Citat:
Ursprungligen postat av
Ejsidisi
Absolut är det så, mycket vanligt till och med. Vad får dig att tro att en nära anhörig är inblandad på något sätt i detta fall? Skulle vara intressant att höra din teori?
Jag utgår från att du tänker på UA som var den enda anhöriga som var med Helena på kvällen, timmarna innan försvinnandet, pratade med Helena på telefon på natten, någon timme innan hon, enligt uppgift från UA, gav sig hemåt och väntade på henne i bostaden..
Att någon
anhörig skulle vara inblandad låter inte särskilt troligt. Med benämningen
anhörig
menar man
oftast en i familjen eller släkten, även om det också kan innefatta personer som man inte har blodsband med.
Jag har i det längsta hoppats och trott att fallet kan lösas, men nu börjar jag tvivla. Om fallet blir löst så är det troligen inte ”Flashback-detektiverna” som löser gåtan.
Efter alla dessa år händer det än idag att man diskuterar bilmodeller och dess färger. Förutom initialer på personer har man även ibland skrivit ut hela för-och efternamn.
Hur många olika personer har deltagit i tråden genom alla dessa år? Kan det vara hundra olika personer? Det torde vara omöjligt att veta med tanke på att vissa har säkert haft mer än ett konto på Flashback.
Och jag säger det igen: Skövdepolisen bör byta ut de nuvarande utredarna och ta in några erfarna utredare som inte är alltför bekanta med Helena-fallet från ett helt annat polisområde.