2019-04-07, 20:04
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Svårtippat i år måste jag säga. Landade vid detta tips:

1. Trelleborg
2. GAIS
-----------
3. Halmstad
-----------
4. Västerås
5. Öster
6. Örgryte
7. Brage
8. Brommapojkarna
9. Dalkurd
10. Degerfors
11. J-Södra
12. Norrby
----------
13. Varberg
14. Frej
----------
15. Mjällby
16. Syrianska

Hahaha,GAIS tvåa. Killen med koll. Får Gais ens ihop ett fullt lag till alla matcher i år?

Riktigt skön bortaseger nere i Halmstad igår. Visst bjöd Halmstads försvar på mycket men anfallstrion känns riktigt stark. Truppen är bred och förutsättningarna finns för en fin säsong.
Citera
2019-04-08, 17:32
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Det hade varit en skam för svensk fotboll om Gais hade varit ett topplag i Superettan.
Citera
2019-04-08, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Hahaha,GAIS tvåa. Killen med koll. Får Gais ens ihop ett fullt lag till alla matcher i år?
Känns inte som ett så objektivt påpekande från din sida?

Tycker S1 i år är lite svagare än de senaste åren. Självklart ska en klubb som GAIS kunna vakna upp ur koman då. Man hade rätt bra bollkontroll mot Öster och såg trygga ut.

Nåväl, vi får väl se helt enkelt.
Citera
2019-04-08, 23:11
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Känns inte som ett så objektivt påpekande från din sida?

Tycker S1 i år är lite svagare än de senaste åren. Självklart ska en klubb som GAIS kunna vakna upp ur koman då. Man hade rätt bra bollkontroll mot Öster och såg trygga ut.

Nåväl, vi får väl se helt enkelt.

Fast att jag är Öisare har inte så mycket med det att göra. Förra året trodde jag att tex att Gais skulle prestera betydligt bättre än vad dom gjorde. I år har dom haft ekonomiska problem och förlorat en massa tongivande spelare och inte direkt fyllt på med något vasst. Tunn trupp och precis innan fönstret stängde bråkade sig dessutom deras kanske bästa spelare sig bort.
Citera
2019-04-09, 09:34
Medlem
odonkors avatar
Härligt att ta 3p nere i Halmstad efter att ha slarvat bort poängen mot Norrby.

Skall man se på HBK-matchen objektivt så får Halmstad skylla sig själva när man väljer att gå in så naivt och självsäkert för matchen.
ÖIS topptrio stängde matchen redan i första med att utnyttja varje misstag.

Halmstad kommer få det tufft mot parkerade lag när man egentligen inte skapar mer än två målchanser på hela matchen trots massivt bollinnehav.

Sadat Karim är dock otroligt bra, så nästa match han slipper spela med ryggsäck (Oliver Stansic) lär han gör minst ett.

Svårt att dra några slutsatser efter två omgångar men kort.

Mjällby årets Landskrona.
Gais ser mycket bättre ut, men oerhört tunn trupp. Sen när Bosko sabba det på nått sätt.
Varberg tycks ha fått tändvätska av nederlagstipsen.
Halmstad lättlästa, ligg lågt, punkta karim, anfall mot Berntsson.
Norrby kommer inte vika ner sig mot något lag på övre halvan.
Syrianska lär bli spelstoppade året ut. Man vet fan aldrig när de lägger sig eller faktiskt försöker.
Öster utan Pavic och Kapcevic är ett lag för nedre halvan.
Citera
2019-04-09, 19:45
Medlem
Har ingen koll alls på Superettan då mitt lag spelar i Allsvenskan men tydligen har Västerås 11 raka matcher utan förlust. Jag tror nog dom blir att räkna med. Den sviten går inte att snacka bort.
Citera
2019-04-09, 19:47
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Har ingen koll alls på Superettan då mitt lag spelar i Allsvenskan men tydligen har Västerås 11 raka matcher utan förlust. Jag tror nog dom blir att räkna med. Den sviten går inte att snacka bort.
Vore ju kul med lite framgångar för fotbollen i gurkstaden. Mycket hockey och bandy annars...

Verkar ha bra publik också, att döma av hur de tog över Grimsta när de mötte BP borta

Edit; sen att de har den goda smaken att vara grönvita är ju bara en bonus
Citera
2019-04-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vore ju kul med lite framgångar för fotbollen i gurkstaden. Mycket hockey och bandy annars...

Verkar ha bra publik också, att döma av hur de tog över Grimsta när de mötte BP borta

Edit; sen att de har den goda smaken att vara grönvita är ju bara en bonus
Jag märkte en sak nu under matchen som inte direkt har med detta att göra. Men ändå, tydligen står klackarna bredvid varandra. Jag trodde inte det var tillåtet i dom högsta serierna?
Citera
2019-04-10, 00:17
Medlem
odonkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz

Ja, man kan hitta sviter överallt.
VSK kvalade inte in till svenska cupen och förlorade inga träningsmatcher. Då kan man slå ihop med att man avslutade div1 norra med segrar mot TG, Bissarna och Armenska

Spelar man som i andra halvlek mot Brage så lär den sviten brytas ganska snart.
Med det sagt kul med VSK i s1. Nu när tattarkrona åkte ur så behövs det ett nytt lag med stenkastande primater.
Väl mött på Gamla om två veckor.
VSK känns bra roligare än Frej som väntar oss härnäst.
Citera
2019-04-10, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odonkor
Med det sagt kul med VSK i s1. Nu när tattarkrona åkte ur så behövs det ett nytt lag med stenkastande primater.

Haha, ja vi är ju så kända för stenkastning. Gå och lägg dig.
Citera
2019-04-10, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odonkor
Väl mött på Gamla om två veckor.
VSK känns bra roligare än Frej som väntar oss härnäst.

Killen med koll. Stenkastning, since when?

Starkt ändå att ni fick ihop 2400 närmast sörjande i eran premiär. Får ni ihop en bil till Västerås sen? Väl mött om ett par veckor.
Citera
2019-04-10, 11:19
Medlem
odonkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyngre
Killen med koll. Stenkastning, since when?

Starkt ändå att ni fick ihop 2400 närmast sörjande i eran premiär. Får ni ihop en bil till Västerås sen? Väl mött om ett par veckor.

Såja såja. Nu skall vi inte bli kränkta.
Ni har en stenkastaraura. Ni får väl visa upp något som motbevisar det. Tills dess är ni Landskrona2.
Vi sålde de facto 3ggr fler bortakort än så ni får visa upp hur stark resekulturen är hos er först.
40mil en Fredag och den bortaresan som borde kittla er mest. Blir ni 100?

Nog kastat. Blåser det alltid så jävligt på er arena?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in