2019-04-12, 18:13
Medlem
pc-load-letters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Är inte ens stämningsansökan offentlig????
Den är offentlig, det är bara att begära ut den från Stockholms tingsrätt om du är nyfiken på innehållet.
Citera
2019-04-12, 18:19
Medlem
Låter inte som någon tror på fällande dom för poliserna om man lyssnar på studio ett i P1. Ev fällande dom för han som var ansvarig för insatsen ( ej på plats ) åtalad för tjänstefel.
Citera
2019-04-12, 18:21
Medlem
Undrar hur det korkade fanskapet som ringde polisen från första början känner sig.
Citera
2019-04-12, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av in-i-din-mun
Vilket syftar du på nu ? Lemlästningen av Eric eller Malexander ?Vem bryr sig vad du hyser för förhoppningar din mussolini-rövkyssare jag respekterar Brittiska polisen, de har inte dödliga vapen som regel och folk där kan förlita sig på att de inte har att göra med uniformskyddat koskit som bara väntar på anledning.

Det landet har man mycket att lära sig av här.

Nej jag syftar på vad som är ett påbörjat eller överhängande brottsligt angrepp, gratulerar till att du inte begripit att ett fordonstopp utav polisen inte är det, men att rikta ett vapen mot någon däremot är det.

I England kallas också beväpnad polis in om utgångspunkten är en person med vapen, dom hade fyllt honom med lika mkt bly där således

Fö finns det exempel på engelska poliser som idag kanske levt om dom haft möjlighet att försvara sig.

Men det förvånar mig ju inte att kretiner som du tycker det är viktigare att ni skall kunna spatsera runt med era leksaksvapen på stan
Citera
2019-04-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej jag syftar på vad som är ett påbörjat eller överhängande brottsligt angrepp, gratulerar till att du inte begripit att ett fordonstopp utav polisen inte är det, men att rikta ett vapen mot någon däremot är det.

I England kallas också beväpnad polis in om utgångspunkten är en person med vapen, dom hade fyllt honom med lika mkt bly där således

Fö finns det exempel på engelska poliser som idag kanske levt om dom haft möjlighet att försvara sig.

Men det förvånar mig ju inte att kretiner som du tycker det är viktigare att ni skall kunna spatsera runt med era leksaksvapen på stan

aFvRenOndskA hänger du här också? ;-)
Citera
2019-04-12, 18:35
Avstängd
Att man låter en persom med Downs syndrom vistas ute 03.30 oå natten säger allt!!
Och enl.grannar är inte detta 5:de gången..
Poliserna får en order att åka till platsen p.g.av att det pågår ett brott på adressen.
Hade förälsrarna haft koll på sitt barn hade detta aldrig hänt.
Morsan som babblar i media har jag (tyvärr) inte mycket för..
Tragiskt för Eric, som fick betala för föräldrarnas otroligt dåliga koll..
Citera
2019-04-12, 18:40
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis67
Kollade precis på Åklagarens presskonferens.
Poliskvinnan O stod på 15,2m avstånd och avlossade 12 skott.

På hans Overhead fanns en markering P som var inaktiv i skottlossningen. Den polisen var 7,2 meter ifrån..

Det var ingen poliskvinna utan en polisman
Citera
2019-04-12, 18:43
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Det var ingen poliskvinna utan en polisman

De andra 2 var kvinnor?
Citera
2019-04-12, 18:43
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Låter inte som någon tror på fällande dom för poliserna om man lyssnar på studio ett i P1. Ev fällande dom för han som var ansvarig för insatsen ( ej på plats ) åtalad för tjänstefel.

Det är lite min gissning också.
Nu framgick inte mkt detaljer i PKn idag, men jag fick känslan av att det finns flertalet besvärande kring just PICens roll i detta ärende, och det är udda.
Dessutom meddelade åklagaren att denna PIC även nu blir åtalad på tjänstefel i ett helt annat tidigare fall, där han tydligen ska ha brustit i medverkan gentemot målsägande.
PIC på en insats, blir inte vem som helst. Det är rutinerade inspektörer, så detta är lite konstigt i min fattning.
Citera
2019-04-12, 18:45
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Att man låter en persom med Downs syndrom vistas ute 03.30 oå natten säger allt!!
Och enl.grannar är inte detta 5:de gången..
Poliserna får en order att åka till platsen p.g.av att det pågår ett brott på adressen.
Hade förälsrarna haft koll på sitt barn hade detta aldrig hänt.
Morsan som babblar i media har jag (tyvärr) inte mycket för..
Tragiskt för Eric, som fick betala för föräldrarnas otroligt dåliga koll..

Hade polisen som pappan träffade på pappan som letade efter sin son som försvunnit just i närheten ställt några enkla frågor så hade det aldrig hänt.Det påpekade åklagaren

Sen vill jag säga som mamma till en utvecklingsstörd rymmare (som då var liten) att det är nästan totalt omöjligt att hindra rymningar..För man får inte hålla barn fångna
Citera
2019-04-12, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
aFvRenOndskA hänger du här också? ;-)

Jajamen, jag är såpass knäpp att jag anser att man faktiskt får försvara sig, även mot en gärningsman som har downs syndrom

Jag är tom helt säker på att kulorna från ett vapen får samma skadeverkan även då den som håller i det har downs syndrom.

Fråga mig inte varför, det är bara min övertygelse...
Citera
2019-04-12, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Hade polisen som pappan träffade på pappan som letade efter sin son som försvunnit just i närheten ställt några enkla frågor så hade det aldrig hänt.Det påpekade åklagaren

Sen vill jag säga som mamma till en utvecklingsstörd rymmare (som då var liten) att det är nästan totalt omöjligt att hindra rymningar..För man får inte hålla barn fångna

Skitsnack, köp ett extralås till "skydd för inbrottstjuvar".

Larm och gps i skorna går idag att ordna för en relativt billig peng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in