2019-04-11, 22:22
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Adam Larsson ska ha tackat ja.

Sweet! Honom vill vi ha! Ser nu att det finns artiklar som var flera dagar gamla om det. Det hade jag missat.

In med Hjalmarsson och OEL nu också så börjar backsidan se rätt fin ut.
Citera
2019-04-12, 00:23
Medlem
Trollfeeders avatar
Hägg ska ha tackat ja nu.
Citera
2019-04-12, 00:41
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
kan Sverige ställa upp med ett till lag där Majoriteten NHL spelare inte var med och vann guld senaste 2 åren?

Va? Tre kronor består ju alltid till 97% av NHL spelare. Eller vad menar du?
Citera
2019-04-12, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Va? Tre kronor består ju alltid till 97% av NHL spelare. Eller vad menar du?
Det beror ju på vika som tackar ja till VM-spel. Många av våra bästa har spelat väldigt många matcher i NHL och kan dras med småskador och ibland orkar de helt enkelt inte spela VM.

Det skulle vara jävligt kul om vi vann i år igen (tre år i rad då), och det har väl inte hänt i VM sammanhang sedan sovjets storhetstid? Det ska bli mycket intressant att se truppen som presenteras till VM. Förra året hade vi väl runt 15 NHL spelare av de som spelade mer eller mindre varje match. Tror vi hade 1-3 SHL spelare i truppen. En av de var J. Lundqvist som håller mycket hög klass.

Jag minns år 2013. Då hade vi enligt många experter den på papperet kanske sämsta VM-truppen i modern tid. Vi vann VM guld.
Citera
2019-04-12, 01:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jag minns år 2013. Då hade vi enligt många experter den på papperet kanske sämsta VM-truppen i modern tid. Vi vann VM guld.

Historikerna drar sig också till minnes VM 1992 (var det väl?) då Conny Evensson var förbundskapten. Sverige inledde turneringen svagt och Expressen skrev att det var "den sämsta upplagan av Tre Kronor någonsin". Hur det slutade? Guld så klart .
Citera
2019-04-12, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Historikerna drar sig också till minnes VM 1992 (var det väl?) då Conny Evensson var förbundskapten. Sverige inledde turneringen svagt och Expressen skrev att det var "den sämsta upplagan av Tre Kronor någonsin". Hur det slutade? Guld så klart .
Mycket trevligt! Det var lite innan min tid... Men det ska bli mycket intressant att se truppen som presenteras. Har vi samma/liknande trupp som förra året vinner vi säkert igen, och då tre VM-guld i rad. Sovjet-style.
Citera
2019-04-12, 01:37
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Jag satt i Globen 1995 och såg knatte fnatte tjatte förnedra tre kronor. Grät Conny?
Citera
2019-04-12, 03:30
Medlem
Bartman777s avatar
Härligt med Adam Larsson!
Känns som han kan behövas när vi har potential att få rätt många offensiva backar till laget.

Kul också med Krüger, men jag håller med er andra att vi även behöver få in mer offensiva skickliga forwards.

Vilka hade ni gärna sett ta plats i VM-laget, som inte spelar i NHL? Svårt att svara på kanske, då det beror mycket på vilka som ansluter från andra sidan atlanten.

Jag må vara partisk, men jag hade gärna sett Joakim Nygård ta en plats.
Vem han skulle peta? Inte en aning. Men bra fart har han ju ändå.
Senast redigerad av Bartman777 2019-04-12 kl. 03:35.
Citera
2019-04-12, 04:00
Medlem
sebastian_s avatar
När måste man tacka ja/nej egentligen?
Citera
2019-04-12, 04:27
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
När måste man tacka ja/nej egentligen?
Jag ställde liknande fråga tidigare i tråden och fick detta svar av Ben400:

Citat:
Man får registrera 3 målvakter och 22 utespelare. Finns ingen deadline så spelare kan komma in hur sent som helst men man brukar slänga in spelare senast i kvartsfinal/semifinal.
Citera
2019-04-12, 06:28
Bannlyst
VM har urvattnats ju större turneringen blivit. VM är piss sedan 1991 som var det sista året som var bra.

Jag hade föredragit ett VM med bara de 6 bästa länderna. Gruppspel alla mot alla och sedan slutspel mellan de 4 bästa. Landet på sista plats byter grupp till nästa år.

Min rankning (på ett ungefär):

1. Kanada
2. Sverige
3. Ryssland
4. Finland
5. Tjeckien
6. Slovakien
----------------------------------
7. Schweiz
8. USA
9. Tyskland
10. Lettland
11. Norge
12. Frankrike
Citera
2019-04-12, 06:45
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
VM har urvattnats ju större turneringen blivit. VM är piss sedan 1991 som var det sista året som var bra.

Jag hade föredragit ett VM med bara de 6 bästa länderna. Gruppspel alla mot alla och sedan slutspel mellan de 4 bästa. Landet på sista plats byter grupp till nästa år.

Min rankning (på ett ungefär):

1. Kanada
2. Sverige
3. Ryssland
4. Finland
5. Tjeckien
6. Slovakien
----------------------------------
7. Schweiz
8. USA
9. Tyskland
10. Lettland