2019-04-11, 23:15
Medlem
pc-load-letters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boosheid
Jag begriper det inte. Dom har väl varit en vanlig stjärna från början, så varför har sådana enorma mängder materia fallit in i dom?

Svarta hål är giriga, ge dom ett finger och dom tar hela handen

Nej, men jag är bara en glad amatör dock efter att ha tittat på M87 så skulle jag tro att den galaxen har krockat med andra galaxer både en eller kanske två gånger tidigare för att se ut som den gör nu. Högst troligen har varje galax ett supermassivt svart hål i centrum och har då flera supermassiva svarta hål krockat med varandra under årmiljardernas gång så är det inte otroligt att slutresultaten i bland kan bli sådana här bjässar.
Citera
2019-04-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Matten stämmer!!! Fattar ni vad detta betyder?!?! Vi kan nu basera alla teorier vi någonsin kommer kunna hitta på, på matte. Och ha rätt!! This is the turning point.

Så vad kommer bli nästa häpnadsväckande upptäckt? Vi är inte ensamma här ute. Entropin har väll sett till det och svaret hur vi ska göra har vi väll vetat länge.. törs vi gå in nästa fas är frågan eller kommer ångesten eller rädslan begränsa vårt tänkande på vad som fan händer i nuet och framåt nu när man har gått ut till de stora massorna med budskapet, vetenskapen har haft rätt hela tiden. vårt rationella tänkande begränsar oss för mycket för att se verkligheten som den är och är detta slutet på den 60.000 års eran människan har utvecklats genom en symbios i tänkandet mellan vetenskap, konst och relgion. Allt har bara varit matematik fram tills idag. Vad gör vi?
Citera
2019-04-11, 23:32
Medlem
Browndawgs avatar
Kom precis på att bilden av den är ju som den såg ut för 55 miljoner år sedan. Hiskeligt! Tänk. 55 miljoner år.
Citera
2019-04-12, 00:55
Medlem
MeanMEs avatar
Hur häftigt som helst.

Och vad som gör det än bättre är att nu vet vi att det går att få det på bild.