2019-03-05, 23:03
Medlem
Hej flashbackare , hade ganska svårt att veta vilken kategori man skulle placera tråden i men hoppas det funkar

Har hållit inne detta i en lång tid nu och känner att det nu är dags att försöka ta itu med problemet

Jo det är nämligen så att jag skäms enormt för min etnicitet , det har gått så långt att jag tom väljer att inte vilja svara när folk frågar vad för etnicitet jag har , då jag hellre gör det istället för att säga sanningen eller ljuga. Nu drar jag inte alla över en kam men jag kan inte räkna hur många gånger man fått höra olika kommentarer som "Din pappa kunde väl inte få någon bättre" eller "Är din mamma en sån som blivit hämtad från thailand?" att höra det sårar enormt och får mig att må skit , inte blir det bättre heller när de elaka sakerna dem sagt stämmer , att min pappa hämtade hit min mamma. Flera gånger har både killar och tjejer skrattat hysteriskt när jag sagt min etnicitet , jag vill verkligen inte skämmas då jag inte kan rå för att jag fick denna etnicitet , men samtidigt känns det skit att behöva stå ut med dessa kommentarer hela livet.

Har även svåra identitetsproblem som kommit och gått genom åren. Att jag aldrig kunnat prata och skriva på det thailändska språket gör så att jag inte ses som ett dugg thailändsk hos släkt och vänner , samtidigt som jag har ett ganska tjockt krulligt hår och mörk hy så duger jag inte heller till att räknas som en svensk tjej , tillslut känner man sig som varken eller....

Vad ska jag göra? , hade varit tacksam om nån kunde ge råd eller tips som kan hjälpa...
Citera
2019-03-05, 23:12
Medlem
Emolls avatar
Din etnicitet kommer du "tyvärr"(även om jag inte tycker du borde skämmas) kunna göra någonting åt.
Den är där, och du blev till. Utan den blandningen skulle du aldrig varit vid liv idag. Skit i vad idioter säger.

Det är väl den "goda rasismen" som du får utstå, av vänsterpack. Oftast de som anklagar "Svensson män" för att åka ner till Thailand och hitta en fru. So what? Egentligen är det inget konstigt med det. Sverige kryllar idag av äckliga feminister och hybrispumpade kvinnor som inte går att föra ett normalt samtal med. Till skillnad från Thailändare som är betydligt mer jordnära. Detta kommer bli mer vanligare i framtiden än vad du tror.

Exakt vilka är det som säger detta till dig? Antar det är genom plugget?
Citera
2019-03-05, 23:12
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m1ssnatalie
Hej flashbackare , hade ganska svårt att veta vilken kategori man skulle placera tråden i men hoppas det funkar

Har hållit inne detta i en lång tid nu och känner att det nu är dags att försöka ta itu med problemet

Jo det är nämligen så att jag skäms enormt för min etnicitet , det har gått så långt att jag tom väljer att inte vilja svara när folk frågar vad för etnicitet jag har , då jag hellre gör det istället för att säga sanningen eller ljuga. Nu drar jag inte alla över en kam men jag kan inte räkna hur många gånger man fått höra olika kommentarer som "Din pappa kunde väl inte få någon bättre" eller "Är din mamma en sån som blivit hämtad från thailand?" att höra det sårar enormt och får mig att må skit , inte blir det bättre heller när de elaka sakerna dem sagt stämmer , att min pappa hämtade hit min mamma. Flera gånger har både killar och tjejer skrattat hysteriskt när jag sagt min etnicitet , jag vill verkligen inte skämmas då jag inte kan rå för att jag fick denna etnicitet , men samtidigt känns det skit att behöva stå ut med dessa kommentarer hela livet.

Har även svåra identitetsproblem som kommit och gått genom åren. Att jag aldrig kunnat prata och skriva på det thailändska språket gör så att jag inte ses som ett dugg thailändsk hos släkt och vänner , samtidigt som jag har ett ganska tjockt krulligt hår och mörk hy så duger jag inte heller till att räknas som en svensk tjej , tillslut känner man sig som varken eller....

Vad ska jag göra? , hade varit tacksam om nån kunde ge råd eller tips som kan hjälpa...

Du ska fullkomligt ignorera korkade människor likt de du beskriver. Du är du och det låter som att ”du” i det här fallet har noll att skämmas över.
Citera
2019-03-05, 23:13
Medlem
Citat:

Det är inte du som ska förändras. Du är den du är och det är fel av omgivningen att ge dessa onödiga kommentarer. Tyvärr förstår jag att det inte kommer hjälpa dig ett dugg med dina känslor.
Citera
2019-03-05, 23:18
Medlem
skitpuddings avatar
Du har all min empati. Jag avskyr svenska män som hämtar hit thaikött och sen knullar utan en tanke på framtiden, lika mycket som jag avskyr svenske tjejer som ligger runt med araber och afghaner och sen klagar över att dom blivit torterade med bälten och andra tillhyggen. Men du är ett oskyldigt offer för tidens anda och jag känner med dig, trots att jag är en socialdarwinistisk dunderrasist och allt det där.

Jag vet inte vad annat att säga. Jag kände några rasblandningar i tonåren och dom mådde inte heller bra, snackade ofta om att dom inte visste om dom var ditten eller datten. Den ena dog av droger när han var 17 år och den andra vet jag jag inte vad det blivit av. Sverige är och skall vara ett vitt land och det är ledsamt hur en del individer tror sig ha rätten att stå över Guds vilja och hämtar hit partners från jordens alla hörn och ger efter för sina lustar. Jag menar, om man nu vill rasblanda så in i helvete, varför inte göra det i länder som redan är fördärvade, typ Brasilien?
Citera
2019-03-05, 23:20
Medlem
Mubutus avatar
Citat:

Skit i alla idioter, du är CHAD!!!
Citera
2019-03-05, 23:21
Medlem
Händer nästan konstant när man ska lära känna någon ny person i plugget eller på fritiden , jag gör väl bäst i att skita i att svara , då behöver man inte vara redo för ännu en kommentar om den skulle komma , eller så är det bara att svara när man känner att man litar på personen. Klart man hört alla löjliga fördomar som folk haft för sig , men de skiter jag fan i , det är deras okunskap och brist på empati för sina medmänniskor.
Citera
2019-03-05, 23:21
Bannlyst
"Din pappa kunde väl inte få någon bättre" eller "Är din mamma en sån som blivit hämtad från thailand?

Vart är lögnen? Det är ju uppenbarligen så det är, att du drabbas för att dina föräldrar inte har vett nog att knulla inom sin egen ras är beklagligt.

Men gör något åt det isåfall, du är inte den enda som mår piss över detta, det finns många fler som dig. Men jag antar att du tillhör den skaran som gapar om att det inte finns några raser och därför kan man blanda bort sin egen identitet (ras) och pissa i sin egen genpol.

Börja förespråka äkta mångkultur istället och värna om de olika folkslag och kulturer som finns istället för att förespråka "globo homo" rasblandning och folkmordet på etniska svenskar.
Citera
2019-03-05, 23:23
Medlem
latahundens avatar
Vad är det för jävla håla du bor i?

Du har verkligen inget att skämmas över. Var stolt över ditt ursprung, Thailand är ett otroligt vackert land!
Citera
2019-03-05, 23:24
Medlem
Japp jag är tyvärr ett oskyldigt offer

Vill egentligen inte gå runt och tycka synd om själv som ett jävla fån
Citera
2019-03-05, 23:25
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:

Ja men gör som en thailändare och stå upp för dig själv och banka skiten ur idioter som vill förolämpa dig.

Sedan kan du lära dig skriva och prata thai om du vill.

Så de ser ner på din farsa för att han valde en thailändsk kvinna? Vet de skälet till det? Han kanske tyckte att svenska kvinnor är feministidioter som inte passar som flickvänner?

Antagligen förtjänar de som säger något en omgång för att de inte kan visa respekt för dig som person.
Det är lika bra att ge dem en extra näve på slutet om de har svårt för att fatta.
Citera
2019-03-05, 23:26
Medlem
Du svarar på sätt och vis på din egen fråga:

Citat:
Att jag aldrig kunnat prata och skriva på det thailändska språket gör så att jag inte ses som ett dugg thailändsk hos släkt och vänner , samtidigt som jag har ett ganska tjockt krulligt hår och mörk hy så duger jag inte heller till att räknas som en svensk tjej

Det du beskriver är att du ser mer thai än svensk ut, men att du, eftersom du inte kan thai, aldrig kunnat bli del av kulturen och folket.

Etnicitet sitter till betydande del i generna. Ser du thai ut kommer sannolikt andra thailändare acceptera dig som thai (även om du är halvblod) GIVET ATT du kan språket och de kulturella koderna. Alltså, lär dig språket och lev i Thailand en tid så kommer du säkert finna gemenskap bland de dina!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in