2019-04-11, 18:16
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Svenskfödda Libanesiskan Elisabeth Massi Fritz säger till Expressen:

– Jag och min klient har precis tagit emot nyheten att Assange har gripits.
Att det vi har väntat och hoppats på i snart sju års tid nu händer kommer så klart som en chock för min klient.
Vi kommer göra allt vi kan för att åklagarna ska återuppta den svenska förundersökningen så att Assange kan utlämnas till Sverige och lagföras för våldtäkt.
Det spelar ingen roll vad den mena-horan säger, saken handlar inte om lösaktiga svenska sliddjur längre.

Nu handlar det om dataintrång.
Citera
2019-04-11, 18:18
Bannlyst
Assange hade ingen chans.
Dom plockade honom som Saddam Hussein.

http://forumbilder.se/I52QU/d91d53db-297c-4e11-a963-52b061ed07d6

Citat:
Ursprungligen postat av a987
Va? Har USA gripits för sina brott mot mänskligheten?
Citera
2019-04-11, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Han satt längre än jag trodde att han skulle göra. Sjukt imponerande att han orkade så länge. Jag gissar att det var vilja att vara martyr som drev honom.
Min tanke också. Detta om att bli utlämnad till USA från Sverige kändes långsökt. Garanterat att Sverige aldrig hade utlämnat honom.
Så vad återstår? Börjar misstänka att han inte är helt frisk i huvudet. Han kunde ha tagit rättegången i Sverige och sedan varit fri man. Men nej.
Citera
2019-04-11, 18:19
Medlem
solitarylabyrinths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Nej, inte alls tveksamt, det är nog din fetma du tänker på. Sluta kåta upp dig på mig är du snäll och håll dit OnT. Runka får du göra någon annan gång.
Du har alltså inga erfarenheter av krig, som jag trodde.

Eftersom du tydligen själv har fantastiska och memorabla erfarenheter av krig, du vet, typen man tittar tillbaka och får goda känslor av, så kan du ju vänligen dela med dig till oss "ignoranta" och "upplysa" oss!

Antingen är du ett duktigt troll eller så är du en obegåvad psykopat, oavsett så är du 100% avskräde och jag skäms av att dela DNA med dig.
Senast redigerad av solitarylabyrinth 2019-04-11 kl. 18:25.
Citera
2019-04-11, 18:21
Medlem

Verifierat konto

@ggreenwald
3 timför 3 timmar sedan

The security state agents for NBC/MSNBC cheering the Trump administration for arresting Assange because they're authoritarians who only pretend to care about press freedom when it advances their partisan interests.This is what happens when news outlets merge with the US Govt

Ett åtal mot Assange kan drabba svenska mediahus - Aftonbladet åsa lindeborg

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/lAnB47/ett-atal-mot-assange-kan-drabba-svenska-mediahus
Citera
2019-04-11, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Hoppet står nu till Donald Trump och att han menar allvar med payoffen Drain The Swamp.

Det var inte mycket till hopp i så fall. Den där orangea peruk-clownen menar aldrig allvar med något han företar sig. Förutom att uppenbarligen vilja hetsa fram ett krig med Iran så fort som möjligt så som han och Pompeo håller på.

Om Trump är JA:s sista hopp så är nog JA rätt så lagomt jävla fucked skulle jag vilja påstå.
Citera
2019-04-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Har du hört talas om Marshallhjälpen?

Sveriges välstånd är ursprungligen kommandes från USA och genom att stödja USA när USA uppmanar till detta så ger Sverige lite tillbaka.

Men det var nära på ögat att Palme förstörde detta samarbete om han inte hade dött som en hund på öppen gata.

Sverige mottog indirekt 48 miljoner dollar som en form för exportkrediter till krigsdrabbade länder i Europa. Tror du att det är dessa pengar som utgör grunden för Sveriges rikedom 1900-1990? Föreslår en den grundkurs i ekonomisk historia jag deltog i på Uppsala universitet. Tror du är i behov av påfyllning av kunnskap.

År 1900 var sveriges BNP/capita trettonde störst i världen. År 1950 på sjunde plats.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Varför tog JA inte rygg på Snowden och drog till Ryssland från första början?

Att leva som gömd i en rysk by nånstans i långt ut på landsbygden ger inte samma komfort som han är van vid.

Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Häcka på Ecuadors ambassad i London känns ju onödigt riskabelt.

It has never been proven that Assange has even an average intelligence.
Hade han haft det hade han inte fallit i Anna Ardins och Sofia Wiléns honungsfälla från första början.

Det klanteriet truly pisses me off.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det var inte mycket till hopp i så fall. Den där orangea peruk-clownen menar aldrig allvar med något han företar sig. Förutom att uppenbarligen vilja hetsa fram ett krig med Iran så fort som möjligt så som han och Pompeo håller på.

Om Trump är JA:s sista hopp så är nog JA rätt så lagomt jävla fucked skulle jag vilja påstå.

Jag har en annan uppfattning och en annan förhoppning. Vi får se.
Citera
2019-04-11, 18:26
Medlem
En glädjesdag!
Garvade som sjutton när fånet greps.
Jävlar vad ynklig han såg ut.
Om nu britterna skickar skiten direkt till USA så blir lyckan fullständig.
Citera
2019-04-11, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
On han utlämnas till USA, kan då Trump benåda honom?

Om man tänker sin att Assange trollar fram en massa Hillary mail så kanske han kan få till en kompromiss med Trump. Trump vill ju ha en period till som President, så får han lite info som han kan använda mot demokraterna i valet så...
Citera
2019-04-11, 18:28
Medlem
solitarylabyrinths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
En glädjesdag!
Garvade som sjutton när fånet greps.
Jävlar vad ynklig han såg ut.
Om nu britterna skickar skiten direkt till USA så blir lyckan fullständig.

Wow, finns det verkligen människor som tänker som dig?
Man tappar verkligen all framtidstro, hoppas verkligen det klingar shekels i dina fickor men kan bara hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in