2019-04-12, 19:01
Avstängd
[quote=flashbackstasi|67296041]För helvete!!

Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Ska man vara vaken hela natten då eller?
Vår dotter har också haft sömnstörningar vilket gjort att när hon var yngre höll vi koll på detta genom att sova hos henne. Men jag förstår ändå inte problemet.. Personer med DD förstår otroligt bra vad man säger.
Jag hade ALDRIG tillåtit att ens barn får springa omkring mitt i natten med en replika av ett gevär en lördagsnatt..då är något otroligt FEL...
Senast redigerad av flashbackstasi 2019-04-12 kl. 19:02. Anledning: felstavat
Citera
2019-04-12, 19:04
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Var det flera som ringde o larmade? ska bli intressant. Pratade de bra svenska ex.?

En inringare, ett larm,
men som utgjordes av två personer som observerade. Dessa uppgavs vara rädda.
Citera
2019-04-12, 19:12
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Låter inte som någon tror på fällande dom för poliserna om man lyssnar på studio ett i P1. Ev fällande dom för han som var ansvarig för insatsen ( ej på plats ) åtalad för tjänstefel.
Blir det nån fällande dom så blir det en mindre ajabaja prick av nåt slag eftersom stackarn kan ju mista jobbet
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
I England kallas också beväpnad polis in om utgångspunkten är en person med vapen, dom hade fyllt honom med lika mkt bly där
Nej det hade de inte, försök inte dra ner dem till apnivån här. De har k-pist som understödsvapen, MP5 senast jag såg, dessa får bara de som genomgått träning använda, och det är inte bara skjutträning därborta utan konsekvenstänkande i att bly flyger omkring i tätbebott område (nåt svenska poliser har noll utav). Ringer nån om person med skjutvapen då kallas denne in att konfrontera medan övriga spärrar av omkring.

Citat:
Fö finns det exempel på engelska poliser som idag kanske levt om dom haft möjlighet att försvara sig.
Bullshit, typiskt narcissister att tycka andra borde anpassa sig och vägra själva ta lärdom.
Citat:
Jag är tom helt säker på att kulorna från ett vapen får samma skadeverkan även då den som håller i det har downs syndrom.
Det är visst den typen som försvarar de snart rikskända asen, typen som skulle säga samma ifall det gällde en ihjälskjuten en 7 åring med vattenpistol. Sverige skall inte bli Syrien.
Citera
2019-04-12, 19:17
Medlem
Hoppas man får lite svar på alla frågor.. Varför polisen lät såga ner träden som var fullständigt perforerade av kulregnet.. Haha
Citera
2019-04-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
En inringare, ett larm,
men som utgjordes av två personer som observerade. Dessa uppgavs vara rädda.
okej, tack. Ett par eller vänner då..frågan är varför de stirrade ut genom fönstret mitt i natten
Citera
2019-04-12, 19:25
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
okej, tack. Ett par eller vänner då..frågan är varför de stirrade ut genom fönstret mitt i natten

Dom benämndes som "förbipasserande" av åklagaren. Två yngre kvinnor.
Ledningscentralen ska ha haft telefonkontakt med dessa under hela förloppet, och då lär operatören styrt dessa förbipasserande till att fortsatt hålla sig i området, men i säkerhet.
Detta lär innebära en ganska lång framläggning/vittnesuppgift av just inringaren.

Innan någon går loss på det, kan jag även nämna att det ju uppgavs att fler personer träffat Eric strax innan, varav dessa verkar haft extremt svårt att ens på nära avstånd kunna se om det var ett riktigt vapen eller leksak som Eric bar runt på.
Citera
2019-04-12, 19:25
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
De andra 2 var kvinnor?

Nej, från expressen idag:

" Det är tidigare känt att fyra poliser har varit föremål för utredning. Förutom de tre poliser som var på plats har ett polisbefäl även ingått i förundersökningen.

Den kvinnliga polis som befann sig på plats i samband med skjutningen har under utredningens gång avförts från misstankar.

De övriga tre – samtliga män – har fortsatt varit aktuella. Det är de tre som åtalats. "
Citera
2019-04-12, 19:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av in-i-din-mun
Blir det nån fällande dom så blir det en mindre ajabaja prick av nåt slag eftersom stackarn kan ju mista jobbet
Nej det hade de inte, försök inte dra ner dem till apnivån här. De har k-pist som understödsvapen, MP5 senast jag såg, dessa får bara de som genomgått träning använda, och det är inte bara skjutträning därborta utan konsekvenstänkande i att bly flyger omkring i tätbebott område (nåt svenska poliser har noll utav). Ringer nån om person med skjutvapen då kallas denne in att konfrontera medan övriga spärrar av omkring.

Bullshit, typiskt narcissister att tycka andra borde anpassa sig och vägra själva ta lärdom.Det är visst den typen som försvarar de snart rikskända asen, typen som skulle säga samma ifall det gällde en ihjälskjuten en 7 åring med vattenpistol. Sverige skall inte bli Syrien.
..jag är ledsen, men du är helt fel ute..
Citera
2019-04-12, 19:31
Medlem
De inblandade poliserna har så vitt jag förstår fått tämligen engagerat stöd för sina insatser i vissa polisiära kretsar. Jag skulle vilja komma med ett förslag på hur de skulle kunna ge ännu tydligare uttryck för den typen av stöd.

Föreställ er en helt vanlig kortärmad tröja. På tröjans baksida sitter ett foto av Eric Torells ryggsida. På Torells rygg har två kulhål lagts till.

På tröjans framsida finns tryckt ett foto av Eric Torells ansikte. På ansiktet har ett vapensikte lagts till.

Under fotot återfinns texten: " Jag sköt Eric Torell! "

Genom en sådan tröja ger bäraren uttryck för en kollegial anda, "en för alla, alla för en" och uppfattningen att skyttarna inte står ensamma.

Budskapet är att "vi sköt alla Eric Torell", ett budskap vilket varje polis kan stå för genom att bära tröjan såväl på fritiden som i tjänsten. På det sättet kan även allmänheten få ta del av budskapet och ett starkare och mer tydligt uttryck för polisiär solidaritet har jag svårt att föreställa mig.
Citera
2019-04-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Du tycker inte att en polis borde kunna reagera mer rationellt än din väninna?
Exakt vad tycker du är rationellt när någon siktar på dig med vad som synes vara ett skjutvapen? Jag hade agerat på samma sätt som poliserna, med undantag av att samtliga mina skott hade träffat.
Citera
2019-04-12, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Han var inte 3 år.

Jodå. Det är ju precis som har betonats av både pressen och föräldrarna.
Citera
2019-04-12, 19:55
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.O.O...Goodwood
De inblandade poliserna har så vitt jag förstår fått tämligen engagerat stöd för sina insatser i vissa polisiära kretsar. Jag skulle vilja komma med ett förslag på hur de skulle kunna ge ännu tydligare uttryck för den typen av stöd.

Föreställ er en helt vanlig kortärmad tröja. På tröjans baksida sitter ett foto av Eric Torells ryggsida. På Torells rygg har två kulhål lagts till.

På tröjans framsida finns tryckt ett foto av Eric Torells ansikte. På ansiktet har ett vapensikte lagts till.

Under fotot återfinns texten: " Jag sköt Eric Torell! "

Genom en sådan tröja ger bäraren uttryck för en kollegial anda, "en för alla, alla för en" och uppfattningen att skyttarna inte står ensamma.

Budskapet är att "vi sköt alla Eric Torell", ett budskap vilket varje polis kan stå för genom att bära tröjan såväl på fritiden som i tjänsten. På det sättet kan även allmänheten få ta del av budskapet och ett starkare och mer tydligt uttryck för polisiär solidaritet har jag svårt att föreställa mig.
De behöver väl inga sådana skjortor för att åstadkomma den samstämmiga åsikten ? De håller redan på och gratulerar varandra inom icke offentliga väggar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in