tredje dna't på kniven. Det är helt galet att tro att det skulle röra sig om fyra personers dna eller att polisen inte skulle kunna se skillnad på dna. Förstår inte alls hur du tänker.

Jag har aldrig påstått att det skulle vara ett fjärde DNA inblandat... frågade bara efter en källhänvisning. Tyvärr fick jag inte någon sådan. Men tror faktiskt det förhåller sig så som du säger. Känns dock alltid bättre med lite konkreta fakta. Blir ju lite ”jordgubbigt” annars.
Citera
2019-04-14, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackFoley

Vad du tror dej ha sett är utan värde som ett bevis på fakta. V.g leta upp länken så kan vi själva avgöra om vi vill tro på vad en "journalist" skrivit i ljugmedia. OBS! Det duger inte att hänvisa till fakefakta som "det beror på om jag hittar den".

Att folk 2019 är så PK-nörda att jf cirkusen går igenom som ett "hopp mot bättre tider" är bara tragiskt. Längtan att bränna in en diagnos på GM styr och sedan själv vilja vara "hjälpen", den goda samariten. Forum svensken är nog idag trots all visdom från generationer ofta dummare än tåget och finner sig bekväm i den grå massan numera global framför egen dator som hög person.

Att själv be om hjälp är mer direkt så nu ber jag dej om att vaska fram länken eller tona ned vad du tror dej veta, tack och släcker själv datorn för det är ju söndag, vetja!

Den nya enkla vardagliga svensson's dimmridåguidning från spöket jf rakt av är nu:
Kan du tänka dej att avslöja GM för polisen? - det beror på.
Vad beror det på? - det beror på.

Och så går livet vidare i nya Ankeborg medan klockan tickar och alla barn väntar förväntansfullt på guds straff som är tålmodigt, överseende och fördragsamt av svensk tradition. DNA rätt utfört och från rätt person -ser allt- och lurar ingen så snart får även kungens alla tränade spårhundar ge sig med all rätt. Vi får se och vi syns där. Tills dess ha en skön söndag!
Senast redigerad av shivashambo 2019-04-14 kl. 05:50.
Citera
2019-04-14, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Ska man avslöja att man vet vem mördaren är, är det nog läga att göra det nu för snart åker han dit! Synd på belöningen....

Kan ju va så att inget vet. Har han student och kanske hade eget run/lägenhet så är det inte svårt att gå under radarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in