2019-04-11, 08:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Sista chansen för vad tänker Du?

För att träffa Lena i smyg och kanske döda om det nu var planerat.
Citera
2019-04-11, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
För att träffa Lena i smyg och kanske döda om det nu var planerat.
Du skrev häromdagen att Du tror att det är SD som är GM.
Dom bor grannar... varför skulle det vara sista chansen?
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-04-11 kl. 09:02.
Citera
2019-04-11, 09:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så det är den strategin ni har bestämt er för?

Med mörkläggning så menar jag inte alls att SD
styr er.
Jag menar tvärtom att ni försöker få oss att
misstänka SD och att misstänka att han skulle styra er.
För att mörklägga vad som verkligen har hänt.
SD blir syndabocken men inga bevis kommer att
hittas så han kommer att gå fri, enligt planen i så fall.

Jag tycker att det ligger en del intressant i Tjackarens teori
som skulle kunna stämma,
Mycket förändrades på en gång i LWs liv.
Hon skilde sig från UW, slutade arbeta som pastor,
började arbeta med flyktingar, började GeoCacha
tillsammans med dykare och piloter och en svenskamerikan.
Det låter som en spionfilm, jag vet.
Men hon skulle t.ex. ha kunnat hålla koll på återvändande
IS-krigare och deras kontakter i Örebro.
Hon var i Sälen med AL under Folk och försvars konferens.
SD-sekten är här 24/7 och styr tråden.

Det skulle kunna vara en mörkläggning.

SPEKULATION.
Konspirationsteorin låter långsökt, men visst skulle det kunna finnas ett samband med Vivalla. Enligt 'Champagneoclock' skall en bärgningsbilsförare ha sett en person som gick längs motorvägen i riktning mot Vivalla ungefär vid samma tid som larmet om skrik ringdes in.

Det var ett mord där bara några veckor senare, och det ligger väl inte så långt från Hjärsta. Själva tillvägagångssättet verkar likna det man har läst om LW-fallet i media (kroppen utsatt för kraftigt våld, svårt sargad osv.):
– Det rör sig om ett obehagligt och fullkomligt besinningslöst våld. De har gett sig på mannen med ett flertal tillhyggen och använt både händer och fötter vid mordet, säger Krister Petersson.
https://theworldnews.net/se-news/aklagaren-bryter-tystnaden-om-gangmorden-i-vivalla-obehagligt-och-fullkomligt-besinningslost-vald
I samband med diskussionerna om Hidings bristande erfarenhet av mordutredningar skrev väl någon att hon var inblandad i utredningen av något Vivallamord. Kan det vara det här?
Senast redigerad av Draifos 2019-04-11 kl. 09:40.
Citera
2019-04-11, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Undrar om nyhetsmedia har begärt någon statusuppdatering om fallet eller om de väntar in någon daganteckning hos TR? Jag tycker det är ovanligt tyst i lokala media, men det beror kanske på åklagarens begäran om tystnad?

331 dagar sen mordet. Mördaren går fri. Hur många, förutom GM, är utan samvete och håller inne med information?

Hur mår anhöriga, vänner och grannar till BO och MGM? Sistnämnda och hans exfru ger ett hurtigt sken till omvärlden, men hur är det under ytan?

Frågetecknen ovan förväntas inga svar i tråden. De kanske kommer att besvaras i en FUP, under förutsättning att utredningen går till åtal. Om inte, kommer trådens liv falna med tiden och det vore hemskt för närstående om Lenas GM inte ställs inför rätta.

Lokalmedia bevakar fallet och försöker få uttalanden och svar på frågor men det är locket på. Jag skulle ändå rekommendera att vi stöter på NA (eller VLT) så att de ser intresset. Man tycker väl att de kunde skriva något om den långa tid som gått och någon typ av resumé.
Citera
2019-04-11, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Igår tog ett inlägg upp förlåtelse men för förlåtelse krävs väl ett erkännande? Det vore ju på tiden att GM lättade sitt hjärta.

Tänker på uppgiften att Lena inte ville ha ett förhållande med en bisexuell man och att SD har en prideflagga på sin facebook. Det har ju gemene man både till höger (ok inte ända ut på höger kanske) och vänster så det är ju inte särskilt laddat längre. Tänker också på kommentarer här på fb om filmen med JG och SD. Funderar om det är en del av skilsmässan.

Funderar på att mordet begicks natten till Lenas yngste sons födelsedag - var det en dubbel hämnd för något?
Oavsett förlåtelse eller ej så tänker jag att det är sitt eget samvete man får leva med.

Skulle jag utsättas för att få min mamma/dotter mördad skulle jag inte förlåta någon (oavsett hur mycket mördaren ber och tror sig få förlåtelse av någon högre makt).

Håller med om att GM borde lätta sitt hjärta så detta får ett slut för LW:s anhöriga!
Citera
2019-04-11, 09:39
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Konspirationsteorin låter långsökt, men visst skulle det kunna finnas ett samband med Vivalla. Det var ju ett mord där bara några veckor senare, och det ligger väl inte så långt från Hjärsta. Enligt 'Champagneoclock' skall en bärgningsbilsförare ha sett en person som gick längs motorvägen i riktning mot Vivalla ungefär vid samma tid som larmet om skrik ringdes in. Själva tillvägagångssättet verkar också likna det man har läst om LW-fallet i media (kroppen utsatt för kraftigt våld, svårt sargad osv.):
– Det rör sig om ett obehagligt och fullkomligt besinningslöst våld. De har gett sig på mannen med ett flertal tillhyggen och använt både händer och fötter vid mordet, säger Krister Petersson.
https://theworldnews.net/se-news/aklagaren-bryter-tystnaden-om-gangmorden-i-vivalla-obehagligt-och-fullkomligt-besinningslost-vald
I samband med diskussionerna om Hidings bristande erfarenhet av mordutredningar skrev väl någon att hon var inblandad i utredningen av något Vivallamord. Kan det vara det här?
Tänkte själv tidigare när jag läste om Vivalla att det påminner om våldet som verkar ha utövats i det här fallet, så det kan nog finnas visst fog för "kreti-och-pleti-teorin" eller nåt liknande.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-04-11 kl. 10:15. Anledning: Länk
Citera
2019-04-11, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Detta med sonens födelsedag är en trasslig fråga. Jag hoppas på svar i FUP. Kan vara så simpelt att GM visste hur LW njöt av födelsedagsfirande och ville beröva henne det, men struntade i barnet. Eller att GM inte tänkte på födelsedagen ö.h.t.

Ang ev bisexualitet hos SD o JG, håller jag med om att det kan ha bidragit till skilsmässa. Men det är knepigare m motiv till mordet. Huvudspåret har varit att SD inte fixade att bli lämnad av både HD och LW samtidigt, och i bifaller skulle han ha kvar JG. Nu kanske det inte spelade ngn roll, utan LWs avståndstagande triggade ngt bara i sig?

Ja, tack för att du bättre uttrycker vad jag menar med hämnd! HD har ju umgåtts långt mer med SD än vad någon "plikt" som mor till deras barn kan kräva, dvs hon kanske var mer förstående kring bisexualiteten, stöttande.

Var det ännu värre att bli avvisad inte bara som person utan för sin hemlighållna läggning? Avvisades han när detta kom fram? Var han rädd att det skulle spridas? Personligen ser jag inget att skämmas för men kanske svårt att komma ut som 40+. Om Lena inte ville leva med en bi kanske det bidrar till varför JG klippte banden, sympati med SD och själv förorättad om bisexuell.
Citera
2019-04-11, 10:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja, tack för att du bättre uttrycker vad jag menar med hämnd! HD har ju umgåtts långt mer med SD än vad någon "plikt" som mor till deras barn kan kräva, dvs hon kanske var mer förstående kring bisexualiteten, stöttande.

Var det ännu värre att bli avvisad inte bara som person utan för sin hemlighållna läggning? Avvisades han när detta kom fram? Var han rädd att det skulle spridas? Personligen ser jag inget att skämmas för men kanske svårt att komma ut som 40+. Om Lena inte ville leva med en bi kanske det bidrar till varför JG klippte banden, sympati med SD och själv förorättad om bisexuell.

Om man är bisexuell och gift med en kvinna och ska vara otrogen blir det nog med en man, inte med en annan kvinna.
Jag ser ingen anledning till att SD skulle haft en affär med Lena då under sex år. Hur skulle han kunnat upprätthålla relationer med två kvinnor och en man, heltidsarbete, geocacha frekvent, uppfostra två barn och allt annat som hör livet till? Jag ser inte hur han skulle hunnit eller ens velat vara med Lena om han haft en affär med en man.
Citera
2019-04-11, 11:40
Medlem
Citat:
Om man är bisexuell och gift med en kvinna och ska vara otrogen blir det nog med en man, inte med en annan kvinna.
Jag ser ingen anledning till att SD skulle haft en affär med Lena då under sex år. Hur skulle han kunnat upprätthålla relationer med två kvinnor och en man, heltidsarbete, geocacha frekvent, uppfostra två barn och allt annat som hör livet till? Jag ser inte hur han skulle hunnit eller ens velat vara med Lena om han haft en affär med en man.

Otrohet handlar väl delvis om attraktion och tillfälle? Gott om tillfälle på långa geocacheturer. En bisexuell kör väl inte varannan damernas per automatik?
Citera
2019-04-11, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Konspirationsteorin låter långsökt, men visst skulle det kunna finnas ett samband med Vivalla. Enligt 'Champagneoclock' skall en bärgningsbilsförare ha sett en person som gick längs motorvägen i riktning mot Vivalla ungefär vid samma tid som larmet om skrik ringdes in.

Det var ett mord där bara några veckor senare, och det ligger väl inte så långt från Hjärsta. Själva tillvägagångssättet verkar likna det man har läst om LW-fallet i media (kroppen utsatt för kraftigt våld, svårt sargad osv.):

Svårt att få ihop det med att LW lämnar hemmet på det sättet och ev. vittnen som hört röster längs villagatan.
Citera
2019-04-11, 13:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Hur tänkte du nu?
Dina tankar brukar vara väldigt underliga men här slår du nog rekord i konstiga tankar.
Det här är väldigt OffT men jag försöker verkligen förstå hur du tänker.

Däremot tror jag inte att den bisexuelle är SD (och inte heller UW).
Det handlar nog om någon helt annan.

Citat:
Otrohet handlar väl delvis om attraktion och tillfälle? Gott om tillfälle på långa geocacheturer. En bisexuell kör väl inte varannan damernas per automatik?
Jag håller med dig helt.
Citera
2019-04-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hur tänkte du nu?
Dina tankar brukar vara väldigt underliga men här slår du nog rekord i konstiga tankar.
Det här är väldigt OffT men jag försöker verkligen förstå hur du tänker.

Däremot tror jag inte att den bisexuelle är SD (och inte heller UW).
Det handlar nog om någon helt annan.

Jag håller med dig helt.

Den bisexuelle mannen som LW ska ha haft ett förhållande med
och som avslutades av henne pga av att han även gillade män -
jag tror inte heller att det är SD eller UW som någon spekulerade
om för några dagar sedan.

Bör tilläggas att det sagts att LW och mannen fortsatte att vara vänner.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-04-11 kl. 14:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in