2019-04-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag tror att de kanske menade den utlösande faktorn precis innan själva morden. Kanske? För O och H var ju den utlösande faktorn barnens sjukdomssituation. Åtminstone enligt föräldrarna.
Man hittade inget som förklarade att det hände just ”där och då” men man vet varför det hände antar jag. Det finns en del tvärsäkra inlägg om återfall i cancer så det går inte att utesluta det helt genom polisens uttalande om avsaknad av utlösande faktor.
Citera
2019-04-12, 22:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Strypning och strypning/kvävning. Jag gissar på två olika mördare.
Nej - inget "slash".

FUP: "Fynden starkt talar för att dödsorsaken var kvävning".
PT: "ett av barnen (..) strypning, eventuellt i kombination med kvävning"
"andra dottern har dött av kvävning"

Ja - jag tror på olika gärningspersoner.

För att:
(..) båda föräldrarna hade stora doser lugnande läkemedel i sina kroppar - dock inte dödliga doser och dock inte så mycket så att dom inte heller har kunnat agera."
Senast redigerad av develi 2019-04-12 kl. 22:18.
Citera
2019-04-12, 22:25
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja verkligen! Det konstiga att dem inte tycks fatta att detta är Flashback forum och vi har rätt att diskutera oss fram och det är väl ändå vitsen med detta forum, sitta och skriva att vi ska tro på något som inte ens gått till rättegång och ett nästan totalt maskat FUP, är löjligt! Då kan man väl bara vara nöjd med allt, så vad är agendan med alla påhopp kan man undra?
Tack för att du skriver här, någon måste föra barnens talan och det enda vi vet med säkerhet är att Oskar ströp Hanna! Kunde han strypa Hanna kunde han strypa barnen med, han måste ha varit väldigt arg på sin familj! Han fick nog allt svårare att kontrollera dem?
Men... det här ärendet handlar inte om ilska! Det handlar om två människor som såg sin utstakade framtid gå upp i rök då dessa barn tog sig för att bli sjuka. De fixade inte det. Människor dessa två vuxna som borde gjort allt för sina barn istället för att döda dom. Det handlade inte ett dugg om ilska. Och jag tror inte det är så svårt att "kontrollera" en relativt svårt sjuk Agnes samt en 11-åring som också fått diagnosen.
Citera
2019-04-12, 22:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Tack för att du skriver här, någon måste föra barnens talan och det enda vi vet med säkerhet är att Oskar ströp Hanna! Kunde han strypa Hanna kunde han strypa barnen med, han måste ha varit väldigt arg på sin familj! Han fick nog allt svårare att kontrollera dem?
Hur förs barnens talan via att mala om att fria Hanna?
Citera
2019-04-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej - inget "slash".

FUP: "Fynden starkt talar för att dödsorsaken var kvävning".
PT: "ett av barnen (..) strypning, eventuellt i kombination med kvävning"
"andra dottern har dött av kvävning"

Ja - jag tror på olika gärningspersoner.

För att:
(..) båda föräldrarna hade stora doser lugnande läkemedel i sina kroppar - dock inte dödliga doser och dock inte så mycket så att dom inte heller har kunnat agera."

Du har rätt, polisen säger rätt ut att båda har agerat, det finns ingen ”silent partner”!
Citera
2019-04-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ja verkligen! Det konstiga att dem inte tycks fatta att detta är Flashback forum och vi har rätt att diskutera oss fram och det är väl ändå vitsen med detta forum, sitta och skriva att vi ska tro på något som inte ens gått till rättegång och ett nästan totalt maskat FUP, är löjligt! Då kan man väl bara vara nöjd med allt, så vad är agendan med alla påhopp kan man undra?

Hur menar du att det skulle ha kunnat gå till rättegång?
Citera
2019-04-12, 22:40
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Detta är verkligen ytterst obehagligt! Har du andra upplysningar i fallet än vi andra, vanliga dödliga har?

Du kan väl berätta det i så fall?

Skillnaden mellan "vi andra, vanliga dödliga" och mig är att jag inte är intresserad av att i onödan svärta ner nån, hänge mig till flygande fantasier och annat obskyrt. Jag försöker hålla mig på marken och fötterna i den skånska myllan. Jag tycker ärendet är obehagligt nog ändå utan att prata psykoser, kontrollfreak och elaka pappor/mammor.
Citera
2019-04-12, 22:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har rätt, polisen säger rätt ut att båda har agerat, det finns ingen ”silent partner”!
Ja, dels vitt skilda dödsorsaker (strypning och kvävning) och dels orden om att båda föräldrarna har kunnat agera.

Det pekar för min del på bådas aktivitet - gemensamt och i samförstånd har de dödat döttrarna.
Förundersökningen gäller mord på barnen (Fu:s resultat om två formellt misstänkta) och inte självmord.
Citera
2019-04-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, dels vitt skilda dödsorsaker (strypning och kvävning) och dels orden om att båda föräldrarna har kunnat agera.

Det pekar för min del på bådas aktivitet - gemensamt och i samförstånd har de dödat döttrarna.
Förundersökningen gäller mord på barnen (Fu:s resultat om två formellt misstänkta) och inte självmord.
Det är också det enda scenariot jag kan se som skulle accepteras av samtliga anhöriga och som skulle göra en gemensam begravningsakt tänkbar. Delad skuld men samtidigt individuell ickeskuld, man tog även sitt straff omedelbart. Medicinerna var för att avtrubba sinnena och skapa en falsk känsla av overklighet inför dådet. Som en dimma?
Citera
2019-04-12, 22:50
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Men... det här ärendet handlar inte om ilska! Det handlar om två människor som såg sin utstakade framtid gå upp i rök då dessa barn tog sig för att bli sjuka. De fixade inte det. Människor dessa två vuxna som borde gjort allt för sina barn istället för att döda dom. Det handlade inte ett dugg om ilska. Och jag tror inte det är så svårt att "kontrollera" en relativt svårt sjuk Agnes samt en 11-åring som också fått diagnosen.

Skrämmande vad du skriver, blir verkligen mörkrädd!
Sen kan du inte veta om det var av ilska eller inte.
Jag har jobbat som personlig assistent. med barn med väldigt svåra handikapp, som behöver matas med mixad mat, bajsas, all hjälp och inte ens kan prata göra sig förstådd! Finns hur många såna barn I Sverige, men inte fan mördas dem, deras föräldrar är otroligt kärleksfulla mot dem!

Dessutom passade Oskar på att slänga en känga till den som fick rättigheter till den uselt skrivna momssagan, som inte finns något värde i! Klart han var förbannad!
Krävs mycket ilska att strypa någon!
Hur kan man tcka synd om mördare? Blir mer och mer obehagligt detta!
Citera
2019-04-12, 22:56
Medlem
Citat:
Jag har jobbat som personlig assistent. med barn med väldigt svåra handikapp, som behöver matas med mixad mat, bajsas, all hjälp och inte ens kan prata göra sig förstådd! Finns hur många såna barn I Sverige, men inte fan mördas dem, deras föräldrar är otroligt kärleksfulla mot dem!

Dessutom passade Oskar på att slänga en känga till den som fick rättigheter till den uselt skrivna momssagan, som inte finns något värde i! Klart han var förbannad!
Det mördades ju två sjuka barn i Bjärred.
Det var ingen som fick rättigheter till momssagan.
Det krävs inte ilska för att strypa någon, men det kanske underlättar,
Det finns ingen som tycker synd om mördare, mer än ni som vill fria Hanna från hennes del av skulden.
Jag håller med om att försvaret av Hanna är obehagligt och fel mot offren.
Citera
2019-04-12, 22:56
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:

Ok, du vill gå in i oväsentligheter. Var nånstans tycker jag synd om föräldrarna? Tala inte med mig om svåra handikapp - du har inte en susning om vad jag sysslar med i min profession och vad jag gått igenom eller ens vad som finns i min omgivning. Nej, folk mördar inte sina barn pga sjukdom. Var i helvete har jag skrivit det någonstans att det skulle vara ok? Sluta nu lägga saker på mig (och andra) som inte är relevant överhuvudtaget.

Edit: Det finns ingen ilska i de här morden. De beslutade redan tidig höst 2017. 4-5 månader är en lång tid att hålla en ilska vid liv. Du är riktigt fel ute.
Senast redigerad av Flashig78 2019-04-12 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in