2019-04-09, 21:00
Medlem
Kan föräldrarnas kärlek till flickorna vara så stor, att även de måste dö?
Hanna och Oskar har nog diskuterat många gånger vad som kommer att ske om flickorna blir ensamma .
Med deras sjukdom och sorgen efter mor och far, kommer lidandet att bli svår. Kanske att dom dessutom blir placerade på något sjukhem eller hos främmande människor.
De tankarna tror jag har ältats fram och tillbaka.
Hur tänker känsliga personer i den situationen? Varför skulle dom annars ta flickorna med sig.
Citera
2019-04-09, 21:01
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det blir visst dummare. Detta är ett stort treårigt projekt med stöd ur fond. Det lär vara av vikt för arbetsgivare. Ska han bara skita i detta? Som var klart i september 2018.
Tanken var nog att försöka ro i land detta.
Däremot ställer han in flera andra evenemang.

Hanna sägs jobba mindre och det är inte ovanligt att man delar på tillvaron i familjer. För övrigt gäller mesta tiden med Agnes så det är ett barn.

Jag har nyss skrivit om en familj med tre företag som lär ta tid i anspråk. Söker assistens. Det är givetvis en oro för ekonomi med en betydligt sämre dotter. Krångel med FK.
Reaktion från ditt håll?
NOLL.

Är det utbildningsnivån som stör dig mest? Klasskillnader som nån jävla underdog?
Vart är Hannas roll i det hela?
Det är ju också det att folk stör sig på att de bor i Bjärred. Det är visserligen ett schyst samhälle, men snittinkomsten ligger på ca 380 000 kr/år. Inga jätteinkomster direkt. Normalt kan jag tycka. De var inte någon överklass. En vanlig medelklassfamilj med bra arbeten. Det skall fan behöva be om ursäkt för att man visat framfötterna i sina högskoleutbildningar. Suck.
Citera
2019-04-09, 21:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
"det kan diskuteras". Ja? Go ahead.
Svara på frågan jag ställde eftersom du snarare påstod nåt jag inte begrep innebörden av:
Det är du som påstår saker men sedan inte kan belägga något. - Så: Vad har du för belägg för att de inte sökte avlastning? - Och vad hade du tänkt dig för slags hjälp - du som verkar ha tillgång till behandlingsplaner mm?
Citera
2019-04-09, 21:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge40
Hanna och Oskar har nog diskuterat många gånger vad som kommer att ske om flickorna blir ensamma .
Med deras sjukdom och sorgen efter mor och far, kommer lidandet att bli svår. Kanske att dom dessutom blir placerade på något sjukhem eller hos främmande människor.
Hur tänker känsliga personer i den situationen? Varför skulle dom annars ta flickorna med sig.
Det kan det och det är den mer extrema delen på altruism. När den blivit farlig och patologisk.
Där omsorgen för ett barn blir rena vanförställningarna - och det du skriver är vad som ältas också om man är suicidal; att förhindra barns lidande av sorg som föräldralösa. De har även en syn på att ingen annan är kapabel att sköta barnen.
Allt är uppförstorat och förvanskat: pseudoaltruism.
Citera
2019-04-09, 21:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är du som påstår saker men sedan inte kan belägga något. - Så: Vad har du för belägg för att de inte sökte avlastning? - Och vad hade du tänkt dig för slags hjälp - du som verkar ha tillgång till behandlingsplaner mm?
Jag har från start skrivit om assistanstimmar OCH att inte söka stöd.
Jag har nu citerat in vart uttalandet kommer från.

Det har inte sökt stöd.

Varför slingrar du dig som en mask på en krok gällande ditt påstående att inte vilja söka stöd via kommunen?
Citat:
mycket förståeligt att inte vilja blanda in socialen och hamna i läggen.
Senast redigerad av develi 2019-04-09 kl. 21:12.
Citera
2019-04-09, 21:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag har från start skrivit om assistanstimmar OCH att inte söka stöd.
De ansåg väl att de kunde lösa ev. problem utan "assistanstimmar" plus kanske också insåg svårigheten att beviljas detta.
Citera
2019-04-09, 21:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
De ansåg väl att de kunde lösa ev. problem utan "assistanstimmar" plus kanske också insåg svårigheten att beviljas detta.
Ja så kan det vara. Vilket jag sen skrivit i förhållande till att inte söka stöd dvs Bror Duktig och Redig-Berta ska sköta det själva.
Hur svårt det är att få godkänt vet man inte om man aldrig ens ansöker.

Det vore ju otroligt idiotiskt om barnfamiljer skulle ha inställningen "att inte vilja blanda in socialen och hamna i läggen."
Citera
2019-04-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det var det jag åsyftade. Varför skulle Missan skriva det om det inte var så? Det var uppenbarligen så och det var Missans åsikt och insikt. Hon var läraren och Moa eleven. O skulle öht inte ha varit med på lektionerna. Det visar bara på hans totala kontrollbehov. Riktigt ruskigt!

De hade piano hemma och hur det var där vet bara familjen och det kommer vi alltså aldrig få veta.

Övertygad om att Hanna ville dö för att hon insåg att hon och Oskar förstört barnens psyken. Sedan gick julen och Oskar tryckte till barn och hustru så mycket att hustrun accepterade döden, eventuellt att det var Oskar som "snappade". Turligt nog hade den misshandlade hustrun och de knäckta barnen försetts med adresslappar innan de for: "Ville bli dödad/hjälpt att dö", "ME-sjuk/ville dö", "ME-sjuk". Klart och levererat! Alla gick på det, till och med polisen. Det är så det brukar se ut när en välartad mansidiot misshandlar hustru och barn. Detta var extremt. Det pågick så länge och alla dog/ville dö till slut. Så står det på sista raden. Sign. Oskar.
Citera
2019-04-09, 21:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det är ju också det att folk stör sig på att de bor i Bjärred. Det är visserligen ett schyst samhälle, men snittinkomsten ligger på ca 380 000 kr/år. Inga jätteinkomster direkt. Normalt kan jag tycka. De var inte någon överklass. En vanlig medelklassfamilj med bra arbeten. Det skall fan behöva be om ursäkt för att man visat framfötterna i sina högskoleutbildningar. Suck.
Nej det är inte överklass, övre medelklass. Däremot verkar det sticka nåt förbannat i ögonen gällande hans utbildning.
Vart SKAVER skon som mest när det är honom det primärt ältas. Hanna är som nåt jävla appendix.
Senast redigerad av develi 2019-04-09 kl. 21:26.
Citera
2019-04-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge40

Nej. Men barnen var riktigt förstörda efter flera års psykande och kontrollerande, kravställande m.m. Till slut ville den även så styrda mamman dö. Pappan tog livet av alla. De ville ju dö... det är vad som hände i villan om man kikar på hur det brukar se ut vid misshandel. Den är dold. Alla skäms. Ingen orkar med sitt ordinarie liv fullt ut. En del orkar inte alls. Även misshandlaren blir trött. Att ha en fasad och ständigt vara rädd för att bli angripen/avslöjad/kränkt/Vakta sina ord. Klart att det slukar energi, precis som sorg, trasiga förväntningar med mera. Barnen fick diagnosen ME. Det var synd att de fick det. Man kom aldrig åt deras far då. Behöver inte ens ha varit en plan, flickorna var slut, helt nedkörda.
Citera
2019-04-09, 21:27
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Nej det är inte överklass, övre medelklass. Däremot verkar det sticka nåt förbannat i ögonen gällande hans utbildning.
Vart SKAVER skon som mest när det är honom det primärt ältas. Hanna är som nåt jävla appenix.
DET är ju lite märkligt. Kan det vara så att Hanna faktiskt även på jobbet höll på sin integritet. Hon pratade tydligen inte om sig själv så mycket. Hon höll låg profil. Medan O var mer extrovert, social och väldigt uppskattad på universitetet. Vilket det har skrivits en del om. Och just den biten tror jag stör folk. "Kom inte här och kom" ungefär. Trist mentalitet. Jantelagen som skolbok?
Citera
2019-04-09, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Nej. Men barnen var riktigt förstörda efter flera års psykande och kontrollerande, kravställande m.m. Till slut ville den även så styrda mamman dö. Pappan tog livet av alla. De ville ju dö... det är vad som hände i villan om man kikar på hur det brukar se ut vid misshandel. Den är dold. Alla skäms. Ingen orkar med sitt ordinarie liv fullt ut. En del orkar inte alls. Även misshandlaren blir trött. Att ha en fasad och ständigt vara rädd för att bli angripen/avslöjad/kränkt/Vakta sina ord. Klart att det slukar energi, precis som sorg, trasiga förväntningar med mera. Barnen fick diagnosen ME. Det var synd att de fick det. Man kom aldrig åt deras far då. Behöver inte ens ha varit en plan, flickorna var slut, helt nedkörda.

Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in