2019-04-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Om du syftar på mig så har jag ätit lyrica i 8 år typ så det är ju lite skillnad om du slänger i dig ett gram eller mer utan att ha någon tolerans.

Om man bara vill bli hög skulle jag säga att ta mer än 900mg inte gör någon större skillnad utan mest ger mer biverkningar.

Blir lite småirriterad när folk skriver att något är "bättre än pfizers" för det kan inte vara bättre än så. Antingen har du fått fejkpiller när du köpt pfizer eller så är dina kristaller du har bankade med något annat skit för att få dem att verka bättre än vad dem egentligen är.

Syftade inte på dig, mer på folk i allmänhet... de slår kanske inte pfizers med hästlängder men jag tycker att de slår lite hårdare...kanske inbillning. Du behöver inte snea på mig.. sorry om jag tryckte på nån öm punkt
Citera
2019-04-12, 19:35
Medlem
johnnyknyckares avatar
Jag har en simpel fråga.
Jag har käkat en hel del mediciner under längre tid.
I samband med att jag började äta dessa fick jag flertalet biverkningar och en av dom var att jag fick en otroligt uppblåst mage. Tillslut har jag insett att det är Lyrican som gör det. Någon mer som drabbas av just detta och finns det några mediciner mot det. Att sluta käka Lyrica är inte aktuellt. Utan måste hitta något som inte får mig att se ut att väga 20kilo mer än jag gör.
Citera
2019-04-13, 05:53
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyknyckare
Jag har en simpel fråga.
I samband med att jag började äta dessa fick jag flertalet biverkningar och en av dom var att jag fick en otroligt uppblåst mage. Tillslut har jag insett att det är Lyrican som gör det. Någon mer som drabbas av just detta och finns det några mediciner mot det. Att sluta käka Lyrica är inte aktuellt. Utan måste hitta något som inte får mig att se ut att väga 20kilo mer än jag gör.

Mediciner mot det vet jag inte om det finns. Du kan försöka byta till gabapentin om du vill, det har inte samma biverkning (fick samma biverkning som du när jag bytte från gaba till lyrica) men om du äter lyrican mot smärtor så är det stor risk att du blir besviken på gabapentinet då det inte alls ger lika bra smärtlindring.

Annars kan du ju försöka ändra din kost och träna om du kan, om du går ner i vikt märks det inte lika mycket (det var vad jag gjorde).

Citat:
Ursprungligen postat av STENLUGN
Syftade inte på dig, mer på folk i allmänhet... de slår kanske inte pfizers med hästlängder men jag tycker att de slår lite hårdare...kanske inbillning. Du behöver inte snea på mig.. sorry om jag tryckte på nån öm punkt

No worries, pfizers lyrica är ju så bra som det kan bli, allting annat är inbillning eller så är produkten bankad med något annat, finns inga andra scenarion. Ville mest poängtera det då jag sett dessa sorters kommentarer flera ggr nu både på clearnet och darknet.
Senast redigerad av Zot^ 2019-04-13 kl. 06:00.
Citera
2019-04-13, 07:50
Bannlyst
Citat:
No worries, pfizers lyrica är ju så bra som det kan bli, allting annat är inbillning eller så är produkten bankad med något annat, finns inga andra scenarion. Ville mest poängtera det då jag sett dessa sorters kommentarer flera ggr nu både på clearnet och darknet.
Min teori är att det kan skilja i bindemedel/hjälpämnen mellan en del tillverkare/styrkor på tabletten och då kan ge snabbare effekt och kicka hårdare.
Citera
2019-04-13, 08:08
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Min teori är att det kan skilja i bindemedel/hjälpämnen mellan en del tillverkare/styrkor på tabletten och då kan ge snabbare effekt och kicka hårdare.

Nja, jag har ätit pregabalin orion, sandoz, dr reddys, pfizer samt fler märken jag säkert inte kommer ihåg och alla har funkat precis exakt likadant på mig. Bindemedel/hjälpämnen finns i sådan liten kvantitet i kapslarna att det inte borde påverka upptagningen av substansen nämnvärt.

Det har nog snarare i så fall mer att göra med om man käkar något samtidigt som man intar substansen/tabletterna då det gör att upptagningen tar upp till 3ggr så lång tid. Så om man vill att det ska slå hårt och snabbt så är det bäst att avstå från att käka samtidigt.
Citera
2019-04-13, 08:37
Bannlyst
Citat:
Nja, jag har ätit pregabalin orion, sandoz, dr reddys, pfizer samt fler märken jag säkert inte kommer ihåg och alla har funkat precis exakt likadant på mig. Bindemedel/hjälpämnen finns i sådan liten kvantitet i kapslarna att det inte borde påverka upptagningen av substansen nämnvärt.

Det har nog snarare i så fall mer att göra med om man käkar något samtidigt som man intar substansen/tabletterna då det gör att upptagningen tar upp till 3ggr så lång tid. Så om man vill att det ska slå hårt och snabbt så är det bäst att avstå från att käka samtidigt.
Just Pregabalin har jag inte så stor erfarenhet av, däremot tar jag andra läkemedel. Och där gäller verkligen det jag skrev (min och många andras teori). Det kan vara enorm skillnad när det gäller påslagstid och effekt mellan olika tillverkare, styrka på läkemedlet (även om man tar samma dos men tabletterna är lägre doserade). Har talat med flera SSK, många läkare, apotekare samt användare av olika läkemedel och en del håller väl i stort sätt med mig helt medans en del inte tror att det påverkar.

Sen påverkar det säkert om man nyligen ätit (mat) och definitivt om man tagit annat (som kan krocka med/påverka) substansen.

Jag tar hellre 1 st 300 mg Pfizer Lyrica än 2 st 150 mg'are.
Senast redigerad av DEPRESSIV 2019-04-13 kl. 08:39.
Citera
2019-04-13, 09:43
Medlem
Jag har tänkt att ta med mig
ett tiotal Lyrica på en weekend i ett EU land, inget kommer tas med hem.
Hur tycker ni jag ska ”smuggla” dom. Funderar på att lägga kapslarna i en tom koffeinburk.
Annat tips?
Citera
2019-04-13, 09:52
Medlem
johnnyknyckares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westdess
Jag har tänkt att ta med mig
ett tiotal Lyrica på en weekend i ett EU land, inget kommer tas med hem.
Hur tycker ni jag ska ”smuggla” dom. Funderar på att lägga kapslarna i en tom koffeinburk.
Annat tips?

Lägg dom i en dosett tillsammans med dina andra mediciner. Aldrig hänt att någon ifrågasatt mina mediciner då det handlat om 1 vecka till ett par veckor.

Värt att notera också så är inte pregabelin lika restriktivt i andra EU länder som i Sverige.
Citera
2019-04-13, 11:53
Medlem
DarkOceans avatar
Hej! Jag har så skumma och underliga drömmar varje natt, jag pratar i sömnen och rullar runt i sängen, verkar inte få någon kvalitativ sömn för jag är helt energilös om dagarna. Är det pga att jag trappar ner l lyrican? Har nästan aldrig drömt tidigare men nu är det varje natt och jag kommer ihåg dom i detalj. Jag drar ner 10 mg varannan vecka så det borde inte påverka mig tycker jag, är nere på 40 mg från 1200 mg det var omkring 100 mg det startade, är också enormt uttråkad och nedstämd, tror lyrican är mitt största misstag i livet ångar enormt att jag började med det
Citera
2019-04-14, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkOcean
Hej! Jag har så skumma och underliga drömmar varje natt, jag pratar i sömnen och rullar runt i sängen, verkar inte få någon kvalitativ sömn för jag är helt energilös om dagarna. Är det pga att jag trappar ner l lyrican? Har nästan aldrig drömt tidigare men nu är det varje natt och jag kommer ihåg dom i detalj. Jag drar ner 10 mg varannan vecka så det borde inte påverka mig tycker jag, är nere på 40 mg från 1200 mg det var omkring 100 mg det startade, är också enormt uttråkad och nedstämd, tror lyrican är mitt största misstag i livet ångar enormt att jag började med det

Fattar precis vad du menar. Samma för mig, har dock försökt sluta säkert 20 ggr själv nu.. Men halkar alltid tillbaka hårdare än någonsin, ska träffa en behandlare på socialen nu under veckan för fixar det inte själv så har äntligen bett om hjälp.. Varje gång jag försöker sluta så kan det gå hyfsat, men jag tar ju alltid något annat då för att lindra at:n
Typ, tramadol, oxy, sub, mdma, röka, mängder med benso, även tjack som jag egentligen inte gillar.. Ja ungefär allt möjligt och det är ju inte hållbart.. Kommer sluta med antingen ett självmord eller att jag dör i en överdos som en lortig pundare..
Så ska bli skönt att få hjälp nu!
Till slut måste man ju svälja stoltheten..
Men håller tummarna för att du lyckas, och att du sen håller dig borta från skiten.. Till slut känns det bättre säger ju alla! 👍
Du är ju nästan i mål och har lyckats sänka dosen rejält! imponerad!
En annan ger upp när jag kommer ner till typ 6-400 mg
Citera
2019-04-20, 17:58
Medlem
Tjena jag körde ner lyrican på egenhand men ångrar mig nu en vecka senare. Går det att få läkaren att skriva ut den igen har verkligen ont i benen. ? men åt den ju inte som man skulle utan 9st var tredje dag hade 225 om dagen men ville ju bli lite!!
Citera
2019-04-21, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyknyckare
Jag har en simpel fråga.

Ja, uppblåst mage är väldigt vanligt. Jag får ju en rejäl kula bara jag kollar på tabletten i princip. Och jag är smal.

Svårt att få bort. Som tidigare skrev, försök motionera mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in