2019-04-13, 19:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du ska nog akta dig för sannolikhetsbedömningar om du vill hävda kvinnan H’s ansvar i familcid.
Jasså du.
Nu råkar flerårig kris som inte hanteras med korrekt krisbearbetning ha mycket hög risk för depression.
Nu råkar paret vilja dö:
"Till den det berör,
Vi har gemensamt och i samförstånd beslutat att ta våra och våra barns liv."

Nu råkar depression vara vanligast förekommande vid självmord.
Nu råkar det handla om så höga siffror som 75% vid murder-suicide.

Är det då sannolikt. Jupp.
Citat:
Sedan kan du räkna upp ett fåtal historiska fall från Möller och bakåt till blodiga kejsarinnor som styrt sin omgivning - men dessa är undantag och ligger inte till grund sannolikhetsresonemang kring vad som skett i Bjärred.
Nämen sicket melodrama - "blodiga kejsarinnor".

Jag visade snarare lagen för medgärningsmannaskap om du inte förstod det.
Jag diskuterar uppsåt, att ha befunnit sig på plats - förutom kanske rent av dödat barn.

Är det sannolikt att Oskar ska stå ensam skyldig för mord på döttrarna? Nope.
För att det finns en förundersökning som pekar på gemensam skuld.
Citat:
Har H varit informerad och införstådd talar sannolikheten för att hon var kuvad, ofri och gett upp under hans dominerande inflytande.
Ja, du säger dig. Likt de andra jag ställt följdfrågor till som gapar som tomma fågelholkar.

Du blir som sagt inte mer trovärdig för att du låtsas vara uppbackad av anhöriga, poliser och journalister.

Hanna ville dö. Hon har inte bett om nån självutnämnd låtsasadvokat efter döden.
Ska du hedra barnen får du allt hitta på nåt bättre än att värna om än deras mördare.
Senast redigerad av develi 2019-04-13 kl. 19:23.
Citera
2019-04-13, 19:29
Medlem
Solglittrets avatar
Var och en ska stå ansvarig för vad vad denne valt att göra.

Enkel logik. Fullt rimligt att man redogör för vad var och en av de utpekade misstänkta misstänks ha gjort och vilka underlag utredningen har för dessa slutsatser.

Det är ett massmord i modern tid, det rör mord på barn och slutsatsen om gemensamt gärningsmannaskap är världsunik och aldrig tidigare beskriven utan utlösande trigger av yttre hot.

Det är inget som lilla Skånepolisen kan besluta om att man av ”hänsyn till anhöriga vill korrigera uppgifterna om”. Sanningen kommer slutligen fram!

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jasså du.
Nu råkar flerårig kris som inte hanteras med korrekt krisbearbetning ha mycket hög risk för depression.
Nu råkar paret vilja dö:
"Till den det berör,
Vi har gemensamt och i samförstånd beslutat att ta våra och våra barns liv."

Nu råkar depression vara vanligast förekommande vid självmord.
Nu råkar det handla om så höga siffror som 75% vid murder-suicide.

Är det då sannolikt. Jupp.

Nämen sicket melodrama - "blodiga kejsarinnor".

Jag visade snarare lagen för medgärningsmannaskap om du inte förstod det.
Jag diskuterar uppsåt, att ha befunnit sig på plats - förutom kanske rent av dödat barn.

Är det sannolikt att Oskar ska stå ensam skyldig för mord på döttrarna? Nope.
För att det finns en förundersökning som pekar på gemensam skuld.

Ja, du säger dig. Likt de andra jag ställt följdfrågor till som gapar som tomma fågelholkar.

Du blir som sagt inte mer trovärdig för att du låtsas vara uppbackad av anhöriga, poliser och journalister.

Hanna ville dö. Hon har inte bett om nån självutnämnd låtsasadvokat efter döden.
Ska du hedra barnen får du allt hitta på nåt bättre än att värna om deras mördare.
Citera
2019-04-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Jag gissar att du är lärarutbildad målare. Är jag på rätt spår?
Jag heter egentligen Tabitha. Det är efter mig Mia Skräringer har skapat sin karaktär. Just nu håller jag på att täcka hela kroppen med en taggtrådstattoo och det blir bra för det täcker allt det gula efter alla blend jag röker under fläkten för att lugna nerverna . Du vet fem kiddos som springer runt och gapar och river
ner detta som en gång var ett hem.
Ja det ljugs här i tråden. Vi är ju anonyma och kan påstå vad som helst. Jag kan t.ex. säga att jag är psykoterapeut eller rentav psykopat.
Det är iallafall en väldigt elak och håtd ton här. Men vad vet jag. Kanske det är så här på fb.

Men varför måste yttrandefrihet vara detsamma som elakhet. Är det all ilska och frustration som inte får utlopp irl som kommer ut här istället i skydd av anonymitet?

Det är nästan omöjligt att skriva vad man tror här. Mönstret upprepas hela tiden. En eller ett par personer skriver sina teorier och tankar runt det och PANG så kommer hela staben. Ja ni är inte så många egentligen men ni tar väldigt stor plats. Ni måste bara tala om hur korkade vi är och upprepa mantrat:

Sammantagna bild
I samförstånd
Planerat
o.s.v.

Jag tror att Oskar styrde familjen. Han dominerade. Hanna gled med tiden in i en depression. Alla olika slags kvinnor kan hamna i ett destruktivt förhållande. Även starka och smarta kvinnor. Vi människor är komplicerade och vi kan hamna i ett känslomässigt beroende som är skadligt för oss. Det är lätt att stå utanför och säga:gå då. Man kanske har blivit oförmögen till det. Man kanske har brutits ner.
Jag tror att Hanna många ggr uttryckte livsleda.
Hur sjuka barnen var vet jag inte. Men jag utesluter inte att deras sjukdomar var psykosomatiska. Jag tänker ibland att Agnes inte fann sig tillrätta i skolmiljön. Det kan ha många orsaker. Vad var det för incident i skolan i Göteborg? Vad menade rektorn när hon sa att sjukdomen var ofattbar? Var det själva diagnosen ME som hon inte hade hört talas om tidigare eller var det för henne ofattbart vad flickorna led av då dom inte verkade så sjuka? Varför upprepade elli detta hela tiden att dom inte verkade sjuka?
Ja nog är det ofattbart allting. Vad var det kollegerna lade märke till med Oskars underliga beteende? Det som harperlee berättade om.

Oskar pratar och beklagar sig på jobbet och Oskar har en chef som gärna talar om honom.
Vad Hanna sa på sitt jobb vet vi inte för hennes chef vill inget säga. Betyder det då att Hannas chef tycker att Oskars chef varit för frispråkig?
Eller betyder det att Hanna var så nedbruten så att det även märktes på jobbet?

Vad ville Oskar med sitt prat på jobbet? Få sympati? Samtidigt då som han sitter där och beklagar sig så finns det en fastslagen plan?

Nej det går bara inte.

Frågan är vad det står i dom där mejlen och smsen och hur man tolkar det. Nej det här är så ofärdigt. Alla frågor finns kvar.

Ja, ofärdigt. Trenden är att ju mer polisen berättat desto värre verkar föräldrarna, en eller två, ha varit.
Senast redigerad av rappytt 2019-04-13 kl. 19:32.
Citera
2019-04-13, 19:34
Medlem
develis avatar
Citat:

Enkel logik. Fullt rimligt att man redogör för vad var och en av de utpekade misstänkta misstänks ha gjort och vilka underlag utredningen har för dessa slutsatser.

Det är ett massmord i modern tid, det rör mord på barn och slutsatsen om gemensamt gärningsmannaskap är världsunik och aldrig tidigare beskriven utan utlösande trigger av yttre hot.

Det är inget som lilla Skånepolisen kan besluta om att man av ”hänsyn till anhöriga vill korrigera uppgifterna om”. Sanningen kommer slutligen fram!
Ännu mer melodrama. Massmord. Världsunikt. Lilla Skånepolisen.
Det hjälper liksom inte om du tar i med vartenda affektord du kommer på.

Nej, det är inte "världsunikt". Ren lögn.

Sanningen har redan kommit fram - den 11 december - och du tar dig uppenbart ingen vägen med ditt hopkok till "sanningar".
Citera
2019-04-13, 19:34
Avslutad
Citat:
Men hur i helsike ka du tycka att det vore bra om det inte offentliggjordes?
Du som hoppades på att FUP inte ens skulle komma ut.

Oavsett vad du vill tro på eller inte ÄR det ju faktiskt fullt rimligt att man vid en händelse i modern tid 2018, med tre återfunna om livet bragda kvinnliga offer, faktiskt klargör vem som ströp och kvävde ihjäl dem.
Oavsett om denne någon handlat på order från IS, från andra kriminella eller i samförstånde med någon annan avliden person. Vem begick handgripligen dessa brutala mord på vakna fullt medvetna barn?.

Vem ströp och kvävde ihjäl Agnes och Moa?

Inte vem som ville att de skulle dö. Inte vem som visste att de skulle dö - utan vem som faktiskt dödade dem.
Men det har ju polisen berättat för länge sen - att föräldrarna dödade dem gemensamt och i samförstånd. Men av respekt för till de avlidna och de anhöriga går naturligtvis inte polisen ut med snaskiga detaljer om exakt hur morden gick till.
Citera
2019-04-13, 19:39
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:

Otroligt nedlåtande. Hur har du ens mage att sänka polisen som utrett ett av de känsligaste mordutredningar på mycket lång tid. Och jo, det kan "lilla Skånepolisen" visst göra. Du lyckades faktiskt överskrida den arroganströskel jag trodde du redan uppnått.
Citera
2019-04-13, 19:47
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:

Oavsett vad du vill tro på eller inte ÄR det ju faktiskt fullt rimligt att man vid en händelse i modern tid 2018, med tre återfunna om livet bragda kvinnliga offer, faktiskt klargör vem som ströp och kvävde ihjäl dem.
Oavsett om denne någon handlat på order från IS, från andra kriminella eller i samförstånde med någon annan avliden person. Vem begick handgripligen dessa brutala mord på vakna fullt medvetna barn?.

Inte vem som ville att de skulle dö. Inte vem som visste att de skulle dö - utan vem som faktiskt dödade dem.
Det handlar inte om vad som vore bra eller inte. Eller vad jag vill eller inte. Förundersökningen är nu nedlagd och sekretessbelagd enligt konstens alla regler. Att något SKA offentliggöras därför att du anser det är rätt, visar bara att det INTE ska offentliggöras. För OM det gör det så kommer såna som du vända och vrida på det hela, du kommer förneka och påstå att polisen har tillrättalagt saker och ting, de har mörkat, de ljuger osv osv osv. Så nej, det skall inte offentliggöras. Förövarna är döda och pga mordens bakgrund så kan jag anse att det är rätt. Detta är inget Breivik-mord, eller Akilov-mord. Detta är en tragedi med ännu mer tragik i bakgrunden. Inte nån sorts hämnd för något. Eller mord i ilska av en despot som kuvat och slagit sin hustru och kontrollerat sina barn.

Skärp dig för fan nu - du är otroligt pinsam som fortsätter med fantasier som du aldrig lyckas bevisa är sant. Enbart egna fantasifoster, och för att du så VILL att det skall vara som just du tror. Och detta sprider du hej vilt utan minsta lilla åtskillnad.
Citera
2019-04-13, 20:05
Medlem
Det här känns som den mest trovärdiga av alla teorier som har presenterats. Förvisso är det inte verifierat men känslan är ändå - aha det det var så det gick till. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om nedanstående blir bekräftat med tiden. Passa på och skrik o skräna medans ni kan defenders of O.

Citat:
Oskar var mycket dominerande och styrande hemma, han bestämde hur det skulle vara.
De fick först sina barn och gifte sig när barnen var några år gamla, kanske för att H tvekade.
Os yrke och karriär gick först, de flyttade pga Os arbete. H blev en alltmer ofri individ, hon skötte sitt jobb men var mycket privat och tystlåten om hemsituationen. Hon ville och kunde helt enkelt inte redogöra utåt för hur det var hemma - hemma i världen där O styrde.

H blev som så många andra kvinnor hjärntvättad psykiskt av situationen, den egna viljan suddades ut, hennes umgänge utanför hemmet upphörde, hennes existens blev ett bihang till O, hon kunde till slut inte bestämma något själv.
Hon skötte och bestämde till slut inget själv, de skötte allt tillsammans, handlade alltid gemensamt, umgicks några fåtal gånger med Os släktingar och vänner - men nästan aldrig med H’s.
O hade kontakter med skolan och ibland tillsammans med H. O hade tydliga riktlinjer för vad som gällde kring barnen, kring undervisning, sjukvård och intyg. ”Pappan var mycket nöjd med hemundervisningen” som det refererandes i skolans text.

Någonstans i detta blir O deprimerad, till slut så djupt att han inte vill mer. Många vittnen uppger att de såg att det var illa ställt med O.
H följer honom i allt, hon har helt enkelt ingen egen vilja kvar. O pratar om suicid, kanske familicid. H har ingen kraft eller förmåga att opponera sig. Kanske vill hon inte ens, för hela hennes liv är beroende av O och egen vilja om privatlivet vet hon knappt längre vad det är.

Till slut skriver O testamentet, hon skriver på, men är aldrig med hos Ha*nssons dit O går själv med en historia om att H inte kan vara med, men att de väl ändå kan bevittna för enkelhetens skull.
O författar avskedsbrevet, H skriver på. Hon är mest sängliggande, har tagit sömntabletter och ”skjutit ut sig”. Därför spelas det aldrig in någon film där båda uttalar sig. Till slut genomför O de tre morden, kanske H först så hon inte trots allt ska blanda sig i och slutligen hänger han sig.
Citera
2019-04-13, 20:07
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Har det någon betydelse för dej?
Citera
2019-04-13, 20:09
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Det här känns som den mest trovärdiga av alla teorier som har presenterats. Förvisso är det inte verifierat men känslan är ändå - aha det det var så det gick till. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om nedanstående blir bekräftat med tiden. Passa på och skrik o skräna medans ni kan defenders of O.
Det där är en sammanfattning av Glittrets fantasier från dag 1. Det är bara att kika bak i tråden. Hon har sammanfattat sina egna teorier. Och verkligen inte trovärdiga någonstans.
Citera
2019-04-13, 20:14
Bannlyst
Citat:
”Varför tror du att H-sons ljög för polisen om att de bevittnat testamentet när dessa förhörde dem?”
Vi vet absolut inte om Han*ssons verkligen träffade O och H den 3/1. Dels kan testamentet vara daterat i efterhand, dels kan de skrivit på för”vänskaps skull”.

Nej Frank, jag kommer inte att diskutera med dig, inte ens om du kallar dig Jesus också.
Ditt beteende är är inte sunt - det är obetridliga fakta.
Du försöker sätta psykiatriska diagnoser i en diskussionstråd på nätet , du skrapar trådsanningar om att Han*ssons verkligen bevittnade testamentet och du har ljugit och spelat ett fult spel så mycket i denna tråd att det nästan skulle kunna rendera psykiatriska studier av dig.

Händelsen i Bjärred är lyckligtvis speciell och mycket ovanlig. Men faktum kvarstår - det är ett svenskt massmord med tre mordoffer. Då finns det väldigt många bra skäl att redogogöra för bakomliggande händelseförlopp och vem som var störd nog att handgripligen mörda de tre kvinliga mordoffren. Att låta det vara en offentlig hemlighet för att därigenom låtsas att det lika gärna kunde varit den andra föräldern strider mot rättssäkerhet och rättsuppfattningen att alla behandlas lika.

Att någon efter sin död visar sig vara en massmördare SKA helt enkelt inte döljas under sekretess. Har O handgripligen mördat barnen ska det offentliggöras, likaväl som om det mot förmodan var H som utfört dåden. Det är bara EN av dem som mördat bägge barnen, det är klarlagt genom forensiska fynd. Då ska det offentliggöras.

Om du känner att du inte vågar diskutera med mig föreslår jag att du låter bli att kalla på mig. Att på ditt lilla sätta försöka äta kakan och behålla den, borde vara under din värdighet.

Jag som inte är det minsta rädd för dig eftersom jag hanterat din personlighetstyp förut, kan tillåta mig att när som helst sticka hål på dina såpbubblor. Något jag inte bara gör för mitt eget höga nöjes skull, utan också som hjälp till andra i tråden som blir illa till mods av dina lögner, manipulationer och kränkningar av sjuka och sörjande.

Du förstår, det finns ett testamente daterat några dagar före morden, underskrivet av Hanna och Oskar och bevittnat av fam H-son. Du hittar det här i tråden om du letar lite. Testamentet förutsätter att barnen är döda, trots att det vid dateringen är helt säkert att i alla fall Agnes levde eftersom hon sågs levande 5/1. Däremot mördades hon av bägge sina föräldrar gemensamt och i samförstånd - medgärningsmannaskap - samma kväll eller någon dag efter. Testamentet har också vunnit laga kraft efter att polisen undersökt det. Polisen har också uppgett att de har förhört paret H-son om deras bevittnande.

Vi talar alltså inte alls om några trådsaninningar som din tidigare beskrivning om vad som skedde eller inplanterade PM. Vi talar om en av polisen och skatteverket verifierad uppgift. Försök att koncentrera dig lite så att du inte hela tiden går i din egen fälla.

Om inte det daterade, bevittnade och undertecknade testamentet är tillräckligt för dig finns det dessutom ett daterat (3/1) och undertecknat avskedsbrev från Hanna och Oskar som polisen via forensiska analyser konstaterats vara äkta. I brevet står det att de inte ser att någon i familjen kommer att ha ett liv i egentlig mening och att de därför valt att avsluta sina egna och sina döttrars liv. Orsaken är döttrarnas sjukdom som pressträff och FUP berättar om.

Mycket av den information som framkom på pressträffen hade redan resonerats fram till av kloka och förnuftiga människor i tråden. Somliga böjde nacken när facit framkom och erkände att de hade gissat fel. En liten handfull klarade inte av nesan av att ha misstagit sig och började istället rikta sitt korståg mot polisen, skolan, sjukvården och Oskars anhöriga. Vissa av dem håller på än idag och kommer säkert så göra många år framöver. Det är dock en meningslös kamp då Hanna och Oskar redan har gått till historien som föräldrarna som dödade sina två döttrar.

Polisen har accepterat det, de anhöriga har accepterat det, media har accepterat det, forskare har accepterat det. Kanske är det på sin plats att en handfull konspirationsteoretiker på Flashback som misstog sig om ett mordfall i början av 2018, också accepterar det...?
Senast redigerad av Frank-Jesus 2019-04-13 kl. 21:03.
Citera
2019-04-13, 20:45
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:

Det fetade har du ju själv tvärsäkert redan besvarat. Det var O säger du. Och du säger att forensiska bevis har visat det. Så varför frågar du? Först säger du att det är forensiskt bevisat att O handgripligen dödat alla tre. Nu vill du veta vem som handgripligen mördat Agnes och Moa. Hur ska du ha det egentligen? Är det inte på tiden att du skriver upp dina frågor på nåt papper och därefter dina egna tvärsäkra svar - då har du svaren utan att ens lägga ut dem i tråden. Och vi slipper se eländet. Då kan du dessutom hålla reda på dina egna lögner. Det är alltid bäst att hålla sig till sanningen, då behöver man inte ha ett speciellt gott minne.

Tillägg: Hur kommer det sig, Glittret, att du behöver veta vem som dödade barnen, när du redan sagt att det var O och att det är forensiskt bevisat?
Senast redigerad av Flashig78 2019-04-13 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in