Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Till skillnad från henne röstar jag emot en politik som leder till fler våldtäkter. Jag tar mitt ansvar men hon tar inte sitt.
Du låter som Trump, alla mexikaner är våldtäktsmän.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
En överhängande majoritet av alla kvinnor röstar på partier som har en politik som importerar våldtäktsmän, då är det alltså okej att slå fast att kvinnor inte tar våldtäkter på särskilt stort allvar.
Menar du verkligen på fullt allvar att du tror våldtäkter har något med politik att göra? Våldtäkter är maktdemonstrationer oavsett var du kommer från. Bara för att en politiker uttalar sig om terrorn betyder inte att begreppet i sig på något sätt är politiskt. Allt som handlar om våld och övergrepp börjar i hemmen, när du är inte ens lärt dig prata, de värderingar du växer upp med, vad du ser och vad du hör.
Där har alla ett kollektivt ansvar, att skapa något bra. Det är ju underförstått och ganska väldokumenterat idag att våldtäkter om något används som maktmedel, i krig, vid konflikter av de mest skilda slag, Hollywoodproducenter, tv-kändisar, random män var som helst. Män använder våldtäkter som maktmedel, globalt, oavsett din take på det hela.
Så då faller alla dina politiska argument snabbt platt till marken.
Inte så jävla konstigt att kvinnor är oroliga och rädda.
.