Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-04-10, 18:20
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
okidoki, tack ska prova. Kör med windows 7!

Första windows troubleshooter fick fram att uppdateringar inte hade kunnat installeras. Just nu scannar jag datan som du skrev också (sfc)

Har scannat systemet nu också, och fick fram "inga integritetsbrott har hittats"

Kör detta script - https://www.tenforums.com/tutorials/24742-reset-windows-update-windows-10-a.html

Starta sedan om datorn 2ggr.
Prova sedan att uppdatera.
Citera
2019-04-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kör detta script - https://www.tenforums.com/tutorials/24742-reset-windows-update-windows-10-a.html

Starta sedan om datorn 2ggr.
Prova sedan att uppdatera.
Okidoki tack för hjälpen! När du menar uppdatera så menar du den gula ”starta om” rutan? Att ja ska starta pm datan igen när den kommit? För den kom fram nu när jag startat om datan 2 gånger

Edit, verkar inte som de har hjälpt då jag nyss fick upp en till sån starta om datan rutan efter tredje gången som jag startat om datan efter scriptet :P
Senast redigerad av Mansory 2019-04-11 kl. 16:11.
Citera
2019-04-11, 16:25
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Okidoki tack för hjälpen! När du menar uppdatera så menar du den gula ”starta om” rutan? Att ja ska starta pm datan igen när den kommit? För den kom fram nu när jag startat om datan 2 gånger

Edit, verkar inte som de har hjälpt då jag nyss fick upp en till sån starta om datan rutan efter tredje gången som jag startat om datan efter scriptet :P

Jag tolkade ditt problem som att datorn inte uppdaterar sig som den ska.
Efter kört script så startar man om datorn 2ggr och då bör W.update sedan fungera som det ska. Därav - "prova att uppdatera".

Har du senaste versionen av W7? D.v.s de senaste uppdateringarna installerade.

Om den uppdaterar som den ska men om det bara är rutan som är problemet så kan nog Google ge en lösning.
Citera
2019-04-11, 22:40
Medlem
Citat:
Jag tolkade ditt problem som att datorn inte uppdaterar sig som den ska.
Efter kört script så startar man om datorn 2ggr och då bör W.update sedan fungera som det ska. Därav - "prova att uppdatera".

Har du senaste versionen av W7? D.v.s de senaste uppdateringarna installerade.

Om den uppdaterar som den ska men om det bara är rutan som är problemet så kan nog Google ge en lösning.

När jag kollar uppdateringshiatorik så är det en hel del som har status ”misslyckades” så ja vågar inte påstå att den uppdaterar sig som den ska.
Citera
2019-04-11, 23:08
Medlem
1FFs avatar
Citat:
När jag kollar uppdateringshiatorik så är det en hel del som har status ”misslyckades” så ja vågar inte påstå att den uppdaterar sig som den ska.

Ok. Men du har kört scriptet och gjort enligt anvisat men W.update fungerar ändå inte som det ska?.
Citera
2019-04-12, 10:02
Medlem
Citat:
Ok. Men du har kört scriptet och gjort enligt anvisat men W.update fungerar ändå inte som det ska?.
aa körde scriptet, först funka de inte men de va för jag inte körde som admin, sen stod de att de hade gått igenom. Och då starta jag om datan två gånger först. Efter det en tredje gång eftersom en sådan ruta dök upp. Btw så va de scriptet för win 10 men längre ner i kommentarer fanns ett för win 7 :P Så ja tog de scriptet istället.
Citera
2019-04-12, 16:07
Medlem
1FFs avatar
Citat:
aa körde scriptet, först funka de inte men de va för jag inte körde som admin, sen stod de att de hade gått igenom. Och då starta jag om datan två gånger först. Efter det en tredje gång eftersom en sådan ruta dök upp. Btw så va de scriptet för win 10 men längre ner i kommentarer fanns ett för win 7 :P Så ja tog de scriptet istället.

W7 hade ju ett uppdateringsproblem kommer jag ihåg som krävde att man manuellt behövde ladda ner och installera några uppdateringar som löste det problemet. Det kanske är ditt problem.

Info - https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/windows-7-update-problems-read-this-first/28147a5f-b0b0-480b-bed9-834a2da7a375

Annars så är nog en "refresh" installation av W7, som sparar filer och program, ett alternativ - https://www.pcgamer.com/how-to-repair-a-faulty-windows-installation-without-reformatting/
Citera
2019-04-12, 16:37
Medlem
Citat:
W7 hade ju ett uppdateringsproblem kommer jag ihåg som krävde att man manuellt behövde ladda ner och installera några uppdateringar som löste det problemet. Det kanske är ditt problem.

Info - https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/windows-7-update-problems-read-this-first/28147a5f-b0b0-480b-bed9-834a2da7a375

Annars så är nog en "refresh" installation av W7, som sparar filer och program, ett alternativ - https://www.pcgamer.com/how-to-repair-a-faulty-windows-installation-without-reformatting/
tack för tipsen! SkA testa göra som den översta länken säger. En omformatering känns lite för meckigt för mig :P
Citera
2019-04-12, 16:47
Medlem
1FFs avatar
Citat:
tack för tipsen! SkA testa göra som den översta länken säger. En omformatering känns lite för meckigt för mig :P

Det är just det de inte är frågan om. Läs artikeln så förstår du.

Men gör en backup av systemet innan du börjar.
Citera
2019-06-10, 22:00
Medlem
Nihennas avatar
Finns det något ställe där man kan ladda ner stora windows-uppdateringar på sticka och installera därifrån?

Försökt installera en uppdatering i flera timmar nu >.<

Först klagar den på att jag inte har 8GB fritt utrymme, så jag rensar lite. Sen klagar en på att jag inte har 11GB på en extern enhet, som en sticka, så jag sticker i den i datorn. Sen klagar den på att hårdvaran inte klarar av uppdateringen, och då står det online att man ska ta bort USB-stickan, och då börjar det om från 1 igen

Behöver den senaste versionen så att jag kommer åt Xbox Game pass-betan.
Citera
2019-06-11, 00:21
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Finns det något ställe där man kan ladda ner stora windows-uppdateringar på sticka och installera därifrån?

Försökt installera en uppdatering i flera timmar nu >.<

Först klagar den på att jag inte har 8GB fritt utrymme, så jag rensar lite. Sen klagar en på att jag inte har 11GB på en extern enhet, som en sticka, så jag sticker i den i datorn. Sen klagar den på att hårdvaran inte klarar av uppdateringen, och då står det online att man ska ta bort USB-stickan, och då börjar det om från 1 igen

Behöver den senaste versionen så att jag kommer åt Xbox Game pass-betan.

Ja det gör det.

Vilken uppdatering gäller det?
Vilket Os har du, 10:an antar jag?
Hur mycket fritt utrymme har du? M.a.o, vilket är problemet där, egentligen.
Utveckla det där med externa enheten.
Klarar datorn kraven?
Citera
2019-06-11, 06:46
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ja det gör det.

Vilken uppdatering gäller det?
Vilket Os har du, 10:an antar jag?
Hur mycket fritt utrymme har du? M.a.o, vilket är problemet där, egentligen.
Utveckla det där med externa enheten.
Klarar datorn kraven?
Ska kolla det mer exakt ikväll när jag är hemma igen.

Fritt utrymme så här jag nätt och jämt 8 GB.
När den gör den där kollen om allt ser bra ut så gnäller den även på att den vill ha en extern källa på 11GB utrymme.

Den klarar av kraven så vitt jag ser. Det är under själva installationen något går vajsing bara.

Återkommer ikväll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in