2019-04-11, 18:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
På tvåan så "No journalist will be safe from extradition to the US for doing his job’ – Wikileaks editor warns" https://www.rt.com/news/456264-wikileaks-editor-assange-political-persecution/

Blir mycket intressant att följa fallet. För rent krasst bör det kunna stämma. Dock lär inte USA begära alla som skriver lite snaskigt utlämnade, men öppnar för att högprofilsfall kan följa i samma spår.
Citera
2019-04-11, 18:37
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigel222
Dom har hårda straff i USA, så jag antar att han kommer bli dömd och hamna på ett australisk fängelse.

De har i princip samma straff i Australien för allt som har med säkerhetspolitik att göra. Ingen rättegång behövs för att bli fängslad på obestämd tid om du misstänks för ex. terrorbrott eller hot mot rikets säkerhet. Australiens "svarta" fängelser har dessutom inte AC och sån lyx.
Citera
2019-04-11, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Två saker min stackars hjärna inte får ihop här.

1. Varför skulle Trump vilja gripa Assange? Är han så pass otacksam för den björntjänst Wikileaks gjorde perukclownen 2016?

2. Varför verkar just Aftonbladet så pass skraja och skitnödiga över att Assange grips? Vad kan det finnas för koppling där?

WTF?

På tvåan så svarar jag "I september presenterades en statlig utredning (SOU 2017:70) som föreslog upp till åtta års fängelse för journalister som gör olämpliga avslöjanden om exempelvis krigsförbrytelser eller brottslighet inom den svenska försvarsmakten. Det blev en västanfläkt. För en månad sen publicerade en morgontidning en kritisk artikel i ämnet.
I övrigt tystnad." Jan Guillou I Aftonbladet:https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/WLqReG/nya-lagforslaget-ar-sensationellt--men-tystnaden-ar-total
Citera
Medlem
solitarylabyrinths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Blir nog mycket knepigt när han nu är åtalad i UK och troligtvis får sitta 12 månader där. Man kan inte skicka iväg honom innan det straffet är avtjänat.

If push comes to shove ger nog britterna med sig och skickar honom till USA. Inga får förneka de "exceptionella".
Citera
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Tyvärr är myten om swedish girl fortfarande väldigt levande, särskilt i den engelsktalande världen. Har du sett deras kvinnor?
Tja, myten är nog fortfarande väldigt levande rent allmänt i världens alla turisthörn. Ånda sen porr-boomen på 50 talet skulle jag tro .
Citera
2019-04-11, 18:41
Bannlyst
Citat:
Jävligt märkligt sätt att försöka fiska röster på i så fall tycker jag. "Fan. Nu har jag det. Jag låter gripa snubben som många anser fixade valet åt mig förra gången helt inför öppen ridå så att min administration sedan kan pressa honom på samma känsliga och skadliga information som rodde hem alltihop åt mig förra gången om mina motståndare. Även det mest inavlade halv-livet i Texas kommer inse att informationen läckte ut för att jag pressade Assange på det, men de där jävla liberalerna kommer ju också framställas i dålig dager när vad det nu än är för snaskens Julian kanske sitter och fiser på blir allmängods. Bingo. Jag har allt som i en liten ask. Muhahahaha!"

Sorry. Köper inte den hypotesen för fem öre.
Nä men kanske Trump gör det, han gillar att göra affärer... Vi får se, men som sagt Assange har inte mycket annat att erbjuda för att få förmildrande straff, så han kör nog med vad han har.
Citera
2019-04-11, 18:41
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HorKarro
Vaaaa fan Anna Ardin ser ju riktigt bra ut och så präst. Assange?!
Ja flugor tycker skit luktar gott så,,, smakfråga.
Citera
2019-04-11, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
En glädjesdag!
Garvade som sjutton när fånet greps.
Jävlar vad ynklig han såg ut.
Om nu britterna skickar skiten direkt till USA så blir lyckan fullständig.

Du är alltså så ”kränkt” av hans agerande att du gärna ser honom sitta resten av sitt liv i amerikanskt fängelse för att han;

1. Delat visselblåsar information

2. Haft sex utan kondom?

Jag hoppas innerligt Sverige återupptar förundersökningen och att det leder till åtal så vi alla får se den jevvla FUP:en

Tjej 1 hade väl sex med honom med samtycke men trodde han hade kådis och har dagen efter presenterat honom för tjej 2. Gtfo. Nån av tjejerna belönades väl med fint jobb i Israel därefter? Mmmmhm
Citera
2019-04-11, 18:44
Medlem
Åtalet är en fars, kolla in punkt 9. Massa trams om att Linux OS är en special mjukvara för att Manning skulle kunna kunna knäcka rester av ett lösenord. Rent fabricerad Clinton dyngskit och idioten som skrev åtalet har avslöjat hur extremt dåligt US gov sköter sina egna data system.

https://www.justice.gov/usao-edva/press-release/file/1153481/download
Citera
2019-04-11, 18:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solitarylabyrinth
If push comes to shove ger nog britterna med sig och skickar honom till USA. Inga får förneka de "exceptionella".

Det skulle bryta mot en rad lagar och regler. Dessutom omkullkasta hela det västerländska rättssystemet. Men vi får se. Fallet är så pass högprofilerat att man inte kommer undan med vad som utan det måste göras relativt regelmässigt.
Citera
2019-04-11, 18:46
Medlem
Citat:
Två saker min stackars hjärna inte får ihop här.

1. Varför skulle Trump vilja gripa Assange? Är han så pass otacksam för den björntjänst Wikileaks gjorde perukclownen 2016?

2. Varför verkar just Aftonbladet så pass skraja och skitnödiga över att Assange grips? Vad kan det finnas för koppling där?

WTF?

På ettan svarar jag det kanske handlar om bondeoffer. Man har väl läst Le Carre.
Citera
2019-04-11, 18:47
Bannlyst
1. Assange greps inte för att USA begär utlämning. Han anhölls för att han flydde ifrån polisen (i samband med att han sökte alsyl på ambassaden). Det är Equador som bett polisen ta han ifrån ambassaden, detta har pågått att få honom att lämna självmant men han har vägrat sedan månader. Därav att polisen hämtar honom. En avhysning helt enkelt i kombinationen med att han ska åtalas för att ha avvikit - därför greps han. Har inget med USA att göra.

2. Att USA begär honom utlämnad blir nästa steg. Att åklagaren preskibera våldtäktsåtalet har med politik att göra. Sverige ville INTE hamna i en rävsax om han åtalas i Sverige, begär asyl, och därmed i svenskt beskydd och inte blir utlämnad ( vilket aldrig hade skett ). Det hade blivit katastrof för sveriges image och bilaterala kontakter med jänkarna. Så självklart..vad är "2 diffusa våldtäktsanklagelser" med risken att han begär asyl och sätter sverige i en jäkla soppa med jänkarna deccenium framöver ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in