Vilket läger man än tillhör i denna tråd, torde man vara rätt klar över att fadern O i familjen sannolikt var den som hade den mycket ovanliga extraordinära förmågan att kunna strypa och kväva ihjäl andra människor.
En mycket ovanlig förmåga.
Han har gjort med H och därför med största sannolikhet även på likartat sätt mördat barnen.
Det är inte var och en av oss förunnat att vara kapabel att handgripligen mörda på detta sätt. Ytterst få individer klarar det. Att skjuta någon eller hälla gift i ett glas klarar många - men inte inte att strypa och kväva ihjäl andra människor.
För det fodras en hel del ”specialkopplingar” psyke och känsloliv.
Att O kunde strypa ihjäl H vet vi. Men sannolikheten att kvinnan H
också skulle vara en sådan apart individ att hon skulle kunnat mörda sina barn på detta sätt är nästintill försumbar.
I backspegel framstår ”momsängelen från Lund” som en mycket obehaglig individ med ett extremt, tidigare dolt våldskapital och unik förmåga till att handgripliga mörda - sannolikt i tre fall.
Man kan psykologisera hur mycket som helst kring föräldrarna eventuella gemensamma väg mot katastrofen, men den hade nog aldrig inträffat utan Oskars underliggande dolda våldskapital och därmed underliggande störning. Han måste helt enkelt kunnat frambringa enormt adrenalinpåslåg, ilska ich möjligen hat för detta.
Precis som vid andra massmord dvs minst tre mördade personer vid ett och samma tillfälle - skjutningen i Las Vegas, Drottningatan, skolattentatet av A Lundin eller skolskjutningar i USA - har
en enskild individs förmåga att utöva grovt våld varit helt avgörande för att det kunde ske.
Eftersom det är extremt att en tidigare ostraffad, enligt polisen uppgivet inte psykiskt sjuk individ plötsligt begår massmord - utan att det framkommer någon ens närliggande begripligt uppgiven reell orsak till varför just då - är det rimligt att man noga utreder och analyserar varför det hände.
Breivik har analyserats liksom Madsens sexualsadism, så även de suiciderade massmördarna i LAS Vegas och A Lundin. Därför bör man även i Bjärredsfallet helt enkelt dels klargöra vem som handgripligen bar på detta våldskapital samt analysera vilka tidigare tecken och vilken typ av störning denne person kan ha haft.
En massmördare ska helt enkelt inte komma undan postumt ansvar för sina handgripliga mord.
Det är den minsta upprättelse man kan önska för offren.
Oavsett dennes släktskap med mordiffren, dennes position i samhället eller vilka inflytelserika släktingar vederbörande kan ha.
OT: såg just vilken missmasch det blev i solen i tidigare inlägg

. Tänk ändå vilket hat det mesta jag skriver väcker hos några i denna tråd - att ni orkar hata så mycket

. Ja jag jobbar och sliter en stor del av min tid - nu har jag semester och umgås med anhöriga och vänner. Men får hat och skit för allt.
Tagga ner - man behöver inte hela tiden hata och vara elak - det ger fula rynkor, neddragna mungipor och gråa hår.
Vi lever i ett av väldens bästa länder (med skitväder) men njut av friheten.
Till meggechery jag har inte en droppe Iransk härkomst.