2019-04-12, 09:28
Medlem
Drama-Llamas avatar
I en fåfäng pedagogisk förhoppning tänkte jag att man kunde åskådliggöra detta oerhört kontroversiella resonemang genom att vända på det och säga:
Alla kvinnor är potentiella våldtäktsoffer.

Det betyder inte att alla kvinnor är våldtäktsoffer, men att de skulle kunna bli det. Känns det lika provocerande?
Citera
2019-04-12, 09:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
I en fåfäng pedagogisk förhoppning tänkte jag att man kunde åskådliggöra detta oerhört kontroversiella resonemang genom att vända på det och säga:

Det betyder inte att alla kvinnor är våldtäktsoffer, men att de skulle kunna bli det. Känns det lika provocerande?

Detsamma gäller även män.
Citera
2019-04-12, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Har hon rätt? Kan alla män anses vara våldtäktsmän och har alla män ett kollektivt ansvar för alla våldtäkter??

Vidare säger hon:

http://www.friatider.se/linda-snecker-v-vi-f-ruts-tter-att-alla-m-n-r-v-ldt-ktsm-n

men varför importerar vi då ännu fler män från främmande kulturer?

varför inte satsa på kvinnor och barn istället?

""Abnorma antalet unga män ett problem för Sverige"
DebattSverige har för närvarande en uppseendeväckande skev könsfördelning, särskilt i åldersspannet 15 – 19 år, något som har accelererat kraftigt genom det senaste årets mottagande av ensamkommande barn och ungdomar. "

". Den extremt stora migrationen till Sverige 2015, där 71 procent var av manligt kön, har ökat dessa obalanser i könsfördelningen."

https://www.gp.se/debatt/abnorma-antalet-unga-m%C3%A4n-ett-problem-f%C3%B6r-sverige-1.15076

"Många av migranterna anser till exempel att kvinnans jämställdhet har gått för långt i Sverige."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7197722

Citera
2019-04-12, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du får bestämma dig, antingen tycker du generaliseringar är helt okej eller så tycker du inte det. Oavsett vad du väljer så faller argumentationen som jag visat.

Nej, generaliseringar är inte antingen okej eller inte.

Generaliseringar kan accepteras på basis av att det föreligger en överhängande majoritet och att det man generaliserar om har en hög träffsäkerhet. Det är på den grunden en generalisering är antingen okej eller inte.

En generalisering kan alltså vara helt okej, medans en annan är helt förkastlig.
Citera
2019-04-12, 09:38
Avslutad
Jag är Man och föddes till Man

För mig och väldigt många Män är det fullständigt oförståeligt att kunna få erektion och genomföra ett övergrepp på någon annan om denna människa inte vill eller inte njuter.
För det är inget som så fall har med sexualitet att göra.
Våldtäkter används flitigt i krig att förnedra fiender eller det folk en okupationsstyrka besitter.
Visst har många Män som våltagit gjort det förut, jag sammanliknar barnövergripare, seriemördare och våldtäktsmän med varandra, oftast obotligt, enligt modern forskning.

Tyvärr är det så att ni blåögda kvinnor och föräldrar som är svenskar inte fattat de stora kulturella skillnader som vi har med andra konservativa manskulturer, det gör det svårt att ni på egen hand ska ställning till problemet när de auktoritära styrande myndigheter och "kultur elit" vill stämpla er direkt i facket för rasister och även nazister så fort ämnet om kulturkrock yttras i det offentliga rummet.

Två miljoner troligen våldtäksbenägna män i ett land på tio miljoner gör förstås en helvetes massa skada.
I dom flesta av dessa kulturer är det inte våldtäkt utan männens rätt eftersom kvinnan i praktiken inte har rättigheter.
Det finns svenska män som våldtar också, sker oftast då i hemmen bakom stängda dörrar.
En våldtäkt är att betrakta som ett mord även om det är ett själsligt mord och kvarlevorna och spillrorna får leva vidare.
Jag skulle inte förvåna mig om en av fem etniskt svenska män var kapabla till våldtäkt av både andra män/pojkar och kvinnor/flickor.
Har ni tänkt på vad vi släppt in i vårt en gång trygga land?
Har ni tänkt på att det är en stor skillnad på en profet som är uttalad pedofil/barnövergripare och en som gjorde revolt mot den då korrupta religiösa statsmakten i Jerusalem.
För den senare bygger hela vårt regelverk medans den första alltid varit fiender till vår tro och etik oavsett om du är feminist ateist eller nyliberal.
Citera
2019-04-12, 09:38
Medlem
Nej, hon är agent.. Är hennens pappa våldtäktsman? bror?? Nej jag tror det handlar om hjärntvätt... Nu ska alla kvinnor indoktrineras med att alla(vita) män är våldtäktsmän.. samtidigt som de hjärntvättas att välja brunt framför vitt allla dagar i veckan.. det är bara ett ytterliggare sätt att först och främst splittra folket, sen att förinta.. genom att vita kvinnor väljer grått,svart och brunt och därmed selekterar bort vitt som försvinner för all framtid.. KVINNOR låt er inte luras!!! Vita män och kvinnor måste hålla ihop och kämpa EMOT befolkningsutbytes-agendan... HORUNGAR jobbar för fullt för att vi ska splittras mellan könen, de vändertill och med våra barn emot oss... låt inte demonerna vinna..
Citera
2019-04-12, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
men varför importerar vi då ännu fler män från främmande kulturer?

varför inte satsa på kvinnor och barn istället?

""Abnorma antalet unga män ett problem för Sverige"
DebattSverige har för närvarande en uppseendeväckande skev könsfördelning, särskilt i åldersspannet 15 – 19 år, något som har accelererat kraftigt genom det senaste årets mottagande av ensamkommande barn och ungdomar. "

". Den extremt stora migrationen till Sverige 2015, där 71 procent var av manligt kön, har ökat dessa obalanser i könsfördelningen."

https://www.gp.se/debatt/abnorma-antalet-unga-m%C3%A4n-ett-problem-f%C3%B6r-sverige-1.15076

"Många av migranterna anser till exempel att kvinnans jämställdhet har gått för långt i Sverige."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7197722

Därför att det är DE här männen som de vill att vi vita kvinnor ska reproducera oss med, även om det är DE som är de VERKLIGA (ÄCKLIGA) våldtäktsmännen
Citera
2019-04-12, 09:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjuna5
Nej, generaliseringar är inte antingen okej eller inte.

Generaliseringar kan accepteras på basis av att det föreligger en överhängande majoritet och att det man generaliserar om har en hög träffsäkerhet. Det är på den grunden en generalisering är antingen okej eller inte.

En generalisering kan alltså vara helt okej, medans en annan är helt förkastlig.

En överhängande majoritet av alla kvinnor röstar på partier som har en politik som importerar våldtäktsmän, då är det alltså okej att slå fast att kvinnor inte tar våldtäkter på särskilt stort allvar.
Citera
2019-04-12, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Visst jag köper hennes logik. Kan jag då få använda samma logik och applicera det på muslimer? att alla muslimer har kollektivt ansvar för alla terrordåd?

Snälla fråga ludret, kul att se henne gå i taket och skrika rasist!! i Sverige kör vi med dubbla måttstockar och allas olika värde förstår du..
Citera
2019-04-12, 09:45
Medlem
Citat:
En överhängande majoritet av alla kvinnor röstar på partier som har en politik som importerar våldtäktsmän, då är det alltså okej att slå fast att kvinnor inte tar våldtäkter på särskilt stort allvar.

Du ser det är precis det här de vill... att vi ska skylla på varandra och till sist börja hata varandra ... då har de vunnit! Vi måste hålla ihop vi Europeer,kvinnor och män, för att vi ska kunna vända på skutan!
Citera
2019-04-12, 09:56
Medlem
Citat:

Ja, där kan jag förvisso hålla med dig. Om män nu utgör ett så stort hot mot kvinnan, varför vill de då ta in fler?
Citera
2019-04-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama

Ja, men du har fel. Linda Snecker (V) säger att de förutsätter att alla män är våldtäktsmän. Det är inte samma sak som potentiell våldtäktsman.

Potentiell = Det finns eventuellt förutsättning för (nästan vad som helst)

Förutsättning = Byggt på de mest rimliga antagandet (i det här fallet att hon antar att varje man är våldtäktsman)

Potentiellt kan man vara nästan vad som helst, men det finns bara förutsättningar för X.

Det är alltså extremt nedlåtande att säga att man förutsätter att alla män är våldtäktsmän. Jag tror inte ens det är lagligt, man kan nog bli dömd för hets mot folkgrupp eller grovt förtal genom att uttala sig så.
Senast redigerad av anjuna5 2019-04-12 kl. 10:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in