Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
”Varför tror du att H-sons ljög för polisen om att de bevittnat testamentet när dessa förhörde dem?”
Vi vet absolut inte om Han*ssons verkligen träffade O och H den 3/1. Dels kan testamentet vara daterat i efterhand, dels kan de skrivit på för”vänskaps skull”.
Nej
Frank, jag kommer inte att diskutera med dig, inte ens om du kallar dig Jesus också.
Ditt beteende är är inte sunt - det är obetridliga fakta.
Du försöker sätta psykiatriska diagnoser i en diskussionstråd på nätet

, du skrapar trådsanningar om att Han*ssons verkligen bevittnade testamentet och du har ljugit och spelat ett fult spel så mycket i denna tråd att det nästan skulle kunna rendera psykiatriska studier av
dig.
Händelsen i Bjärred är lyckligtvis speciell och mycket ovanlig. Men faktum kvarstår - det är ett svenskt massmord med tre mordoffer. Då finns det väldigt många bra skäl att redogogöra för bakomliggande händelseförlopp och vem som var störd nog att handgripligen mörda de tre kvinliga mordoffren. Att låta det vara en offentlig hemlighet för att därigenom låtsas att det lika gärna kunde varit den andra föräldern strider mot rättssäkerhet och rättsuppfattningen att alla behandlas lika.
Att någon efter sin död visar sig vara en massmördare SKA helt enkelt inte döljas under sekretess. Har O handgripligen mördat barnen ska det offentliggöras, likaväl som om det mot förmodan var H som utfört dåden. Det är bara EN av dem som mördat bägge barnen, det är klarlagt genom forensiska fynd. Då ska det offentliggöras.
Om du känner att du inte vågar diskutera med mig föreslår jag att du låter bli att kalla på mig. Att på ditt lilla sätta försöka äta kakan
och behålla den, borde vara under din värdighet.
Jag som inte är det minsta rädd för dig eftersom jag hanterat din personlighetstyp förut, kan tillåta mig att när som helst sticka hål på dina såpbubblor. Något jag inte bara gör för mitt eget höga nöjes skull, utan också som hjälp till andra i tråden som blir illa till mods av dina lögner, manipulationer och kränkningar av sjuka och sörjande.
Du förstår, det finns ett testamente daterat några dagar före morden, underskrivet av Hanna och Oskar och bevittnat av fam H-son. Du hittar det här i tråden om du letar lite. Testamentet förutsätter att barnen är döda, trots att det vid dateringen är helt säkert att i alla fall Agnes levde eftersom hon sågs levande 5/1. Däremot mördades hon av bägge sina föräldrar gemensamt och i samförstånd -
medgärningsmannaskap - samma kväll eller någon dag efter. Testamentet har också vunnit laga kraft efter att polisen undersökt det. Polisen har också uppgett att de har förhört paret H-son om deras bevittnande.
Vi talar alltså inte alls om några trådsaninningar som din tidigare beskrivning om vad som skedde eller inplanterade PM. Vi talar om en av polisen och skatteverket verifierad uppgift. Försök att koncentrera dig lite så att du inte hela tiden går i din egen fälla.
Om inte det daterade, bevittnade och undertecknade testamentet är tillräckligt för dig finns det dessutom ett daterat (3/1) och undertecknat avskedsbrev från Hanna och Oskar som polisen via forensiska analyser konstaterats vara äkta. I brevet står det att de inte ser att någon i familjen kommer att ha ett liv i egentlig mening och att de därför valt att avsluta sina egna och sina döttrars liv. Orsaken är döttrarnas sjukdom som pressträff och FUP berättar om.
Mycket av den information som framkom på pressträffen hade redan resonerats fram till av kloka och förnuftiga människor i tråden. Somliga böjde nacken när facit framkom och erkände att de hade gissat fel. En liten handfull klarade inte av nesan av att ha misstagit sig och började istället rikta sitt korståg mot polisen, skolan, sjukvården och Oskars anhöriga. Vissa av dem håller på än idag och kommer säkert så göra många år framöver. Det är dock en meningslös kamp då Hanna och Oskar redan har gått till historien som föräldrarna som dödade sina två döttrar.
Polisen har accepterat det, de anhöriga har accepterat det, media har accepterat det, forskare har accepterat det. Kanske är det på sin plats att en handfull konspirationsteoretiker på Flashback som misstog sig om ett mordfall i början av 2018, också accepterar det...?