2019-04-11, 19:11
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solitarylabyrinth
Kan någon feminist tala om för mig HUR jag ska ta ansvar för alla män? Rent tekniskt alltså, hur ska det gå till?
Jag tror det handlar om en önskan om solidaritet från de män som ser sig som bättre än våldtäktsmännen, dvs att man drar sitt strå till stacken i arbetet med att förändra den manskultur som orsakar situationen att det i princip bara är män som våldtar och att en övervägande majoritet av offren är kvinnor. Problemet är bara att solidaritet inte riktigt går att beställa; den måste komma inifrån, av sig själv, för att fungera. Känner du inte att du har något med detta problem att göra kan du för all del vifta bort det. Det finns andra män som identifierar sig mer med frågan.
Citera
2019-04-11, 19:15
Medlem
Nimars avatar
Bidragsfuskaren snecker som vara mammaledig ända tills riksdagen tog semester, då gick hon tillbaka till jobbet, sjöstedt lovade att det inte handlade om att hon utnyttjade systemet utan hon skulle jobba hårt hela sommaren med motioner, när hösten kom och riksdagen öppnade igen så lämnade hon inte in en enda motion.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/snecker-skrev-under-noll-motioner-trots-avbrutna-foraldraledigheten

Betyder det att alla kvinnor bidragsfuskar?
Citera
2019-04-11, 19:16
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Jag tror det handlar om en önskan om solidaritet från de män som ser sig som bättre än våldtäktsmännen, dvs att man drar sitt strå till stacken i arbetet med att förändra den manskultur som orsakar situationen att det i princip bara är män som våldtar och att en övervägande majoritet av offren är kvinnor. Problemet är bara att solidaritet inte riktigt går att beställa; den måste komma inifrån, av sig själv, för att fungera. Känner du inte att du har något med detta problem att göra kan du för all del vifta bort det. Det finns andra män som identifierar sig mer med frågan.
Vad har du för belägg för att det skulle vara ett kulturellt fenomen?

Vi kan genom lite biologi resonera oss fram till att det är fullkomligt orimligt för en kvinna att våldta någon. Kvinnan producerar ca ett ägg per månad under 35 års tid. Det blir 420 ägg. Mannen producerar hundramiljontals spermier per halvtimme. Det säger sig självt att kvinnan måste vara mer selektiv med vem hon fortplantar sig med, då hennes resurser är extremt begränsade. Varför då slösa ägg på en våldtäkt?
Citera
2019-04-11, 19:18
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Den kvinna som inte räknar med möjligheten att kunna bli våldtagen av varje man är i bästa fall korkad och i värsta fall fullkomligt duperad av din grislobby.

Du menar: Den kvinna som inte räknar med möjligheten att kunna bli våldtagen av varje invandrare är i bästa fall korkad och i värsta fall fullkomligt duperad av din grislobby. tror jag.

Du råkade skriva "man".

Citat:
Jag tror det handlar om en önskan om solidaritet från de män som ser sig som bättre än våldtäktsmännen, dvs att man drar sitt strå till stacken i arbetet med att förändra den manskultur som orsakar situationen att det i princip bara är män som våldtar och att en övervägande majoritet av offren är kvinnor.

Och det har vi gjort. En överväldigande majoritet av kvinnor fortsätter ändå att rösta in våldtäktsmän. Vad ska vi göra? Det är dags för många bortskämda kvinnor att ta sitt ansvar. Den moderna svenska feministen är kvinnans värsta fiende.
Senast redigerad av Lydan 2019-04-11 kl. 19:21.
Citera
2019-04-11, 19:19
Medlem
Voelsens avatar
Själv känner jag mig fullständigt oskyldig. Nån makt har jag aldrig haft heller.
Citera
2019-04-11, 19:21
Medlem
Citat:

Det är kvinnor som föder och oftast uppfostrar våldtäktsmännen.
Citera
2019-04-11, 19:22
Avstängd
Vi är potentiela mördare och runkmästare också.
Citera
2019-04-11, 19:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Samma smarta kvinna som påstod:
Citat:
Linda Westerlund Snecker: "Handlar inte om religion"
Debatt i Brottscentralen om varför män våldtar i grupp

Mig veterligen har det aldrig hänt att svenska män våldtagit i grupp? Hon har säkert helt rätt här också. Sådana "snyggingar" som henne som är vänster rör sig förmodligen i en mycket farlig miljö och behöver akta sig. De har ju tom en gammal partiledare som går omkring och tar för sig.
Citera
2019-04-11, 19:28
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Du menar: Den kvinna som inte räknar med möjligheten att kunna bli våldtagen av varje invandrare är i bästa fall korkad och i värsta fall fullkomligt duperad av din grislobby. tror jag.

Du råkade skriva "man".

Och det har vi gjort. En överväldigande majoritet av kvinnor fortsätter ändå att rösta in våldtäktsmän. Vad ska vi göra? Det är dags för kvinnor att ta sitt ansvar.

Exakt, men det går inte att resonera med trollet. Över 3000 inlägg på knappt 5 månader är rätt imponerande ändå. Jösses jag säger då det...

Minns att förr när det KANSKE togs upp ett våldtäktsfall på efterlyst så jävlar i mig brann det hos folket, det blev löpsedlar tills han blev fast. Och det gick ju då i det allra flesta fallen då, så var det en svensk.

Spola fram 20 år. En svensk som våldtar ingår numer i 0.1%aren, mer regel än undantag att det är en invandrare som står för våldtäkterna numer. Kraftigt överrepresenterade.

Själv gör jag knappt en fluga förnär, skulle aldrig lägga hand på en kvinna än mindre våldta. Men enligt trollet så är det trots allt det mitt fel, bara för att jag inte väljer att bli en manlig feminist. Njää du.
Senast redigerad av Historik 2019-04-11 kl. 19:33.
Citera
2019-04-11, 19:33
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taskpungen
Vad har du för belägg för att det skulle vara ett kulturellt fenomen?
Vi måste nog utgå från det, kära du. Alternativet är att vi alla måste ge upp inför männens naturliga drifter och avkriminalisera våldtäkt.
Citera
2019-04-11, 19:34
Medlem
solitarylabyrinths avatar
Citat:

Hur ser manskulturen som uppmuntrar till våldtäkt ut?
Kan du sätta ditt finger på en enda konkret grej?

Solidaritet från redan solidariska män kommer inte att minska våldtäkterna i Sverige.
Citera
2019-04-11, 19:36
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Vi måste nog utgå från det, kära du. Alternativet är att vi alla måste ge upp inför männens naturliga drifter och avkriminalisera våldtäkt.
Varför måste vi utgå från det?

Om män står för nästan alla våldtäkter i alla jordens kulturer, kan man bli lite fundersam över hur det har kunnat bli så. Människor som varit isär i 75 000 år beter sig sexuellt likadant. Kan det verkligen förklaras med kultur?

Frekvensen kan förklaras kulturellt, men inte fenomenet. Jag ber ödmjukast om någon form av källa till att det skulle vara ett kulturellt fenomen. Jag köper inte vänsterns logik om att människan skulle vara en tabula rasa vid födseln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in