2019-04-11, 20:31
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Mycket, mycket illa nog! -om så skulle vara fallet, jag håller med!

Nu vet vi iofs inte hur mycket våld som kroppen hade utsatts för; åkl Åsa Hiding använde väl inte ordet "övervåld", utan hon sa väl bara att typ "kroppen utsatts för kraftigt våld"?
Rätta mig om jag har fel, men ordet "övervåld" har väl planterats här i tråden?
Det stämmer, åklagaren har nog bara sagt "kraftigt våld", och det är graden av våld som jag har snöat in på. Om det är av liknande dignitet som i Vivalla-fallet så känns det som det krävs minst droger av något slag, eller en bakgrund liknande IS-återvändarnas för att kunna göra något sådant. Inget man gör i bara hastigt vredesmod, det krävs betydligt "tyngre grejer" i bagaget i så fall.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-04-11 kl. 20:39.
Citera
2019-04-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det stämmer, åklagaren har nog bara sagt "kraftigt våld", och det är graden av våld som jag har snöat in på. Om det är av liknande dignitet som i Vivalla-fallet så känns det som det krävs minst droger av något slag, eller en bakgrund liknande IS-återvändarnas för att kunna göra något sådant. Inget man gör i hastigt vredesmod, det krävs betydligt "tyngre grejer" i bagaget i så fall.

Mrn vad är då kraftigt våld?
En dask på stjärten?
En örfil?
Eller har man gått bananas på kroppen?
Kraftigt våld är just kraftigt, inte något mellanting eller så.
Tror EGT är nära sanningen när hen "spånade" över ett basebollträ.
Det fanns märken även på planket som tydligen har samband med mordet.
GM har nog använt basebollträet och slagit henne sönder och samman.
Vänt på henne till magen då han inte stog ut att se henne död.
Sen tror jag GM lockade ut henne antingen för att 1. Hjälpa henne att sätta upp en cache till sonen eller 2. Hota att förstöra cachen om hon inte kom ut till planket.
Det är vad jag tror.
Citera
2019-04-11, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror tyvärr jag är skyldig till den planteringen ang. övervåld och närstående.
Du var på mig redan då att kraftigt våld inte nödvändigtvis är detsamma som övevåld, vilket du har rätt i.
*puh!*
Det där gladde mig, eftersom jag helt glömt av det.
Det betyder att jag inte är fullt så långsint som jag många gånger oroar mig för att vara.

OnT: Just övervåld, besinngslöst våld, mord i raseri, mängder med knivhugg (enl exemplet som skribenten Snor-Johan nyss lämnade), kan säkert många gånger ha utförts av nån närstående, men jag tänker samtidigt på hur kvinnliga prostituerade många gånger har utsatts för oerhört våld. Det är väl då bland lättkränkta män med allvarliga personlighetsstörningar vi hittar dessa gärningsmän, eller vad säger du?

Om vi lämnar prostituerade som utsatts för övervåld, ser du nånting som tyder på att nån av de vuxna vi diskuterat här i tråden, skulle vara "explosiv"?
Citera
2019-04-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
En dask på stjärten?
En örfil?
Sen tror jag GM lockade ut henne antingen för att 1. Hjälpa henne att sätta upp en cache till sonen eller 2. Hota att förstöra cachen om hon inte kom ut till planket.
Det är vad jag tror.

Var det JM som sett märkena på planket? Hur kan vi få veta om de uppstod mordnatten?
Citera
2019-04-11, 20:56
Medlem
Citat:
En dask på stjärten?
En örfil?
Det är vad jag tror.
Ursäkta om jag klampar in, men det där med märken på planket var väl nåt som JokerMannen förde in i tråden? Det behöver inte med automatik betyda att det måste vara en felaktighet, bara att vi kanske skall vara [käll-]kritiska till uppgiften.

Edit: Ser att VigosRos redan strax innan tog upp att det var JM som "funnit" märkena på planket.
Senast redigerad av Carinah78 2019-04-11 kl. 21:20.
Citera
2019-04-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Var det JM som sett märkena på planket? Hur kan vi få veta om de uppstod mordnatten?

Ja, JM hade varit på mordplatsen med kollega och även träffat åklagare.
Förmodligen har dessa repor tillkommit vid mordet av något tillhygge.
Ja nu vill jag se FUP.
Även MV skrev något intressant om MGM, typ något om när anhöriga får veta om något... så kommer de bli väldigt förvånade.
Detta uttalande har förföljt mig och jag undrar vad det är MGM har kunnat dölja så bra. Kan det Ha med bisexualitet att göra och att han har ett förhållande med JG?
Kan LW kommit på dem i skogen?
Citera
2019-04-11, 21:06
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Kreti & pleti som du nämner, har jag förstått det rätt att det kommer från
postaren landbandys inlägg tidigare, och alltså syftar på en person
från det klientel LW jobbade med?

Av vad du skriver så förstår jag att du känner till de kandidater som nämnts
i tråden - vilka är en hel del. Jag menar givetvis inte att du ska outa dig själv,
men kan du med säkerhet säga/avgöra trots att ingen, som du skriver, verkar
ha någon våldshistorilk bakom sig, bedöma hur någon av dessa skulle reagera
i skarpt läge? Inte alla - men många - mördare har våldshistorik i bagaget.

Vet du eller tror du att inte någon av dessa kan i en pressad situation/ t ex
känsla av att bli ratad /tappad kontroll /obesvarade känslor/ hot om att bli avslöjad av
känsliga uppgifter osv - inte har kunnat ta till ett sådant grovt våld som orsakar LW:s död?

Tänker du då på "det onämnbara/förbjudna" alternativet som tagits upp
några gånger i tråden?

Vad jag förstår så tror du inte alls på att den MGM SD är GM? Får jag fråga
om du har några andra teorier än "kreti & pleti" - teorin?
Det stämmer, det var landbandys inlägg i kombination med inlägget som Draifos skrev om Vivalla-fallet som ledde mig in i "kreti & pleti" tankebanorna.

Ja lite på "det onämnbara/förbjudna" tänkte jag nog på, har inte fått klart för mig om alibit verkligen är "rock solid", som min namne sa i en känd TV-deckare

Nej, jag kan inte gå i god för alla kandidater som nämnts i tråden, jag "känner" dem endast via tråden.
Citera
2019-04-11, 21:15
Medlem
Citat:
Ja nu vill jag se FUP.
Även MV skrev något intressant om MGM, typ något om när anhöriga får veta om något... så kommer de bli väldigt förvånade.
Detta uttalande har förföljt mig och jag undrar vad det är MGM har kunnat dölja så bra. Kan det Ha med bisexualitet att göra och att han har ett förhållande med JG?

Möjligen kan utredarna ha vetskap om att ev. märken passar ihop med mordvapen? Om uppgiften skulle ha kommit från trovärdigt håll, vilket jag är lite tveksam till.

MVs uttalande, enligt mina antenner, handlar om något annat än läggning.
Citera
2019-04-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det stämmer, det var landbandys inlägg i kombination med inlägget som Draifos skrev om Vivalla-fallet som ledde mig in i "kreti & pleti" tankebanorna.

Ja lite på "det onämnbara/förbjudna" tänkte jag nog på, har inte fått klart för mig om alibit verkligen är "rock solid", som min namne sa i en känd TV-deckare

Nej, jag kan inte gå i god för alla kandidater som nämnts i tråden, jag "känner" dem endast via tråden.

Tack så mycket för dina svar, det uppskattas!
Citera
2019-04-11, 22:05
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ja nu vill jag se FUP.

Oj, det har gått mig förbi. Vilket MV:inlägg var det du tänkte på då?
Citera
2019-04-11, 22:22
Medlem
Är det detta inlägg av Moralensväktare som du Medimera
kanske syftar på - att det kommer att komma som en chock för närmaste
anhöriga, osv?

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Vägen till fälld för gärningsmannen är mycket kort, det finns otaliga misstag som denna har gjort i hopp om att vara smart och tro sig kunna lura polisen. Men eftersom det inte gick vägen så kommer pusslet falla på plats bara man får ihop dom avgörande bitarna. Då kommer det som en chock för närmaste anhöriga som inte kunde lämna några avvikande uppgifter i polisförhör. Men polisen visste redan vid förhören att man inte berätta hela sanningen utan att lämna ut några avgörande bevis utan det kommer användas när man plockar in gärningsmannen nästa gång och då blir det avgörande för tingsrätten.
Citat:
Ja nu vill jag se FUP.
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Oj, det har gått mig förbi. Vilket MV:inlägg var det du tänkte på då?
Citera
2019-04-11, 22:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ofta lägger nämligen inte åklagaren alla kort på bordet vid förhandlingen, då det ofta finns känsligt utredningsmaterial som hen inte vill ska komma till den misstänktes kännedom.
Citat:
Är ni inne på möjligheten att även SD skulle kunna höja lite på ögonbrynen om han fick läsa de delar av Åsa Hidings förundersökning som berör honom själv?
Senast redigerad av Draifos 2019-04-11 kl. 22:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in