Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2018
Detta med sonens födelsedag är en trasslig fråga. Jag hoppas på svar i FUP. Kan vara så simpelt att GM visste hur LW njöt av födelsedagsfirande och ville beröva henne det, men struntade i barnet. Eller att GM inte tänkte på födelsedagen ö.h.t.
Ang ev bisexualitet hos SD o JG, håller jag med om att det kan ha bidragit till skilsmässa. Men det är knepigare m motiv till mordet. Huvudspåret har varit att SD inte fixade att bli lämnad av både HD och LW samtidigt, och i bifaller skulle han ha kvar JG. Nu kanske det inte spelade ngn roll, utan LWs avståndstagande triggade ngt bara i sig?
Ja, tack för att du bättre uttrycker vad jag menar med hämnd! HD har ju umgåtts långt mer med SD än vad någon "plikt" som mor till deras barn kan kräva, dvs hon kanske var mer förstående kring bisexualiteten, stöttande.
Var det ännu värre att bli avvisad inte bara som person utan för sin hemlighållna läggning? Avvisades han när detta kom fram? Var han rädd att det skulle spridas? Personligen ser jag inget att skämmas för men kanske svårt att komma ut som 40+. Om Lena inte ville leva med en bi kanske det bidrar till varför JG klippte banden, sympati med SD och själv förorättad om bisexuell.