2019-04-10, 20:39
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intesant
Jo, måste säga att de Tamol-XX jag träffat på (200 mg med krysskåra, de vita och de röda) ger hemmasnickrade vibbar på flera sätt:

1) Smaken. Precis som skribenten ovan säger så smakar de väldigt kemiskt men det mest anmärkningsvärda är att man känner smaken även om man bara stoppar in ett piller i munnen och sväljer det direkt med vatten. Vilka andra tabletter beter sig så?

2) Releasen. Enligt flera postare i tråden ska Tamol-XX vara extended release, och det kanske stämmer att de ska vara, om man får de äkta. Dock vittnar minst lika många i tråden om att det inte finns något extended med de här pillren och att de dundrar ut i blodet illa kvickt.

3) Färgen. På de röda verkar den väldigt amatörmässigt påstruken eftersom fingrarna blir helt röda om man håller i dem några sekunder för länge när man ska dela etc.

Tror de kan vara fejk, vilket iofs inte nödvändigtvis betyder att de innehåller fel substans eller fel mängd (inshallah!) men att det kan vara svårt att veta...
Dom röda är inte fake.
Har ätit tram i 7 år nu (sjukvården och BM) men även tramadol regards 100mg smakar skit om du har den i munnen för länge. Delade mina röda från Spanien och dom smakar samma som mina från apoteket.
Ville bara inflika de.
Citera
2019-04-10, 23:05
Medlem
Hjälp

Hej behöver lite hjälp här!
Hittade en tablett hemma (har haft tramadol i samma storlek innan) undrar ifall de verkligen kan stämma då jag har för mig de även finns huvudvärkstabletter som ser ut som detta? Tabletten ser exakt ut som länken. Har själva kartan kvar från tramadolen och där står de på ett främmande språk. Kan de stämma att de är tramadol jag hittat? Hade de verkligen visats på FASS ifall de är utländskt? Ps. Hittade då tabletten för sig själv någon annanstans och inte i själva kartan, annars hade de varit lätt att lista ut vad de är hehe
https://www.fass.se/LIF/product?nplId=20061018000028&userType=2
Senast redigerad av dudu111 2019-04-10 kl. 23:08.
Citera
2019-04-11, 07:23
Medlem
intesants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Dom röda är inte fake.
Har ätit tram i 7 år nu (sjukvården och BM) men även tramadol regards 100mg smakar skit om du har den i munnen för länge. Delade mina röda från Spanien och dom smakar samma som mina från apoteket.
Ville bara inflika de.

Ja men det som är så konstigt är att man inte behöver ha dem i munnen för länge, utan det räcker med att man slänger in den så känner man den obehagliga smaken direkt, på en sekund.
Citera
2019-04-11, 09:59
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intesant
Ja men det som är så konstigt är att man inte behöver ha dem i munnen för länge, utan det räcker med att man slänger in den så känner man den obehagliga smaken direkt, på en sekund.

Jag håller med dig, tycker tom att dom ”luktar” kemiskt/starkt ibland bara man håller i dom 🤷🏼‍♀️?
Citera
2019-04-11, 11:03
Medlem
amfettas avatar
Snabb fråga! Har fått i mig 2,4g tram utspritt under en 4 dygns period. Kan jag stoppa i mig 600mg idag utan någon fara för andingsdep t.ex? Eller en OD med tanke på att ämnet samlas i kroppen och kanske inte hinner gå ur så pass mycket att halterna blir dödliga om man bara fyller på hela tiden?
Kramprisken vet jag redan om.

Tog 800mg i går utspritt under dagen, sista dosen (200mg) vid cirkus 17-18 om det spelar någon roll.

Tack på förhand alla fina själar där ute,
PoK
Citera
2019-04-11, 13:35
Medlem
intesants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jag håller med dig, tycker tom att dom ”luktar” kemiskt/starkt ibland bara man håller i dom 🤷🏼‍♀️?

Japp, precis så!

Citat:
Ursprungligen postat av amfetta
Snabb fråga! Har fått i mig 2,4g tram utspritt under en 4 dygns period. Kan jag stoppa i mig 600mg idag utan någon fara för andingsdep t.ex? Eller en OD med tanke på att ämnet samlas i kroppen och kanske inte hinner gå ur så pass mycket att halterna blir dödliga om man bara fyller på hela tiden?
Kramprisken vet jag redan om.

Tog 800mg i går utspritt under dagen, sista dosen (200mg) vid cirkus 17-18 om det spelar någon roll.

Tack på förhand alla fina själar där ute,
PoK

Kan verkligen inte tänka mig att du skulle riskera andningsdepp på det, så är det vad du oroar dig för tror jag du oroar dig helt i onödan
Citera
2019-04-11, 15:45
Medlem
jeppy666s avatar
Tog inte tramadol på 2 veckor men var dum nog och tog inatt, var endast 400mg så tänkte att det inte vara någon fara men jag spydde som en jävla gris och högan var inte alls skön så som tur så fastnade jag inte i det igen i guess...
Citera
2019-04-12, 19:34
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppy666
Tog inte tramadol på 2 veckor men var dum nog och tog inatt, var endast 400mg så tänkte att det inte vara någon fara men jag spydde som en jävla gris och högan var inte alls skön så som tur så fastnade jag inte i det igen i guess...

Inget välmående alls? Har du hög tolerans?
Citera
2019-04-12, 21:58
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Kommer reducera mitt intag av tramadol, i mängd och hur ofta jag tar det. Kommer nu nöja mig vid 200 mg och inte köra mer än 1 gång i veckan, sedan sluta. Känner att det börjar bli dags.

Tycker att det verkar som en utmärkt idé. Lycka till
Citera
2019-04-13, 01:26
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Inget välmående alls? Har du hög tolerans?

Har skrivit här tidigare och har nämnt att jag har legat på över 1g utan problem och nu efter 2veckors vilo så sa kroppen emot helt, tog 200mg och kände typ inget efter 3h ungefär sen tog jag 400h och efter 1.5h ungefär så kickade det in som fan och målade om golvet, det verkligen bara flög ur munnen på mig utan förvarning och sen mådde jag skit resten av natten
Citera
2019-04-13, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jeppy666
Har skrivit här tidigare och har nämnt att jag har legat på över 1g utan problem och nu efter 2veckors vilo så sa kroppen emot helt, tog 200mg och kände typ inget efter 3h ungefär sen tog jag 400h och efter 1.5h ungefär så kickade det in som fan och målade om golvet, det verkligen bara flög ur munnen på mig utan förvarning och sen mådde jag skit resten av natten
Det måste väl ha varit depot tabletter?
Citera
2019-04-13, 13:41
Medlem
Tja, har käkat tradd i lite över ett år nu och haft några pauser i typ en vecka då å då för att återställa toleransen.

Låg på 300mg/dag i typ 2 månader sen trappa ja ner, 2dagar 100mg, sen 50mg en dag. Andra dagen helt utan nu och absen är värre. Har inte tänkt sluta, då jag är deprimerad å bara fått sockerpiller av läkare...
Har några iktos hemma samt lite sho, tog en X2 och en liten lina för att se om de hjälpte, men känner inget speciellt. Ta lite mer sho, ikto eller har ngn ngt tips på skit som hjälper? Pallar int ligga i sängen 2 dagar me en jävla ångest..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in