2019-04-12, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
Nu frågade jag om reglerna iofs. Vilka media menar du?
Bl.a. tidningar. Du får själva leta, jag för inte arkiv över vart jag finner allt.
Citera
2019-04-12, 19:23
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Han har bl.a. täckt över övervakningskameror, spridit information via ambassadens internet som varit förbjuden, varit fientlig mot Ecuador och ej betalt för sig. Allt har funnits att läsa i media.

Haha ja just det ja, det står i media så därför måste det vara sant
Citera
2019-04-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Annars så har ju även både ambassaden och Ecuadors regering sagt en massa.
Citera
2019-04-12, 19:28
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Kan också vara så att Lenin har satt omöjliga krav (för Assange) - så man tillslut fick argument för att kasta ut honom.
Senast redigerad av okok1 2019-04-12 kl. 19:30.
Citera
2019-04-12, 19:32
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Hur stort inflytande har premiärministern i England i en sådan här rättslig fråga? Går det hela upp på regeringsnivå eller är det en domstol som avgör frågan?

Tror knappast att Theresa May skulle försöka rädda Assange..

Jag tycker synd om killen..
Citera
2019-04-12, 19:44
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Bl.a. tidningar. Du får själva leta, jag för inte arkiv över vart jag finner allt.

Det jag har hittat är enbart ryktesspridning, och vidarebefordring av rykten, utan substans, ibland så dåligt utfört att man inser att det är ett led i en kampanj.

Betr. reglerna, så har många, däribland JAs juridiska ombud bett att få ta del av dem, gärna skriftligt, men det tycks inte finnas, annat än som flyktiga tweets, av allehanda (des?)informatörer.
Senast redigerad av probe53 2019-04-12 kl. 19:47.
Citera
2019-04-12, 19:49
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Det jag har hittat är enbart ryktesspridning, och vidarebefordring av rykten, utan substans, ibland så dåligt utfört att man inser att det är ett led i en kampanj.

Betr. reglerna, så har många, däribland JAs juridiska ombud bett att få ta del av dem, gärna skriftligt, men det tycks inte finnas, annat än som flyktiga tweets, av allehanda (des?)informatörer.

(1:20): https://www.youtube.com/watch?v=fuJC5hG92Vo
Citera
2019-04-12, 19:49
Medlem
Jan Myrdal har kommenterat.
Citera
2019-04-12, 19:50
Medlem
Citat:

Man kan väl enkelt säga att på ambassaden så är ambassadörens ord det som gäller.
Citera
2019-04-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Jan Myrdal har kommenterat.
Man trodde att Jan Myrdal stod långt till vänster men han har tydligen även starka åsikter om dem. Feminister gillar han uppenbarligen inte.
Citera
2019-04-12, 20:08
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Tror knappast att Theresa May skulle försöka rädda Assange..

Jag tycker synd om killen..

Tack vare att presidenten heter Trump kommer han iaf att få en någotsånär rättvis rättegång. tippar på tre år ute efter två.

Under NWObama hade han fått livstids försvinning på gitmo bay.
Citera
2019-04-12, 20:29
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Man kan väl enkelt säga att på ambassaden så är ambassadörens ord det som gäller.

Förmodar att det finns regler och lagar, såväl som hövlighet och hyfs på de flesta ambassader. Undrar fortfarande vilka reglerna är som skall ha brutits, samt var de är beskrivna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in