2019-04-10, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krabbsaltarn
Nä, det är tydligen okej med admin att ingen egentlig fakta behövs i denna tråd utan att det blivit en slasktratt för allmänt beklagande över diverse folkgrupper. Som i princip överallt på Flashen dessa dagar...

Du inser väl att det speglar Sveriges utveckling och människor ser ju att det barkar åt helvete. Du ser inte problemet med dagens dysfunktionella Sverige utan fokuserar på att människor har mage att klaga på denna utveckling, hur vågar dom.
Citera
2019-04-10, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Jag kan även bekräfta detta.

De har en helt annan uppfostringsgrund än vi, mycket aga. Då blir barnen aggressiva och "olydiga. Det är fel i grunden på tankesättet och kulturen. De vill inte anamma någonting bra, nyttigt eller svenskt.

Morsorna fortsätter att föda barn efter barn, tillslut orkar dem inte heller med barnen, att ge dem en trygg, nära, varm uppfostran. De följer sin egen kultur vad gäller uppfostran. Det blir som en explosition sedan av ungar som saknar tryggheten hemmifrån. MENA morsorna ger dem mat och sedan tar orken slut. Lite aga och utskällningarn däremmellan från båda föräldrarna.

De äldre ränner därför ute medans morsorna tar hand om de yngre. De äldre söker sig automatiskt i brist av kärlek hemmifrån till sina gängpolare!

Där är grundproblemet. Löfven och co kan inte göra ett skit åt detta grundproblem som ligger helt på dem vuxnas inlärda beteenden som de själva INTE VILL FÖRÄNDRA.

Enda sättet är att sluta ta in dessa folk, endast då kommer där inga problem hit som inte går att fixa. Och samtidigt stannar de kvar där de tillhör och vill vara!

De människor som du beskriver är inte kompatibla med det svenska samhället och repatriering är det som krävs om vi ska få någon ordning.
Citera
2019-04-10, 04:57
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Ja, det är nog inte lätt att hitta personal. Såg just att Uppvidinge kommun betalar nästan hundratusen i månaden för att få en rektor till Åsedaskolan

Nu betalar man alltså ca 93000:- per månad för en inhyrd rektor, dvs på konsultbasis. Detta innebär inte att rektorn tjänar dessa pengar i lön. Det är tom enligt mig billigt om det handlar om heltid, lönen ut för detta kan knappast hamna på mer än 50k/månad.
Citera
2019-04-10, 05:49
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591
Många spekulationer på Facebook
https://www.facebook.com/NerikesAlle...56924649971145

Inte en enda kommentar gällande mångkulturen utan enbart om deras löner. Ingen som vågar yttra sig med rädsla för att få Mohammed och hans brushor efter sig.
Citera
2019-04-10, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
10 procent!!! Jheesus fukk, då hade du inte blivit kvar på min arbetsplats ens en vecka.

Jag har jobbat i 18 år, haft snoriga barn och har aldrig vart sjukskriven i mitt liv, det samma gäller alla män på min arbetsplats.

En man är aldrig sjuk.

Aldrig. enda sjukskrivningen som är okay är extremt aggresiv sköld körtel cancer.

Då har du nog varit med och satt upp ett och annat vägräcke.
Ja det finns folk som har ordentliga krav på sig och kan erbjuda sådan resurs.
Citera
2019-04-10, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Nu betalar man alltså ca 93000:- per månad för en inhyrd rektor, dvs på konsultbasis. Detta innebär inte att rektorn tjänar dessa pengar i lön. Det är tom enligt mig billigt om det handlar om heltid, lönen ut för detta kan knappast hamna på mer än 50k/månad.

Nu var det inte skattefrågor som var poängen med mitt inlägg, utan att vissa skolor tenderar att behöva vidta okonventionella åtgärder för att rekrytera.
Citera
2019-04-10, 07:40
Medlem
Rotums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Nu var det inte skattefrågor som var poängen med mitt inlägg, utan att vissa skolor tenderar att behöva vidta okonventionella åtgärder för att rekrytera.

Så är det även i Göteborg. Skolor i Angered fick rektorer nyligen en lönehöjning på 10k, vanliga lärare fick max 1-3%.
Citera
2019-04-10, 07:43
Medlem
Någon har tydligen berättat anonymt vad det handlar om, men det bakom betalväg, någon som kan läsa? Nerikesallehanda.
Citera
2019-04-10, 08:00
Medlem
Bråk, anarki och slagsmål skylls på för liten personalstyrka, för stora barngrupper och nedskärningar.

En samling med alla-gillar-olika-människor som inte ens då törs ta i sanningen fast de kapitulerat.

Klart att det ser ut så här när skolan består av den sortens klientel. Som man bäddar får man ligga.

Rektorn tröttnar nog snart också.
Citera
2019-04-10, 08:17
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Tilläggas kan att Sverige och Tyskland är de enda länder i världen som förbjuder hemskolning. Vilket strider mot FNs stadgar. Helt otroligt!
Hemskolning hade löst många problem för utsatta etniska svenska barn som bor i dessa områden.
Samt barn i allmänhet som mobbas och där dagens kaoz skolor inte tar sitt ansvar.
Eller barn med intelligens över genomsnittet som lider av att resten av klassen är så långsamma och på så sätt inte får tillräckligt med intellektuella utmaningar och stimulans.

Hemskolning nu!!
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2019-04-10 kl. 08:22.
Citera
2019-04-10, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hahaha, underbart. Inspirationen har rektorn helt uppenbart hämtat från en annan tid.
https://www.youtube.com/watch?v=eGzxDMFnb98

Hög kvalitet på de associativa minnesbilderna ! Jag tror inte det varit en medveten inspiration men TV-tittande som ung kan forma människan. Belönas sedan modellen under uppväxt och vidare så kan personligheten vara fullbordad.
Citera
2019-04-10, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Tilläggas kan att Sverige och Tyskland är de enda länder i världen som förbjuder hemskolning. Vilket strider mot FNs stadgar. Helt otroligt!
Hemskolning hade löst många problem för utsatta etniska svenska barn som bor i dessa områden.
Samt barn i allmänhet som mobbas och där dagens kaoz skolor inte tar sitt ansvar.
Eller barn med intelligens över genomsnittet som lider av att resten av klassen är så långsamma och på så sätt inte får tillräckligt med intellektuella utmaningar och stimulans.

Hemskolning nu!!

Jag är glad att hemskolning är förbjudet. Då skulle barnen inte få en chans att få influenser av andra samt att barn som far illa i hemmet sannorlikt inte skulle upptäckas av andra vuxna. Finns nog en anledning till att vi inte har speciellt många seriemördare i Sverige eller Tyskland. Ondska föder ondska. Oerhört glad över systemet med BVC och skola i Sverige som nästan gör det omöjligt att vanvårda barn utan att det upptäcks. Tänk också att om barn hemskolas så får samhället nästan ingen insyn i viöka värderingar som prioriteras.

Sen håller jag helt med att skolan måste bli bättre med indragna barnbidrag och hårdhandskar när barn beter sig som fan mot auktoriter oavsätt om det är polis lärare eller brandmän. Vi har daltat för länge nu.. tacka de som är födda på 50 talet som ville bryta sig loss och ”vara fria” dels med 70 talets droger och öppna relationer. Den generationen förstörde skolan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in