2019-04-12, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Och som jag skrev:

Men varför ska jag som man ta våldtäkter på allvar och försöka stävja detta när kvinnor i klart högre utsträckning än män röstar för en politik som leder till fler våldtäkter? Om inte kvinnorna tar detta på allvar, varför ska jag då göra det?

Av två anledningar.

Den första är att det finns mig veterligen inget parti som verkar för fler våldtäkter.

Den andra anledningen är att även om du har rätt i att en viss politik skulle leda till fler våldtäkter så är det knappast något som kvinnor har varit medvetna om och röstat för, det förstår du nog själv.
Citera
2019-04-12, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Så nu är det du som lastar alla kvinnor för vad vissa kvinnor gör? Det låter inte särskilt konsekvent. Var det inte du som tyckte att det är mycket viktigt att vara konsekvent?

Han tycker alla kvinnor röstar fel, och därför anser han att de förtjänar att våldtas.
Citera
2019-04-12, 09:14
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Så nu är det du som lastar alla kvinnor för vad vissa kvinnor gör? Det låter inte särskilt konsekvent. Var det inte du som tyckte att det är mycket viktigt att vara konsekvent?

Har du problem med att jag använder samma retorik som du gör, klämmer skon då helt plötsligt? Tycker du att detta sätt att resonera är rätt eller fel?

Citat:
Ursprungligen postat av anjuna5
Av två anledningar.

Den första är att det finns mig veterligen inget parti som verkar för fler våldtäkter.

Den andra anledningen är att även om du har rätt i att en viss politik skulle leda till fler våldtäkter så är det knappast något som kvinnor har varit medvetna om och röstat för, det förstår du nog själv.

Det finns flera partier som aktivt tar beslut som leder till fler våldtäkter och även om det inte är målet så är det effekten.

Och om nu inte kvinnor är medvetna om den effekten skulle det göra dem fri från ansvar? Och det är knappt möjligt att vara omedveten om detta idag om man inte blundar riktigt riktigt hårt.
Citera
2019-04-12, 09:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Han tycker alla kvinnor röstar fel, och därför anser han att de förtjänar att våldtas.

Nej de förtjänar inte att våldtas men om de står för en politik som leder till det tar de uppenbarligen inte våldtäkter på särskilt stort allvar.
Citera
2019-04-12, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Hon har rätt.
Vi män har ett ansvar för vår del i en kultur där kvinnor utsätts för övergrepp.
Tar ni erat?

Om du menar att jag inte våldtar? Visst isåfall tar jag mitt ansvar
Citera
2019-04-12, 09:19
Medlem
Jag förutsätter att alla kommunister i allmänhet är idioter och Linda Snecker i synnerhet.
Citera
2019-04-12, 09:20
Medlem
Västkustskts avatar
Om vi nu leker med tanken att hon ha rätt. Hur tar vi män vårt ansvar?

Vad jag vet så kan inte jag ta hand om en våldtäktsmän utan att själv åka dit.
Citera
2019-04-12, 09:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Hon har rätt.
Vi män har ett ansvar för vår del i en kultur där kvinnor utsätts för övergrepp.
Tar ni erat?

Till skillnad från henne röstar jag emot en politik som leder till fler våldtäkter. Jag tar mitt ansvar men hon tar inte sitt.
Citera
2019-04-12, 09:22
Medlem
heriks avatar
100 % av alla män är våldtäktsmän !
90% av alla våldtäkter görs av invandrare!
Alltså är 190 % av alla invandrare våldtäktsmän ?
Feministisklogik ?
Citera
2019-04-12, 09:23
Medlem
Citat:
Nej de förtjänar inte att våldtas men om de står för en politik som leder till det tar de uppenbarligen inte våldtäkter på särskilt stort allvar.

Okej, isåfall vill jag ha svar på följande frågor.

Hur ser könsfördelningen ut? Mig veterligen så sträcker sig kvinnor ganska väl över hela det politiska spektrumet, och därför uppfattar jag det som att du kollektivt bestraffar kvinnor som grupp, vilket är precis det "vi som män" motsätter oss i den här tråden. Vill du verkligen sjunka lika lågt som vänsterextremisterna och döma ut ett helt kön som grupp? Majoriteten av alla kvinnor röstar inte på vänsterpartiet, 30% av alla SD röster är kvinnor, och du har heller inte presenterat någon konkret förklaringsmodell varför någon politik (jag antar att du syftar på vänsterpolitik) skulle leda till ett ökat antal våldtäkter.
Citera
2019-04-12, 09:25
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Har du problem med att jag använder samma retorik som du gör, klämmer skon då helt plötsligt? Tycker du att detta sätt att resonera är rätt eller fel?
Jaså, det var bara lite passiv aggressivitet från din sida Är det inte sådant ni män brukar överlåta åt kvinnfolk?

Skillnaden i resonemanget är förstås att jag inte lastar alla män för vad vissa män gör. Men jag vet att det är lite för komplicerat för att du ska kunna begripa det.
Citera
2019-04-12, 09:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Okej, isåfall vill jag ha svar på följande frågor.

Hur ser könsfördelningen ut? Mig veterligen så sträcker sig kvinnor ganska väl över hela det politiska spektrumet, och därför uppfattar jag det som att du kollektivt bestraffar kvinnor som grupp, vilket är precis det "vi som män" motsätter oss i den här tråden. Vill du verkligen sjunka lika lågt som vänsterextremisterna och döma ut ett helt kön som grupp? Majoriteten av alla kvinnor röstar inte på vänsterpartiet, 30% av alla SD röster är kvinnor, och du har heller inte presenterat någon konkret förklaringsmodell varför någon politik (jag antar att du syftar på vänsterpolitik) skulle leda till ett ökat antal våldtäkter.

Du får bestämma dig, antingen tycker du generaliseringar är helt okej eller så tycker du inte det. Oavsett vad du väljer så faller argumentationen som jag visat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in