2019-04-12, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Och så mycket kan du veta om denna vän efter några ögonblick i tv?

Att dra såhär mycket slutsatser om folk som glimtat förbi i tv om deras personligheter
är SÅÅÅ lågbegåvat. Men det hör den här trådtypen till.

Nej, inte alls eftersom hon är tydligt destruktiv och exkluderande mot konstruktiva människor. Kvinnomärket kring halsen, tal till bruden istället för paret, den överdrivna upphöjda synen på sin vän mm mm.

Det är faktiskt lågbegåvat att inte klara av att dra några slutsatser om människor baserat på det som visats i programmet.

Samtidigt är jag medveten om att det för tillfället anses fint att vara överdrivet öppensinnad, så du följer bara norm. Frågan är varför dina plattityder skulle vara bättre än Magnus plattityder som du sågat i tråden. Det är floskler i båda fallen.
Senast redigerad av Mafia 2019-04-12 kl. 22:13.
Citera
2019-04-12, 21:47
Medlem
Jannicas beteende skriker "Jag är inte värd att älskas! Älska mig inte!"
Om man inte är exakt rätt person för henne, så sticker man, när nan möter det beteendet.
Och jag tror inte att Magnus var rätt för henne.
Citera
2019-04-12, 22:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Jannicas beteende skriker "Jag är inte värd att älskas! Älska mig inte!"
Om man inte är exakt rätt person för henne, så sticker man, när nan möter det beteendet.
Och jag tror inte att Magnus var rätt för henne.

Till hennes försvar så är just en sådan som Magnus absolut inte rätt. Lugn som en filbunke vilket bara provocerar henne ännu mera. Ingen lätt person att ha att göra med det heller. Förmodligen spelar de förhoppningsvis över hur de är som brukligt när det är TV och allt.

Intressant som alltid om något av dessa par är ihop fortsatt om ett år. Brukar inte vara så.
Citera
2019-04-13, 00:45
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Och Miha tänker han låsa in i potatiskällaren när hon inte går med på att han tar ut halva föräldraförsäkringen. För övrigt så planerar han även att låsa in de som överanalyserar honom här i tråden, som han säger här https://www.hant.se/gift-vid-forsta-ogonkastet-profilen-niclas-grabergs-kritik-mot-svt/

Kan gott tänka mig att han vill låsa in både en och annan när hans aggressioner kommer över honom likt ett svart moln. Lite fjantigt av honom och babbla om "näthat" när folk faktiskt påpekar saker som för de flesta som sett programmet är helt uppenbara. Det är väl snarare bra att han får reda på hur han ibland framstår, då har han en möjlighet att korrigera sitt beteende - så slipper han i sina mörkaste stunder framstå som en presumtiv lightversion av Josef Fritzl. Borde vara en win-win-situation eftersom det verkar väldigt viktigt för honom att framstå som ytterst korrekt på alla sätt och vis.
Citera
2019-04-13, 01:17
Medlem
KanskeAndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Här ser vi agendan hos "fulmedia" som saknar förankring hos folke, det är nämligen inte näthat att sitta på diskussionforum och uttrycka negativa omdömen om numera offentliga personer, näthat råkar vara när man kontaktar vederbörande för å kräkas, media kan nog få det till utfrysning dock för att man är anonym...säg det direkt till hans ansikte istället! (så att det kan få bli näthat i skala 1:8) Rubriks hat-kub ger mångfärgade lösningar varje gång

Nej vilka ord? i hänt i veckan länken stod det väl ingenting som nödvändigt kopplade till FB

I sista TV-avsnittet.

Alla par tog upp precis det som tagits upp här i tråden.
Citera
2019-04-13, 02:07
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Hehehe...

Jag tycker hon ser västerländsk ut?

Till vardags går du omkring med vit käpp antar jag?
Citera
2019-04-13, 05:26
Medlem
Apropå Miha och problemen det innebär att växa upp som Thai.

"Nu drar jag inte alla över en kam men jag kan inte räkna hur många gånger man fått höra olika kommentarer som "Din pappa kunde väl inte få någon bättre" eller "Är din mamma en sån som blivit hämtad från thailand?" att höra det sårar enormt och får mig att må skit , inte blir det bättre heller när de elaka sakerna dem sagt stämmer , att min pappa hämtade hit min mamma. Flera gånger har både killar och tjejer skrattat hysteriskt när jag sagt min etnicitet , jag vill verkligen inte skämmas då jag inte kan rå för att jag fick denna etnicitet , men samtidigt känns det skit att behöva stå ut med dessa kommentarer hela livet."
(FB) Skäms över att vara halvthai....
Citera
2019-04-13, 08:24
Medlem
Undrar om Magnus överhuvudtaget kan bli arg och säga ifrån på riktigt? Det verkar inte rimligt att han alltid är sådär lugn och sansad. Jag upplever honom som ganska tråkig och lite mesig men också en aning oengagrad. Det är fortfarande en gåta varför de valde att säga ja till varandra. Jannica ville ju mest ge igen och det är väl ingen bra anledning att fortsätta tillsammans. De hinner ju inte bli någon vardag utan kameror om de gör slut direkt efter inspelningen så de får noga söka lyckan på varsitt håll för det inte alltid det funkar att komplettera varandra.
Citera
2019-04-13, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Apropå Miha och problemen det innebär att växa upp som Thai.

"Nu drar jag inte alla över en kam men jag kan inte räkna hur många gånger man fått höra olika kommentarer som "Din pappa kunde väl inte få någon bättre" eller "Är din mamma en sån som blivit hämtad från thailand?" att höra det sårar enormt och får mig att må skit , inte blir det bättre heller när de elaka sakerna dem sagt stämmer , att min pappa hämtade hit min mamma. Flera gånger har både killar och tjejer skrattat hysteriskt när jag sagt min etnicitet , jag vill verkligen inte skämmas då jag inte kan rå för att jag fick denna etnicitet , men samtidigt känns det skit att behöva stå ut med dessa kommentarer hela livet."
(FB) Skäms över att vara halvthai....

Miha är inte från Thailand.
Citera
2019-04-13, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Miha är inte från Thailand.

Mycket möjligt att ts i den tråden inte är det heller. Poängen är den stigmatisering rörande personer med utseende som ger kopplingar till importfru.

Om någon har biologiskt ursprung från Indonesien, Thailand eller någon annanstans med utseende som ger sådana vibbar är irrelevant i sammanhanget. Det är hur det uppfattas som är det väsentliga.
Citera
2019-04-13, 09:15
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Jag håller fullständigt med dig, hon är tilltalande i allra högsta grad.

Det är f.ö någonting obehagligt med Niclas' blick, får känslan att innanför där finns en fullständigt bindgalen psykopat som längtar efter att komma ut och slippa spela jämställd och försöka vara überkorrekt i alla situationer. Om några år kommer Leif GW Persson (nu vägandes 275 kg) sitta och stånka fram sin arbetshypotes om "den tv-kände mannen i Årsta som låste in sin fru i potatiskällaren i 5 år". Sanna mina ord.
Han är urtypen för den sköna söderkillen, som skyltar med att han är jämställd och har disputerat i genusvetenskap bara för att få ligga.
Sen kan man primalvråla på fotbollsläktaren och visa sitt sanna jag. Vore mer hederligt om han var med Djurgårdens fotbollsfirma och slogs på heltid, istället för att gå omkring som en tryckkokare som väntar på att få smälla.
Citera
2019-04-13, 12:46
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanskeAnda
I sista TV-avsnittet.

Alla par tog upp precis det som tagits upp här i tråden.
Aha, det ska bli spännande å få höra om
i rutan om två veckor man bara tant-risk håller på sä
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-04-13 kl. 12:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in