Citat:
Ursprungligen postat av
alcantario
Finns även som video-intervju för den som har mer än radio:
https://www.efn.se/privatekonomi/kvadrat-28-29-mar-2019-video/
Wallenstam är ju perfekt positionerad idag där hyresrätten idag är en pålitlig inkomstkälla givet en efterfrågan som kraftigt överskrider tillgången. Mkt informativt reportage.
På kapitalmarknadsdagen sa Wallenstam att dom skall öka investeringarna rätt så markant under den närmaste 5-års perioden(ny affärsplan), i GBG kommun har dom igång 4 bostadsprojekt nu tror jag, jag kanske har missat något, sedan bygger dom även i några av kranskommunerna, t ex Mölndal och Härryda. Har även för mig att Wallenstam var en av 6 utvalda byggherrar för första etappen av megaprojektet Södra Landvetter(också Härryda).
I Kallebäck startades officiellt det största rätt nyligen, det kommer omfatta ca 1800 lägenheter, sedan är det ett rätt stort projekt vid Elisedal(lite söder om Liseberg Nöjespark) som startades typ i Augusti, kontorsbyggrätten såldes till Castellum(den byggnaden ser jag fram emot), ett projekt i Majorna, och ett påbyggnadsprojekt vid Skånegatan. Det pågår även nyproduktion av ett kontor vid Lorensbergsgatan/Avenyn.
Framtida byggrätter för kontor och/eller bostäder i portföljen är bland annat Ullevi Tennis tomten, byggrätter ovanpå Götaleden när överdäckningen är klar och ett höghus i Gårda.