2019-04-11, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay
Fråga de två kvinnorna som anmält honom för våldtäkt om jag skämtar! Nej jag skämtar inte!
Hela historien började ju där,,,

Hur vet du att anklagelserna stämmer? Du verkar utgå från det.
Varför skulle han vara så dum att riskera andra straff pga att begå våldtäkt? Det verkar helt efterblivet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Fel. Åklagaren lade ner fallet bara.

Jag är inte påläst på våldtäktsanklagelserna men det kan mkt väl ha lagts ner eftersom man inte fick tag på den misstänkte till rättegången.

Ett inte helt ovanligt sätt att lägga ner åtal i Sverige.

Nån Assange-anhängare kommer säkert rätta mig alldeles strax om jag har fel...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det stämmer bra men det är inget som vänsterpatrasket i den här tråden vill veta. Han borde bli avrättad för vad han har orsakat.
Var det inte Trump som offentligt hyllade Assange och Wikileaks för vad dom gjorde?
Citera
2019-04-11, 15:07
Bannlyst
Mycket troligt. Festen är planerat senare efter att stor saneringen har tagit vid.
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Då är det fest på Ecuadors ambassad ikväll då.
Fattade inte att dom orkade ha han så länge.
Citera
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Jag har aldrig sagt att han våldtagit någon.

Han var anhållen i sin frånvaro för det.
Att det numera är nerlagt är en helt annan sak.

Va kul att du verkar veta exakt vad som hände, var du där eller har du läst det på flashback?

Du kan ju läsa själv och försöka klura ut vad som hänt. Men tänk på att det där är den anklagande sidans version, som inte behövet stämma i alla detaljer.

https://gjusse.com/AssangeSexAllegations.pdf
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
Kan det ha något att göra med att Assange anses vara en hjältefigur och att svenskarna bara var två vänstertomtar till journalister?

Intressant att du nämner det med tanke på att Assange var vänstertomtarnas hjälte till en början innan han och Wikileaks började läcka ut känslig information om "fel" sorts personer. Att bajsa på Bush går bra, men nåde dig om du ens andas en endaste ond vokal om vänsterliberalernas gud och frälsare Obama. Då står man helt plötsligt där, våldtäktsanklagad, fast på en ambassad i sju år och till slut nu även gripen.

Falska dikotomier som dina är så tröttsamma och intellektuellt ohederliga.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-04-11 kl. 15:17.
Citera
Medlem
JackFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Som planerat. Allt orkestrerat för en utlämning.
Han kommer lämnas ut till Sverige. Här kommer misstankarna troligen avskrivas eller så blir det åtal (osannolikt). Sverige kommer dock inte lämna ut honom till USA. Detta eftersom Sverige enligt lag inte får lämna ut misstänkta för politisk brottslighet och ej heller får Sverige lämna ut människor som riskerar dödsstraff.
Citera
2019-04-11, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Bön är hörd, låt han betala för alla amerikanska liv som spillts i onödan. Försvarshemligheter, nationella intressen o all annan känslig info denne gladeligen offentliggjort har skadat enormt.

Ja, det är för jävligt att inte USA skal kunna hålla på med krigsförbrytelser utan att det skal tjatas om det i media... Kan du specificera när amerikanska liv har spillts pga Assanges läckor?! Vem har tagit skada av Assanges läckor? Menar du Rumsfeld, Cheney och Wolfowitz? Ja, det är förjävligt att han har svärtat dessa flotta killars rykte.
Citera
2019-04-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Intressant att du nämner det med tanke på att Assange var vänstertomtarnas hjälte till en början innan han och Wikileaks började läcka ut känslig information om "fel" sorts personer. Att bajsa på Bush går bra, men nåde dig om du ens andas ett ont ord om vänsterliberalernas gud och frälsare Obama. Då står man helt plötsligt där, våldtäktsanklagad, fast på en ambassad i sju år och till slut nu även gripen.

Falska dikotomier som dina är så tröttsamma och intellektuellt ohederliga.

Du har helt rätt, men vi talar förbi varandra. Jag kommenterade klimatet på det här forumet och inget annat.
Citera
2019-04-11, 15:11
Bannlyst
Fallet om den misstänkta våldtäkten är det minsta Assange har varit orolig för under hans egen inspärrning i sju år.

Han störta farhåga var att bli utlämnad till USA vilket kommer att hända nästkommande.

Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Jag är inte påläst på våldtäktsanklagelserna men det kan mkt väl ha lagts ner eftersom man inte fick tag på den misstänkte till rättegången.

Ett inte helt ovanligt sätt att lägga ner åtal i Sverige.

Nån Assange-anhängare kommer säkert rätta mig alldeles strax om jag har fel...
Citera
2019-04-11, 15:11
Bannlyst
Sverige utlämning är inte aktuellt.

Citat:
Ursprungligen postat av JackFoley
Han kommer lämnas ut till Sverige. Här kommer misstankarna troligen avskrivas eller så blir det åtal (osannolikt). Sverige kommer dock inte lämna ut honom till USA. Detta eftersom Sverige enligt lag inte får lämna ut misstänkta för politisk brottslighet och ej heller får Sverige lämna ut människor som riskerar dödsstraff.
Citera
2019-04-11, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Åk hem din jävla svartskalle.

Patetiskt av dig, har du inget bättre att komma med? Jag har med största säkerhet mer germanskt blod i mina ådror än du har. Speciellt då jag med största sannolikhet har 100% germanskt blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in