Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-04-10, 01:43
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mubutu
Dricker ca 7 starköl per kväll!!

Har du jobb? Påverkar det ditt psyke? Är det 7st 50cl 5.0% ?
Citera
2019-04-10, 01:45
Medlem
Mubutus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Har du jobb? Påverkar det ditt psyke? Är det 7st 50cl 5.0% ?
Inget jobb just nu, och ja det är 5.2 öl!
Citera
2019-04-10, 03:00
Medlem
I ts fall är ju kosten ett större problem än ölen. Grädde, ägg, bacon. Det är väl nyckeln till hjärtproblem?
Citera
2019-04-10, 03:23
Medlem
irrelevants avatar
Gällande mängden är det ingen fara tycker jag. Men varje dag i kombo med kosten du nämner? Efter ett par år lär du vara riktigt fläskig. Prova blanda whisky sodas istället för ölen ibland, och byt ut baconen mot lite grönsaker iaf hälften av gångerna så går det nog bra.
Citera
2019-04-10, 07:30
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Rullar alla fram i tråden?

Ingen som reagerar på ett pkt bacon + 3 ägg + grädde och salt varje kväll
Beror ju väldigt mycket på ens livsstil hur onyttigt detta är. Supernyttigt är det inte i grunden, men ser man till att man inte går plus på kalorier sett till hela dagen är det knappast farligt.
Citera
2019-04-10, 07:49
Bannlyst
I många av världens länder är det helt normalt att dricka varje kväll, i ett land som Japan så dricker man sig nästan full varje kväll, 7 dagar i veckan.

Klarar man av det och inte låter det spåra ur så är det bara att köra på. Öl förgyller kvällen något så förbannat!
Citera
2019-04-10, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Nja, var fick du ”farligt för kroppen oavsett mängd” ifrån? Låter som skitsnack Skadligt kanske. Det är inte samma sak som farligt.

Neee du vart har du fått detta ifrån? Klassiskt fb-inlägg, lite smygalkis menar att i andra länder är det jättenormalt att supa varje dag! Klart det kan vara normalt i andra länder att dricka lite på kvällen men full? Haha

Du kan själv söka på det sin småkukade kebabröv, det finns fler länder där det är normalt att dricka varje dag/bli småfull, än länder där man inte gör det.
Citera
2019-04-10, 09:11
Medlem
adddicts avatar
Mängden i sig är ingen fara. Jag vet många som gör det. Själv krökar man på friskt och ofta med.
Bara du sköter jobb, kost, rutiner och allt det sociala runt omkring dig så ser jag inget problem i det hela.
Citera
2019-04-10, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Men usch och fy då, ett ägg innehåller alltså lika mycket kolesterol som ett ägg?!

Som en Big Mac. Blev mycket att skriva
Citera
2019-04-10, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remkuken1
Hej!

Det är som så att jag sen i mitten av Februari har druckit 1-2 starköl varje vardagskväll. Det rör sig om flaskor på 33 cl och alkoholhalt 5,0%.

Jag har en rutin att efter jobbet steka ett paket bacon och äggröra som består av 3 stycken ägg och lite matlagningsgrädde med salt och peppar. Detta kombineras givetvis med öl. Ibland blir det endast en öl och ibland blir det en öl till framför TV:n. Dricker jag framför TV:n så har jag oftast lite tilltugg som nötter eller ölkorv.

Frågan är hur pass skadligt detta är för både kropp och psyke?

Märker inte av något negativt ännu. Känner mig mer avslappnad på jobbet och tar det lugnare på kvällen.

Du måste sluta titta så mycket på TV. Ökar risken för att få Alzheimer med 5% minst.
Citera
2019-04-10, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remkuken1
Hej!

Det är som så att jag sen i mitten av Februari har druckit 1-2 starköl varje vardagskväll. Det rör sig om flaskor på 33 cl och alkoholhalt 5,0%.

Jag har en rutin att efter jobbet steka ett paket bacon och äggröra som består av 3 stycken ägg och lite matlagningsgrädde med salt och peppar. Detta kombineras givetvis med öl. Ibland blir det endast en öl och ibland blir det en öl till framför TV:n. Dricker jag framför TV:n så har jag oftast lite tilltugg som nötter eller ölkorv.

Frågan är hur pass skadligt detta är för både kropp och psyke?

Märker inte av något negativt ännu. Känner mig mer avslappnad på jobbet och tar det lugnare på kvällen.

Så är det nog många som gör. Jag har alltid sagt var ren eller alkoholfri i 4 av 7 dagar i veckan, eller ha det som
Ett genomsnitt över året.

På så vis blir det alltid tydligt att nyktert tillstånd är det normala.
Citera
2019-04-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerSkinka
Du kan själv söka på det sin småkukade kebabröv, det finns fler länder där det är normalt att dricka varje dag/bli småfull, än länder där man inte gör det.

Är det bra att vara alkoholist för att det är normalt att vara alkoholist? Eller har du inga smarta slutsatser kvar att dra i ditt huvud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in